Vydáno 15.04.2008 | autor: redakce

Hlavní hvězdou jarního Sázavafetsu byli Mattafix. Martina Moudrá se byla podívat, jak jim to hraje.

Mattafix na Jarním Sázavafestu Mattafix na Jarním Sázavafestu

MATTAFIX
11. 4. KŘIŽÍKŮV PAVILON, PRAHA

Jiná sestava, stejně dobrá muzika.
Loňský podzim se nesl v duchu zrušených koncertů. Vedle zpěvaček Roísin Murphy a Dolores O´Riordan své pražské vystoupení odložila i britská formace Mattafix. Na další pokus už všechno zdánlivě vyšlo a Mattafix byli ohlášeni zahrát na Jarním Sázavafestu na pražském Výstavišti. Ani tentokrát to ale nebylo bez komplikace.

Různé zimní a jarní variace letních festivalů jsou trochu divné. Kouzlo festivalů tkví právě v jejich letní jedinečnosti, starosti s počasím, otevřeným prostorem, což jsou věci nepřenosné na jiná roční období. Ale budiž. Jarní Sázavafest proběhl v pražském Křižíkově pavilonu, jehož totálně prosklený sál jen stěží přežil ostrou jízdu táborských Sunshine, ale i o hodně hravějších a k ušním bubínkům vstřícnějších Tata bojs. Skleněné tabulky se třásly od odpoledních hodin, nehledě na to, jestli před publikem stálo zrovna Sto (energických) zvířat, za těbou rozvláčným pop-rockovým krokem cupitala s kytarou Katarína Knechtová a Peha nebo probíhala jenom zvuková zkouška. Rozsáhlý a solidně zaplněný prostor s pódiem a bary všechny technické nástrahy kupodivu přežil, stejně jako publikum, i když ve vydýchaném akváriu to nebyl úplně super zážitek.

Lehce před půlnocí se na pódiu konečně objevil headliner večera, Mattafix. Jenže ejhle, ze známé dvojice zpěváků se na pódium postavil jen Marlon Roudette. Aniž jakkoliv vysvětlil (on ani pořadatelé), jestli jeho původem indického kolegu skolila chřipka, osobní problémy nebo se mu prostě nechtělo z Londýna, pustil se do show. Místo Preeteshe Hirjiho se vedle Roudetteho postavila skvělá černošská vokalistka Simone Richards a bez ztrácení slov začali s úvodní Shake Your Limbs z aktuální desky Rhytm & Hymns (2007), aby ji následně propletli s debutem Signs of a Struggle (2006) a singly Big City Life nebo To and Fro. Partů chybějícího zpěváka se chopil buď sám Roudette nebo právě zastupující vokalistka Richards. Nutno podotknout, že vynecháním částí repertoáru, kde je Hirjiho rap asi nezastupitelný, i tak kapela fungovala, hlavně Roudette se zastupující vokalistkou působili naprosto sehraně a neznát kapelu, vůbec člověka nenapadlo, že je něco špatně. Ve výsledku totiž v pozměněné sestavě, mimo jiné i s flétnistou, přehráli Mattafix bez své tvůrčí polovičky stejně slibný a vydařený set, jemuž po hudební stránce není co vytknout.
text Martina Moudrá foto Tomáš Martinek

0,00