RECENZE: Jako šlehačkový dort posypaný žiletkami: Wolf Alice přinášejí svěží indie rockový vítr

Vydáno 03.09.2015 | autor: David Stoklas

Už z názvu kapely lze vyčíst, že máme čest s někým plným protikladů. Wolf Alice svou hudbou elegantně suplují postavy hodného a zlého poldy. Jejich červnový debut My Love Is Cool je toho skvělým příkladem.

RECENZE: Jako šlehačkový dort posypaný žiletkami: Wolf Alice přinášejí svěží indie rockový vítr RECENZE: Jako šlehačkový dort posypaný žiletkami: Wolf Alice přinášejí svěží indie rockový vítr

Wolf Alice - My Love Is CoolWOLF ALICE
MY LOVE IS COOL
Universal Music
13 trax / 48:52 min

Tracklist: Turn To Dust, Bros, Your Loves Whore, You're A Germ, Lisbon, Silk, Freazy,Giant Peach, Swallowtail, Soapy Water, Fluffy, The Wonderwhy

Wolf Alice výtečně svedou to, co současná alternativní scéna potřebovala. Pokousat. Ukázat, že tady jsou pořád slečny, které se i přes jemnou tvář dokážou stát modlou upoceného a zběsilého mosh-pitu. Když už někdo začne mít pocit, že se utápí v baladičnosti, přijde náhlá změna a loket toho vedle se mu opře o zamyšlenou tvář. Tato britská sebranka je přímo zrozená pro malý, stísněný klub kdesi pod starou fabrikou.

První tóny nahrávky s názvem My Love Is Cool začínají poněkud vlažněji. Pravděpodobně proto, aby se navodila ta správná naléhavá atmosféra. Klid před bouří a taky poslední vteřiny do srážky s asteroidem. Jak minuty a skladby ubíhají, opírá se roztomilá frontmanka Ellie Rowsell do svých hlasivek. Drobounká dívka ze sebe chrlí texty o sexuálním vykořisťování v kontrastu emotivních vzpomínek na upřímné a zároveň silné vztahy z dětství.  Přesně o tom je celý koncept Wolf Alice. Různorodost. Posluchač se ani chvíli nenudí a neví, co čekat od následující skladby. Bude to další grunge nářez, či uvolněný a intimní popík? Že se nedají s jistotou zaškatulkovat a jejich tvorbu definovat jedním slovem, je dělá svým způsobem jedinečnými.

Vše je elegantně zabaleno do atmosféry devadesátých let. Ač mají Wolf Alice snahu přinést něco nového a neotřelého, neváhají si něco půjčit z dob minulých. Stali se tak novými posly muzikální postmoderny. Jejich hudba by zároveň tvořila efektivní soundtrack k devadesátkovému filmu z prostředí snowboardingu nebo jiných zimních sportů. Své příznivce by si také našli i mezi těmi nejzarytějšími hipstery nebo ubrečenými dívkami, které se slzami v očích pálí fotky svého bývalého. Wolf Alice jsou zkrátka úžasně univerzální.

Při rozhodování, jakým směrem se ubírat na další desce, to i díky tomu budou mít nepopsatelně těžké. Volba závisí čistě na nich. Zvítězí křehkost, nebo syrovost? Je to jako kdybychom šlehačkový dort posypali žiletkami.

Po zhlédnutí několika záznamů z živých koncertů si bude každý nový zasvěcenec pečlivě připomínat seznam svých platonických lásek. Koho z něj vyřadit, aby se do něj vešla Ellie? Doufejme jen, že Wolf Alice zavítají i k nám do České republiky. A že to bude brzy a v nějakém útulném klubu pod starou fabrikou. Sdílejíc všechen pot a euforii nám pak bude všem skvěle.

BEST TRAX: You're A Germ, Giant Peach, Silk
ZKUS TAKY: Marmozets  - The Weird and Wonderful Marmozets, Royal Blood – Royal Blood, Slaves – Are You Satisfied?

David Stoklas