LIVE: "Srdci neporučíš," řekla Aneta Langerová na Prague Pride a zastínila Conchitu Wurst

Vydáno 11.08.2015 | autor: redakce

Týdenní oslavy na podporu LGBT komunity v Praze začaly. Zahajovací koncert Prague Pride - letos pod heslem "Všichni jsme stejně teplí" - se konal na Střeleckém ostrově. Hlavní hvězdou sice měla být kontroverzní rakouská "zpěvačka" Conchita Wurst, ta však odehrála pouze tři písně. Královnou večera se tak stala Aneta Langerová.

LIVE: LIVE: "Srdci neporučíš," řekla Aneta Langerová na Prague Pride a zastínila Conchitu Wurst

Prague Pride-25Aneta Langerová znovu potvrdila, že zraje jako víno

PRIDE VILLAGE
Střelecký ostrov, Praha
10. 8. 2015

Koncert trojice účinkujících zahájil finalista poslední Superstar Jaro Smejkal. Na pódium vkročil oděn v latexovém oblečku, připomínajícím dominy z vykřičených domů. Svůj krátký setlist, obsahující jen čtyři písně, uvedl skladbou Nevermind, která nastartovala jeho kariéru. Při jejím živém provedení člověka doslova mrazí, bohužel to ale byla jeho první a zároveň poslední zajímavá písnička. Zbývající tři skladby, včetně coververze hitovky Sex on Fire od Kings of Leon, působily spíše jako dobře odvedené karaoke, nikoliv jako profesionální vystoupení hudbou se živícího zpěváka.

Problémem pěvecké dráhy Smejkala však není hudební produkce, která působí na naše poměry velmi slušně, ale barva jeho zastřeného hlasu. Právě ta vzbuzuje očekávání zpívat barvitější písničky a do jeho současného repertoáru se moc nehodí. Jeho hlas by lépe vynikl ve skladbách typově podobných tvorbě Macy Gray či Amy Winehouse, klidně by Jaro mohl být jejich mužskou obdobou.

To Aneta Langerová, jedna z našich nejlepších zpěvaček, už ví, co jí sedí. Za doprovodu pětičlenné kapely představila písně z desky Na Radosti, se kterou ovládla ceny Žebřík nebo Anděl. Vystoupení zahájila skladbou Dívka, která otevírá i zmíněné album, a došlo i na další novinky - Divoká hejna, jež dostala pracovní název "Divoká hyena", nebo Tráva. Ta je momentálně asi nejpůsobvější písní z jejího repertoáru. Div že nerozhýbala i vody Vltavy, s jakou silou Skladbu roku 2014 podle několika anket Aneta podala. Posluchači se jí za to odvděčili mohutným potleskem.

Prague Pride-18V jednu chvíli se pro změnu proměnila v rapperku, když přešla k pro ni prý nejbližšímu žánru - hip hopu - v songu Nevěsta. Ukázala i "skandující paže" a strhla pobavený dav. Následně na pódium vtrhl člen jejího týmu, aby jí za pomoci hiphopových tanečních kreací předal kytaru, se kterou pak odehrála hity jako V bezvětří nebo Vysoké napětí, které si notovalo již celé publikum. Po mohutném skandování si přítomní vyžádali zpěvačku znovu na pódium, aby odzpívala svůj nesmrtelný megahit Voda živá - to už rozezpívala snad i nad ostrovem stojící Most legií. Na Anetě samotné bylo vidět dojetí, kterému se i mnozí z diváků také neubránili. "Srdci neporučíš," byla její poslední slova před odchodem do zákulisí.

Dav poté netrpělivě očekával avizovanou hlavní hvězdu večera - měla jí být "vousatá zpěvačka" Conchita Wurst. Před svým pěveckým vystoupením na half-playback ještě rakouská drag queen odpověděla na všetečné otázky moderátorek, včetně té pro festival nejdůležitější - jaký byl její coming-out. Během rozhovoru bylo vidět, že této "dámě" nechybí charisma a pokora.

Vše se ještě umocnilo při jejím koncertu čítajícím pouze tři písně z povedeného debutového alba Conchita (přečtětě si recenzi): zazněly You Are Unstoppable, Firestorm a Rise Like a Phoenix. Všechny byly velkolepě odzpívané, výšky může Wurst kdejaká zpěvačka jen tiše závidět. Ale bohužel vystoupení stihlo ukázat, že Conchita má problém udržet svůj hlas na uzdě, což se dá jistě pravidelným cvičením doladit. Jak rychle se na pódiu vousatá zpěvačka objevila, tak rychle z něj také zmizela.

Prague Pride-40

Ukázalo se tedy, že Conchita byla spíše jen pouťovou atrakcí lákající zvědavce, která objížděla jednu z mnoha evropských Pride. Skutečnou hvězdou večera byla Aneta Langerová, která si umí získat pozornost i bez vousů. A hlavně dokáže předat emoce.

text: Martin Kocián, foto: Jana Braunová

0,00