RECENZE: Caffeine nechybí chytlavost, návykovost zatím ano

Vydáno 24.06.2015 | autor: redakce

Social Animal je slibným debutem s otazníky. Ty se netýkají ani tak hudby samotné, jako spíš cílové skupiny posluchačů. České, anglicky zpívající kapely v tuzemsku výrazně prorazí zřídkakdy. A na zválcování zahraniční konkurence to v případě debutu Caffeine zatím není.

RECENZE: Caffeine nechybí chytlavost, návykovost zatím ano RECENZE: Caffeine nechybí chytlavost, návykovost zatím ano

Caffeine - Social AnimalCAFFEINE

SOCIAL ANIMAL
12 trax/44:31

Tracklist: Set The Stage, Reckless Life, Again, Devil´s Hide Out, Sleepy Town, S.F.A.O.M., Somewhere, Free Fall, Mess, On The Edge, Move On, Another Chapter

Pražská kapela sice funguje už pár let, ale po několika personálních rošádách se svého plnohodnotného debutu dočkala až letos. Pokud se budete snažit získat informace o skupině prostřednictvím profilů na všemožných sociálních sítích, můžete být zpočátku lehce zmateni. Vyskočí na vás totiž výrazy jako crossover, metal, rock'n'roll, grunge, ale i funk a punk. Zredukovat toto široké spektrum neuškodí. Podtrhněte si proto zejména první dva termíny. Jestliže vás tedy při letmé kontrole tracklistu zaujmou písně Reckless Life nebo Again, pak vězte, že první uvedená není předělávkou Guns N' Roses, druhá zase neskrývá cover Alice In Chains.

Razantní úvod obstarává energií překypující Set The Stage. Chytlavost nepostrádá ani již zmíněná Reckless Life, houpavá Again nebo se změnami tempa pracující a výraznou basou podbarvená Move On. Zajímavost nepostrádají ani kytarové party. Oříškem s poněkud tvrdší skořápkou k rozlousknutí pro někoho může být pěvecká linka. Možná vám přijde, že vokál je nad zbytek produkce vytažen víc, než je nutné a v některých skladbách potom působí ve vyšších polohách snad až příliš vynuceným dojmem.

Otazníky se vznášejí nad S.F.A.O.M., která s ohledem na celkový charakter alba působí jako rušivý element. Byť záměrem zřejmě bylo naopak zklidnění před druhou polovinou CD. Evokuje - chtě nechtě - parodii Sida Viciouse na Sinatrovu My Way. Do ztracena potom vyznívá závěrečná instrumentálka Another Chapter. Nadějná nahrávka, kterou Social Animal nepochybně je, by si zasloužila zapamatovatelnější finále než track, který mnozí nechají "dojet" jen ze setrvačnosti, příp. poslech ukončí o tyto dvě minuty dříve.

Obohatit žánr zvaný crossover v době, kdy všichni mluví o studiovém comebacku těch, kteří patří k jeho stěžejním představitelům, je dvojsečná zbraň. Zvýšený zájem o tento styl hudby je fajn a může pomoci i ostatním, porovnání s Faith No More už tak příjemné být nemusí. Pokud ovšem razíte teorii, že není nutné od každého alba požadovat progresivní a dříve neslyšené postupy, protože důležitá je především zábava a pozitivní energie, pak máte na obloze díky Caffeine další objekt k pozorování.

BEST TRAX: Set The Stage, Mess, Move On
ZKUS TAKY: Faith No More - Sol Invictus, Self - Defence - Volnej pád, Atari Terror - Part4: Divine Termination

Tomáš Rumler