LIVE: Melt! 2015 viděl Kylie Minogue, Alt-J i La Roux

Vydáno 21.07.2015 | autor: redakce

Další ročník německého festivalu Melt!, který každoročně láká i řadu Čechů, je minulostí. Na poloostrově Ferropolis se letos od 17. do 19. července představili třeba stále půvabná Kylie Minogue, nestárnoucí Giorgio Moroder nebo uhrančiví Alt-J. Podívejte se na to nejzajímavější z programu v deseti komentovaných fotkách.

LIVE: Melt! 2015 viděl Kylie Minogue, Alt-J i La Roux LIVE: Melt! 2015 viděl Kylie Minogue, Alt-J i La Roux

melt2 london grammarLONDON GRAMMAR. Hned první den festivalu se divákům ukázali britští London Grammar. Skupina kolem zpěvačky Hannah Reid se v roce 2013 zásluhou nahrávky If You Wait postarala o jeden z nejpovedenějších debutů roku. Kritika je díky melancholickým písničkám a magnetizujícímu hlasu frontwoman zařadila po bok Lany Del Rey nebo Florence And The Machine.

melt3 toveloTOVE LO. Senzací loňského roku byla v popu Švédka Tove Lo. Sedmadvacetiletá Tove Ebba Elsa Nilsson nejprve ovládla hitparády singlem Habits (Stay High) a následně sklidila i chválu za povedenou albovou prvotinu Queen Of The Clouds. Autorsky je podepsána třeba pod hitem Love Me Like You Do od Ellie Goulding. V Německu zazpívala v pátek 17. července.

melt4 larouxLA ROUX. I když má pod názvem La Roux spousta lidi stále zafixováno duo, Ben Langmaid loni sestavu opustil a zpěvačka Elly Jackson tak zůstala jedinou členkou. Zhruba před rokem jí po pětileté pauze vyšla výborná deska Trouble In Paradise. Komerčně se jí sice tolik nedařilo, umístila se ale v řadě žebříčků nejlepších alb roku. Českým fanouškům je La Roux v posledním roce často nablízku - loni byla na maďarském Szigetu a slovenském Grape festivalu, letos na německém Meltu.

melt5 yearsyearsYEARS & YEARS. Trojice Olly Alexander, Mikey Goldsworthy a Emre Turkmen už nyní patří k objevům sezóny. Slávu jim před pár měsíci předpověděla porota tradiční ankety BBC Sound Of 2015, v níž Years & Years triumfovali. Debutové album Communion je venku teprve pár dní, ale už sklízí úspěch - první místo britského albového žebříčku mluví za vše. Daří se i singlům King a Shine. Kdy je uvidíme v Česku? Zatím museli zdejší fanoušci za svými favority vyrazit na Melt!

melt6 jamietJAMIE T. Se svým nejnovějším albem Carry on the Grudge z roku 2014 dorazil z Británie Jamie T. Rodák z Wimbledonu měl za zády zajímavou vizualizaci, odkazující právě k loňské nahrávce. Ta byla výborně hodnocena v recenzích a ve zpěvákově domovině se dostala na čtvrtou pozici albové hitparády.

melt7 kwabsKWABS. Mladou generaci zastupoval vedle jiných i Brit Kwabs. Zpěvák pracující ve své tvorbě s prvky soulu, r'n'b i elektroniky má za sebou mezinárodně úspěšný hit Walk i několik EP. První studiové album vydá pod názvem Love + War v září.

melt12 moroderGIORGIO MORODER. V dubnu mu sice bylo 75 let, ale elánu má na rozdávání. Slavný italský producent a remixér Giorgio Moroder vydal minulý měsíc po třiceti letech nové řadové album. Na novinku Déjà Vu si přizval hvězdná jména současného popu v čele s Kylie Minogue, Siou či Britney Spears. Právě s první jmenovanou se potkal i na Meltu - vystupovali totiž v sobotu hned po sobě.

melt9 kylieKYLIE MINOGUE. Loni v říjnu jsme ji viděli v Praze, nyní přilákala fanoušky i na německý Melt! Kylie Minogue se před rokem připomněla albem Kiss Me Once, kterým mířila hlavně na taneční parket. Naživo stále dokazuje, že i když už má největší komerční úspěchy nejspíš za sebou, v dnešním popu pořád obstojí díky své spontánnosti a přirozenosti.

melt8 altjALT-J. Jsou pojmem, který ve světě indie rocku netřeba představovat. Za první desku An Awesome Wave z roku 2012 získali prestižní Mercury Prize a k tomu se velmi slušně prodávala. Loni navázali druhou řadovkou This Is All Yours. Tu přijeli představit i českým fanouškům, 17. června vystoupili v pražských Žlutých lázních. Nyní nám byli znovu blízko - na Meltu hráli v závěrečný den.

melt10 plazPARÁDNÍ VÝLET. I koupání a letní pohoda patří k Meltu. Na Ferropolis je to například z Prahy jen pár set kilometrů, takže potkat na festivalu Čechy není tak těžký úkol. Kapacita 20 tisíc diváků bývá obvykle vyčerpána.

red, foto: Robert Winter, Stephan Flad (http://www.meltfestival.de)

0,00