RECENZE: Kylie Minogue klubovější zvuk sluší

Vydáno 30.09.2015 | autor: redakce

Věčně mladá Kylie Minogue byla vždy tou osobností, která o svých plánech kulantně mlčela a jen se potutelně usmívala. Přijdou ale dny, kdy pro své dnes už jen věrné fanoušky připraví nečekaně nějaký nový materiál. Přesně před rokem to byly čtyři písně pod pracovním názvem Sleepwalker, před nedávnem zase EPčko s jednoduchým pojmenováním Kylie + Garibay.

RECENZE: Kylie Minogue klubovější zvuk sluší RECENZE: Kylie Minogue klubovější zvuk sluší

Kylie-Minogue-Kylie-Garibay-2015-1280x1280KYLIE MINOGUE
KYLIE + GARIBAY
Warner Music
3 trax / 13:00 min

Tracklist: Black and White (feat. Shaggy), If I Can't Have You (feat. Sam Sparro), Your Body (feat. Giorgio Moroder)

Spojení s předchozím překvapením Sleepwalker není náhodné. Na obou počinech Kylie spolupracovala s americkým producentem Fernandem Garibayem, který je známý především pro spolupráci s Lady Gaga. Pokud byste ale čekali taneční pecky typu Dance In the Dark nebo The Edge of Glory, možná dojdete ke zklamání. Spolupráce s Kylie se nese v trochu jiném, spíše zasněném duchu.

EP Kylie + Garibay by se dalo označit za pojem triple single. Jedná se o jednu propagující písničku a k ní patří dvě tzv. B-sides. Nicméně tu nejde o nějaké zbytky z posledního nahrávání. Kylie Minogue už dlouhou dobu potřebuje nabrat trochu nový směr své hudby. Za uplynulou dekádu dostávali posluchači "typickou Kylie", tedy na první poslech chytlavé rozjuchané disco písničky. Ačkoli fanoušci bývají vždy klasicky spokojeni, širšímu publiku se vzdaluje (o čemž svědčí i komerční neúspěch poslední řadové desky Kiss Me Once). Proto Kylie pomalu ale jistě zkouší trochu jinou podobu populární hudby. Stále se jedná o taneční vypalovačky, ale než do rádií se více hodí do potemnělých londýnských klubů.

Jako hlavní singl byla zvolena první píseň Black and White. Hodně devadesátkový zvuk podtrhuje i přítomnost reggae hvězdy Shaggyho. V druhé písni If I Can't Have You vypomohl australský zpěvák Sam Sparro a v třetí části Your Body nejdříve uslyšíme "sexy" hlas italského producenta Giorgia Morodera, kterému Kylie zahostovala na comebackovém albu Déjá Vu v songu Right Here, Right Now. Tyto spolupráce nejsou nijak prvoplánové, to by se tam objevily spíše hvězdy, co frčí, než zapomenuté legendy. Ale jak je vidět, Kylie dnes už moc o komerční úspěch nestojí a spíše žije z radosti tvoření stále nové hudby.

Když si nové vydané EP spojíme s rok starou kolekcí Sleepwalker, vznikne velmi příjemná nahrávka se sedmi písněmi, která nestihne nijak nudit a celý zvuk se ponese až v pohádkově mrazivé atmosféře plné hutných beatů a elektronických hejblat. Je milé, že se Kylie Minogue skoro každý rok snaží přijít s nějakým nový materiálem a potěšit tak ucho nejednoho fanouška. Hlavně není žádnou slibotechnou, ale během jednoho dne vydá vše digitálně ke stažení a přihodí k tomu i nový videoklip nebo v případě rok starého Sleepwalkera osmiminutový video opus.

EP Kylie + Garibay patrně zůstane zapomenuto v hlubinách iTunes, ale jedná se o velmi příjemnou, nijak nepřekombinovanou nahrávku. Kylie Minogue rozhodně ještě nepatří do starého železa a pokud bude nadále přinášet podobně laděná překvapení, máme se stále na co těšit. Ostatně kdo ví, jak to dopadne s disco vánočním CD, o kterém se v médiích poslední dobou hodně píše, ale sama Kylie se opět jen potutelně usmívá a nic dopředu neslibuje.

BEST TRAX: Black and White, If I Can't Have You, Your Body
ZKUS TAKY: Kylie Minogue + Fernando Garibay – Sleepwalker, Giorgio Moroder – Déjá Vu, Lady Gaga – Born This Way

Tomáš Navrátil