Únorová várka CD recenzí!

Vydáno 01.04.2008 | autor: redakce

Reedice legendární desky Oxygene Jeana Michela Jarreho, nové počiny ska punkových Streetlight Manifesto, vlnivé Jennifer Lopez a metalových Grantig, kompilace Evy Olmerové a debut slovenských Nothing očima redaktorů REPORTU.

Únorová várka CD recenzí! Únorová várka CD recenzí!

JEAN MICHEL JARRE
OXYGENE
Capitol / EMI
6 trax / 40:11 min

Třicet let od vydání debutové desky syntezátorového kouzelníka vychází její remasterovaná edice. Stěžejní album (jak pro tvůrce, tak pro vývoj elektronické hudby) vůbec nezní zastarale a díky poctivosti, s jakou se tehdy muselo vyrobit, působí upřímněji a opravdověji než řada současné produkce v tomto žánru. Speciální edice navíc obsahuje nové skladby a DVD se záznamem koncertu.
(maz)

STREETLIGHT MANIFESTO
SOMEWHERE IN THE BETWEEN
Victory
10 trax / 44:28 min
Podle obalu by mohl jeden mylně soudit, že Streetlight Manifesto je nějaký zasněný skandinávský popík se zálibou ve starších anglických kapelách. Houby: ska punk z Ameriky! Streetlight Manifesto na své třetí desce neobjevují nijak zvlášť novou krajinu, ale jejich hopsavá muzika je dynamická, zpěv sedmadvacetiletého intelektuála Tomase Kalnokyho trochu připomíná Joea Strummera a celek je plný energie. Mladí a neklidní fanoušci ska by neměli být zklamaní.
(jk)

GRANTIG
SO MUSS ES SEIN
Drakkar
12 trax / 42:37 min

Jonathan Schmid není nijak výjimečně dobrý ani vyloženě špatný zpěvák, a taková je vlastně celá německá čtveřice Grantig. Na svém debutu hrají vcelku tradiční metal, něco mezi Rammstein a dejme tomu Panterou. Kapela se ve svém projevu místy nebrání určitému zklidnění, ale nečekejte velké hudební vychytávky. Spíše se připravte na kravál, který se valí dopředu jako tanky při blietzkriegu.
(rj)

NOTHING
PRVOPRAMEŇ
HROM Records
11 trax / 41:01

Málokedy si kapela vyberie názov, ktorý by ju presne definoval, avšak slovenskí Nothing trafili do čierneho. Niekedy sa človek až čuduje, že napriek tomu, že svet disponuje kreatívnymi muzikantmi, sa predsa nájde len zopár vyvolených, ktorým sa podarí vydať slušný album. Niekedy sa zaoberá aj otázkou, prečo máme vôbec možnosť dostať sa k CD takej kapely, ako je Nothing. Absolútne amatérsky, že vraj pokus o melancholické emo, predstavuje vlastne len zopár klasických „vybrnkávačiek“ na gitaru, ktoré otvárajú každý song, a sebaľútostivé texty. NIČ je nádherným zosobnením významu tejto formácie. Žiadne poslanie, žiadna budúcnosť. Je mi to tak ľúúúúto.
(kš)

JENNIFER LOPEZ
BRAVE
SONY BMG
13 trax / 48:01 min
Dvě tváře pohledné zpěvačky a herečky na obalu jejího nového alba jako by charakterizovaly její současnou rozpolcenost. Rodačka z Bronxu totiž na konci loňského roku vydala první španělsky natočenou desku latino popu Como Ama Una Mujer a nyní se ke svým anglosaským příznivcům vrací s tanečním albem Brave. Ani schopný producentský tým však nezakryje, že "J-Lo" je lepší herečka než zpěvačka. A to je herečka jen průměrná.
(rj)

EVA OLMEROVÁ
LEGENDA
SONY BMG
8 trax / 31:52 min

Osobně bych s výrazem „legenda“ šetřil, protože dnes se tak nazývá polovina interpretů nad padesát. Ovšem v případě Olmerové neváhám, jazzová zpěvačka pronásledovaná komunistickými cenzory i svými osobními démony si takové označení zaslouží. Album vzniklé přepisem jejích posledních nahrávek z let 1990–91 do digitální podoby s dotáčkami jazzového kvintetu ji už nepředstavuje v plné formě, ale díky za něj!
(rj)

0,00