Pendulum roztančili Roxy

Vydáno 22.11.2008 | autor: redakce

V úterý 18. listopadu se v pražském klubu Roxy představili naživo australští mistři zlámaných beatů Pendulum.

Pendulum roztančili Roxy Pendulum roztančili Roxy

Po sérii DJ actů jsme mohli konečně vidět ikony světového drumandbassu v „plné palbě“ (chyběl jen El Hornet) a na živo.  Atmosféra v klubu nebyla nepodobná té páteční, kdy, jak bývá jeho dobrým zvykem, klub listopadově vyprodal waleský hodných hoch Lincoln Barret a.k.a. Hight Contrast. Tedy bylo narváno, nedýchatelno a upoceno. Support obstaral Phillip TBC. Pendulum na podium nastoupili po krátkém intru zhruba ve čtvrt na devět. A hned  spustili zostra. Showdown následovaná Fasten Your Seatbelts, Another Planet, remix Voodoo People, Propane Nightmares, Tarantula, Bloodsugar atd. Totální armagedon.

Na své si mohl přijít opravdu každý. Vystoupení rušily jen pravidelné pauzy mezi jednotlivými tracky (ty bych fakt nečekal), a to i přes upřímnou snahu MC Verse o komunikaci se splaveným davem. A propos publikum. Paráda. Takovou atmosféru jsem na koncertě v Roxy zažil naposledy snad na The Hives, a to s tím rozdílem, že tam ho ze 2/3 tvořili cizinci. A jak že to tedy „pendulím“ hrálo? Fakticky na živo (bicí, basa, kytara, klávesy, počítač) a pěkně od podlahy. Oproti deskám zněli mnohem rockověji, což na několika místech lehce smazávalo jejich majestátný „drumíkový“ sound.

Ona ale deska na dobrém systému hraje prostě trochu jinak, než klasické koncertní vystoupení dirigované zvukařem. Co mě překvapilo? Rob Swire - producent, klávesák a zpěvák v jedné osobě. Tenhle nevýrazný hošík naprosto čistě a s přehledem odzpíval dobrou polovinu vystoupení a ještě přitom stihl odehrát všechny zásadní klávesové party. Druhým překvapením bylo lehce kýčovité aranžmá některých skladeb včetně finální Hold Your Colour. Po hodině a půl byl šmitec zpestřený děkovačkou crew, neb se jednalo o poslední vystoupení jejich evropské tour. Ten, kdo úterní večer propendulil a do Roxy nedorazil, může litovat. Pendulum odehráli výborné vystoupení.

text Filip Macháček foto archiv

0,00