Futureheads nabídli retro dýchánek

Vydáno 20.11.2008 | autor: redakce

V neděli 16. listopadu odehráli svůj premierový pražský koncert britští Futureheads. Náš redaktor Lukáš Král byl u toho.

Futureheads nabídli retro dýchánek Futureheads nabídli retro dýchánek

16. listopad sliboval, minimálně na území pražské metropole, neděli plnou hudby. Posuďte sami; neúnavní Levellers zahráli v Akropoli, sympatičtí mladíci ze Spojených států Cold War Kids vystoupili v Lucerna Music Baru a konečně britští Futureheads představili svou novou desku This Is Not The World v Roxy.
D Smack U Promotion, pořádající jak vystoupení v Lucerna Music Baru, tak koncert v Roxy, posunula začátek setu Cold War Kids tak, aby fanoušci obou kapel měli možnost migrovat z klubu do klubu. Chytrý tah se nicméně na zvýšení zájmu o vystoupení Futureheads neprojevil. Návštěvníci Roxy tak byli ochuzeni o předkapelu Southpaw, kterou by nemohli pořadatelé z nízkého prodeje lístků zaplatit.

A tak zahráli další Češi, benjamínci Fake Tapes, jejichž rozpolcený hudební projev odkazoval na srdce rváče Placebo či domácí projekt Please The Trees. Nebýt set Fake Tapes tak dlouhý, dala se jejich plačtivá dekadence ještě snést. Neubránil jsem se však dojmu, že jako předskokani Futureheads nebyli zrovna vhodnou volbou. To třebas takoví Prostitutes… Na pódium ležérně napochodovali Futureheads, načež je na naléhání kapelníka Barryho Hydea velmi rychle obestoupil odhadem dvousethlavý chumel přítomných fanoušků.

Britové začali pěkně od podlahy, koncert odstartovali zasněnou (staro)novovlnnou smrští Walking Backwards z aktuální desky This Is Not The World. Kdyby kluci vyměnili image odtažitých Supermanů v civilu za punková číra a řetězy, mohli by docela dobře vystoupit na strahovské Sedmičce. Občas Futureheads zněli docela klackovitě; kolovrátková bicí a kytarová řezničina s prvky ska v řadě skladeb nudila. Melodie často tvořila hlavně sborová provolávání jednotlivých členů britské úderky. Většina přítomných se však velmi dobře bavila a hudbu hltala, čím jen to šlo. Malý kotlík pod pódiem musel například ustát stage diving jednoho odvážlivce.

Futureheads v názvu kapely neznamená, že by britská parta vytvářela kdovíco hudebně originálního. To bychom ji brali příliš vážně. Název Futureheads odkazuje na legendární oklahomský soubor Flaming Lips a na textovou stránku skladeb, které se většinou točí kolem partnerských vztahů. Nic nového pod Sluncem. Každopádně jde však o téma, které tady bylo, je a spolu s Futureheads i bez nich taky bude.

text Lukáš Král foto archiv

0,00