Vánoční nadílka CD recenzí!

Vydáno 19.12.2007 | autor: redakce

Redaktoři Reportu vám nadělují recenze liverpoolsko londýnských Wombatz, ska party Akatz, slovenských nadějí Swan Bride, veselého Louie Vegy, teskného Farryla Purkisse, slavného Roberta Gordona, nadžánrových The Heavy a "královského" Kapučína.

Vánoční nadílka CD recenzí! Vánoční nadílka CD recenzí!

THE SWAN BRIDE
MONSTERS IN YOUR DRAWERS
vlastný náklad
8 trax / 24:07

Pojednání o čiernej labuti.
Podľa prísnych pravidiel predikátovej logiky je výskyt čiernych labutí absolútne nepredvídateľný a málo pravdepodobný. Ak dávate prednosť poetizmom, veľmi rýchlo pochopíte, že čierna labuť zosobňuje všetko nepravdepodobné vyskytujúce sa v živote a ak sa navyše zaujímate aj o domácu hudobnú scénu občas si uvedomíte, že je presne tým, čo u nás chýba.
AD The Swan Bride a ich Monštrá v šuflíkoch. Originálny album stavajúci na scéne, ktorá momentálne na rozdiel od iných západoeurópskych štátoch v našom mainstreame absentuje, plný vplyvu sympatických garážoviek skombinovaného s prvkami hudby klasickej či španielskym rytmom. Veľmi evidentná je atmosféra pripomínajúce čierno-biele horory spolu s občas úchylnými textami vsunutá i do kresleného bookletu. Famózny finiš MIYD s použitím alt-saxu a zborom opilcom je teatrálnou bodkou za krátkym počinom štyroch slovenských elegánov.
Odkazy nadšených fanyniek tvrdia, že Swan Bride je práve spomínanou čiernou labuťou domácej scény, my ostatní však naďalej veríme predikátom. Pre mňa zatiaľ len jedna krásna labutia nevesta, ktorá možno časom zmení farbu...hádam len nie na ružovo. 6 zo 7 bodov.
Katarína Šamajová

AKATZ
12 ANOS DE EXITOS
Brixton Rec. / Maximum Underground
14 trax / 61:51 min

Od prvního hrábnutí do hammondek musí posluchač zbystřit a i pak, když nastoupí zdánlivě standardní dechy, se raduje: tohle je sice ska a reggae, do kteréžto škatulky se baskická formace řadí, ale přece je tu něco jinak. Hudba se nese v poklidném tempu, vyhýbá se naštvaným smrštím stylových kolegů a náhradou za to nabízí krásně harmonizované vokály, i dívčí, a pro osvěžení si bohatě loká i z jazzové studny.
(rl)

FARRYL PURKISS
2Feet Music / Panther
14 trax / 54:54 min

Songy tesknících písničkářů k nám začínají pravidelně přicházet už i z jižní Afriky. Po nápaditém Chrisi Letcherovi se o pozornost uchází další, avšak daleko méně originální floutek s kytarou. Písničky z jeho třetího alba nejsou úplně tragické, ale chybí jim osobitost a více invence. Měl by nechat vyniknout svůj původ, a ne se za každou cenu přizpůsobovat britské scéně.
(maz)

LOUIE VEGA PRESENTS: LUISITO QUINTERO
PERCUSSION MADDNESS REVISITED
Vega / Panther
11 trax / 77:35 min

Remixovaná verze rok starého alba uznávaného venezuelského hráče na perkuse není žádný zázrak. Přidáním jednoduchých beatů ztratily složité jihoamerické i africké rytmy na své tanečnosti, zejména v první půlce alba. Nápadité songy z repertoáru mimo jiné Tita Puenteho či Fely Kutiho jsou utopeny pod přílišným nánosem Vegovy elektroniky.
(maz)

ROBERT GORDON AND CHRIS SPEDDING
IT‘S NOW OR NEVER
Rykodisc / Panther
15 trax / 37:03 min

Gordon, šedesátiletý rockabillyový bard, začal dělat muziku poté, co slyšel Elvise. Až nyní vydává (s kytaristou Speddingem, s nímž už spolupracoval v minulosti) desku, jež je poctou králi rock and rollu. V Don't Be Cruel a Trying To Get To You zní velmi elvisovsky, jindy méně, fajn je to tak i tak. Pro milovníky retra nebo ty, kdož hledají vhodný vánoční prezent pro elvisomilce, ideální věc. Nám ostatním udělá zcela prostě radost atmosféra starých časů na desce, která je nahraná dobrými, citlivými muzikanty a s kvalitní studiovou technikou.
(jk)

KAPUČÍNO

KRÁL INTONÁTOR
Chocolate Town / Zavodsky
15 trax / 56:12 min

Pluto má vážnou konkurenci! Zdá se, že proti všem očekáváním existuje ještě bizarnější rapper. Rýmy typu „Dnes je tvá noc, pomačkám ti kozičky, nechám tě ochutnat muj hot dog, anebo teploměr, jak chceš…“ pronášené s nezaměnitelným ostravským přízvukem vás přivedou do stavu, kdy nebudete vědět, zda se smát, nebo řvát. Na desce hostuje řada vokalistů, vesměs o několik tříd lepších než sám „král intonátor“. Mimochodem právě intonace nepatří k jeho nejsilnějším stránkám. Hudebně deska rovněž nenadchne. Tohle je na „první hip hop raggaeton album v Čechách“ trochu slabá káva.
(R2D2)

THE HEAVY
GREAT VENGEANCE AND FURIOUS FIRE
Counter / Panther
10 trax / 33:39 min

Začínající čtyřka The Heavy vydává debut s biblickým názvem, jenž je mixem žánrů, přičemž nelze přesně určit, který převažuje. V That Kind Of Man zní zdrsnělý soul, Coleen má blízko k hip hopu. Albu přitom dominuje akustická kytara. Vrcholem je Doing Fine, jemná romantická píseň s nádechem blues. Výsledek je však osobitý a opravdu zdařilý.
(réz)

THE WOMBATS
A GUIDE TO LOVE, LOSS & DESPERATION
Warner Music
13 trax / 44:28 min

Liverpoolsko-norská trojice se pokouší o pop s prvky indie a diska. Zpěv Matthewa Murphyho je přitom tak dominantní, že (v Party In A Forest) přehlušuje i bicí. Není to nic moc. Rytmus působí strojeně, písnička School Uniform je podbízivá a celkově se od sebe skladby skoro neliší. Snad se to může hodit na taneční parket, ale pouze v případě, že máte hodně upito.
(réz)

0,00