LIVE: Interpol v Praze i přes vedro potvrdili svůj status

Vydáno 13.08.2015 | autor: redakce

Americká veličina moderního post-punku Interpol načala druhou část svého letošního evropského turné k poslední desce El Pintor. Beznadějně vyprodaný koncert v intimním prostoru sliboval intenzivní zážitek. A návštěvníci se ho i přes úmorné vedro dočkali.

LIVE: Interpol v Praze i přes vedro potvrdili svůj status LIVE: Interpol v Praze i přes vedro potvrdili svůj status

Interpol 18

INTERPOL
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
12. 8. 2015

Již po vystoupení českých předskokanů I Like You Hysteric se publikum v naplněném LMB koupalo v potu. Možná i proto byl začátek setu Interpol trochu unavený - ačkoliv otvírací písní byla stará známá Say Hello to the Angels z kultovního alba Turn on the Bright Lights, divákům i kapele chvíli trvalo, než se rozehřáli.

Po několika písních ale všichni přítomní chytili druhý dech. V publiku to začalo mírně vřít a i účinkující hned působili mnohem sebejistěji – a bylo to na místě, jelikož až na zrychlující bicí podávali poctivé výkony. Ani bicím netrvalo dlouho, aby se ustálily, a frontman Paul Banks začal na všechny strany střílet charismatické, spokojené úsměvy.

Přestože turné se vztahuje k poslednímu albu El Pintor, v setu se našlo místo vyrovnaně pro materiál z téměř všech alb, jediným opomíjenějším bylo eponymní Interpol. Antics zazněly téměř celé, což se rozhodně dočkalo velké spokojenosti publika. Kusy jako Not Even Jail lze díky nezastavitelné energii jednoznačně řadit k vrcholům koncertu, podobně jako uvolněnou Rest My Chemistry z desky Our Love to Admire. Také písně ze zmiňovaného Turn on the Bright Lights nestárnou a svou sílu neztrácejí – zejména lze vypíchnout nemilosrdně zatěžkanou The New, která v Praze vyrážela dech. A i songy z El Pintor se naživo  osvědčily, Everything Is Wrong publikum rozhýbalo výborně a albový otvírák All the Rage Back Home byl výborně zvoleným závěrem koncertu.

Interpol 04

Ačkoliv Interpol nepatří k interpretům lítajícím po pódiu, rozhodně jim nelze upřít charisma, díky kterému neustálé balancování mezi depresivní zadumaností a intenzivní energií nepůsobilo rozpolceně, ale naprosto přirozeně a cíleně. Jediná škoda je, že i když se koncert odehrával v obvykle poměrně bezprostředním Lucerna Music Baru, mezi kapelou a publikem byl neustále mírný odstup. To je ovšem nejspíše dáno samotným charakterem hudby, která spíše vybízí k niternému prožitku a nikoliv k davovému šílenství.

I přesto ovšem bylo znát, že pražské publikum Interpol přijalo radostně a s láskou. Po srdečném poděkování a příslibu další návštěvy nezbývá doufat, že k ní dojde snad dříve než později. Koncertu by příště ani náhodou neuškodil větší prostor, hudba Interpol by v něm zajisté získala další rozměr – i v malém klubu totiž na jedničku předvedli, že mají svůj status zasloužený.

text: Jan Čapek, foto: Jaroslav Kutheil

0,00