LIVE: Fingers Up: Když ani MØ s The Wombats nepřesvědčí k návštěvě

Vydáno 11.08.2015 | autor: redakce

Slibně vyhlížející restart akce, která se chce od ostatních tuzemských festivalů odlišit, se vydařil. Ale cesta k zařazení k předním letním festivalům nebude snadná. I když programu vévodí současná hvězda, zpěvačka MØ, neznamená to, že bude v areálu plno.

LIVE: Fingers Up: Když ani MØ s The Wombats nepřesvědčí k návštěvě LIVE: Fingers Up: Když ani MØ s The Wombats nepřesvědčí k návštěvě

FINGERS UP
Morava Camp Mohlenice
7. - 8. 8. 2015

Festival Fingers Up se z červencového termínu letos přesunul na srpen a do programu přibyli interpreti ze zahraničí. Snaha o změnu a vymanění se z klasického schématu tuzemských festivalů byla velká. Bohužel to vypadá, že ne každý touží po hudbě od Kensington, The Wombats nebo MØ, a v areálu se tak rozhodně více než loňské tři tisíce návštěvníků nepohybovalo. Na jednu stranu bylo sympatické, že bylo všude dostatek místa, pro budoucnost festivalu to ovšem příznivou zprávou není. A i po tak krátké návštěvě je nutno říci, že by byla škoda o podobnou akci přijít a vrátit se ke starému modelu.

Fingers Up díky umístění v kempu připomíná více dovolenou v úpatí jesenických hor než hudební festival, na němž by měly vystupovat světoznámé hvězdy. Jak se ale zdálo, ani nikomu z účinkujících tento fakt nevadil a v zákulisním prostoru se volně pohybovali a ochotně bavili s ostatními. Naopak návštěvníci si užívali i po setmění otevřeného bazénu, u něhož hráli DJové. Druhá stage s reprodukovanou hudbou od Kabinetu Múz se však zaplnila až po skončení programu na hlavních dvou pódiích. Na druhé stage příjemně překvapila anglická kapela Fickle Friends, dobrou odezvu získali i domácí Prago Union, s nimiž vystoupili také Champion Sound včetně Radima, odpoledne pořádajícího workshop.

Hlavním tahákem pátečního dne ale byla zejména zpěvačka MØ. Ta navzdory mírnému onemocnění na sobě nenechala nic znát a do vystoupení šla naplno. Ve svém setu neopomněla žádnou z důležitých skladeb své kariéry a v samotném závěru došlo i na letošní hit Lean On. Podle svých slov dokonce teprve podruhé v životě zahrála živě cover Lost od Franka Oceana, který s ní nahráli rovněž Major Lazer. Oproti loňskému vystoupení na Colours of Ostrava ale nebyl koncert tak atmosférický a určitým způsobem se z něj vytratila aura nedosažitelnosti. Samotná zpěvačka dokáže stále zaujmout neotřelým výzorem, kdy neváhá nastoupit v adidasových teplácích a lascivně se s rozkročenýma nohama kroutit do rytmu.

Pokud byla MØ obyčejnější než minule, The Wombats dokázali rozjet živelnou show, která se mohla podobat klubovému vystoupení (možná tomu, které se odehraje v listopadu v Lucerna Music Baru). Stále ovšem platilo, že lidé reagovali na staré songy více než na novinkovou desku. Když v samotném závěru rozjeli Let's Dance To Joy Division, všichni kvitovali onu ironii, že někde v Mohelnici na cestě z Prahy do Vídně hrají pro fanoušky, kteří možná nebyli na větší akci, ale dokážou si užít daný moment.

Fingers Up nemá ambice konkurovat desetitisícovým festivalům, na druhou stranu by si své místo v přehledu akcí zasloužil. Zchladit hlavu v bazénu, dát si pár koleček na longboardové dráze a pak si lehnout do trávy za zvuků pohodového indie popu. Rock for People nebo Colours mohou nahánět velká jména, ale pokud dokážete vyzdvihnout i prostředí, získáváte body navíc. Zatím nemáme svůj Grape festival jako sousedi na Slovensku, pokud by měl ale vzniknout právě v Mohelnici, nikdo se zlobit nebude. Zázemí má festival slušné.

text: Ondřej Bambas, foto: Petr Klapper

0,00