Deerhoof Obtěžují Maggie Deerhoof Obtěžují Maggie

DEERHOOF
OFFEND MAGGIE
Kill Rock Stars
14 trax / 43:21 min

Pojďte si hrát

Jsou dva typy výborných desek: mixtapes, které jsou po okraj naplněné hity, a desky s poutavým příběhem. Těch prvních vychází poskrovnu a těch druhých ještě méně. Deváté řadové album sanfranciských indie rockerů Deerhoof patří do druhé skupiny.

Tříčlenná sestava, které dominuje zpěvačka a baskytaristka Satomi Matsuzaki, se nyní rozrostla o druhého kytaristu, jímž je Ed Rodriguez. Nová deska tak oproti minulým počinům získala hutnější zvuk a jemný hlásek Satomi se začíná jakoby trochu ztrácet. Jenže v tom je asi její největší kouzlo, zpěvačka ani jednou nepřidá na intenzitě hlasu, a přesto se vždy nakonec prosadí. Zvládá to v momentech, kdy se z reproduktorů line hned několik melodií najednou, i ve chvílích, kdy se všechny nástroje slijí v jeden. Vzhledem k tomu, že texty obsahují spíše slovní hříčky a hádanky, může se klidně stát, že najednou přestanete vnímat význam slov a začnete brát zpěv jako nástroj rovnocenný všem kytarám a bicím. A právě v ten moment začněte objevovat doposud skryté detaily. Všechny skladby jsou totiž maskovány velmi rafinovaným minimalismem, který od vás vyžaduje více soustředění, než bývá u podobných počinů zvykem.

Chcete li chytrou desku, u které při každém dalším poslechu objevíte něco nového, sáhněte po Offend Maggie od kapely Deerhoof. Máte rádi americkou nezávislou scénu a party jako Xiu Xiu, Blonde Redhead či Celebration? Neváhejte ani minutu.

Tomáš Pokorný
7 ze 7

0,00