Iné kafe odehráli poslední koncert

Vydáno 11.02.2009 | autor: redakce

Pražská Incheba aréna se 31. ledna rozloučila s legendou československého punkrocku. Iné kafe odehráli svůj poslední koncert a rozhodně se nejednalo o smuteční večírek. Více se dozvíte z reportáže Lenky Mráčkové.

Iné kafe odehráli poslední koncert Iné kafe odehráli poslední koncert

INÉ KAFE, FROM OUR HANDS
31. 1. INCHEBA ARÉNA, PRAHA

Vydařené sbohom vyprodané hale.
Dlouho dopředu beznadějně vyprodaná pražská Incheba aréna se loučila s legendou československého punkrocku Iné kafe, a možná proto jsem tolik opilých fanoušků naposledy viděla na koncertu Tří sester. Nadávat si mohou ti z nich, kteří si nebudou nic pamatovat z posledního vystoupení kapely, která má prý u nás více příznivců než na rodném Slovensku. V hledišti každopádně převládal jazyk našich východních sousedů, takže jsme ocenila roztomilé hlášky typu "ještě nebyl Čumil, ty debil".

Smůlu měl ten, kdo dorazil později, protože už při vystoupení předskakujících From Our Hands nebylo v nabité hale k hnutí. A se zlou se potázal také každý, kdo si chtěl koupit něco k pití nebo dokonce jídlu, protože stánkaři situaci naprosto podcenili a těch pár píp bylo beznadějně obležených.
Bratislavská formace From Our Hands splnila roli předkapely na jedničku. Zahrála pár chytlavých kousků a nažhavila publikum na hlavní hvězdy večera. Ty dorazily za jásotu příznivců skandujících jméno kapely a svítících do tmy desítkami mobilních telefonů. Asi v tento okamžik stojí za připomenutí, že Iné kafe poslední koncert odehráli ve složení: zpěvák a kytarista Vratko Rohoň, kytarista Mário "Wayo" Praľenec, bubeník Jozef "Dodo" Praľenec a baskytarista Peter "Forus" Fora.

Kapela bez velkých řečí vypálila skladby Peter a Zkus to dalej a Rohoň, jehož odchod k povolání civilního pilota stojí za ukončením činnosti skupiny, slíbil, že zahrají pecky ze všech alb Iného kafe. "Znáte desku Vitaj!?" zeptal se celkem zbytečně a za vydatné pomoci stovek hrdel kapela spustila hit Velkou palicou. Asi je jasné, že rovných třicet skladeb včetně úplné novinky Deja vu, které Iné kafe zahráli, pořádně rozdovádělo vlnící se davy pod pódiem. Zajímavé překvapení Rohoň připravil zhruba v polovině vystoupení, kdy na pódium pozval klavíristu Petera Preložníka z Fermáty a pouze za jeho doprovodu zazpíval písně Biely hotel a Ráno. Tedy neodzpíval, protože obecenstvo zvládlo téměř celé oba texty samo.

Hala si užila výběr ze všech šesti alb Iného kafe a ochotně se zapojila i do společného focení. Fotku využijí na obal plánovaného DVD, kvůli kterému koncert snímalo sedm kamer. Doufám, že zachytily také dojemný závěr, kdy se na projekčních plochách v závěru vydařené rozlučky promítala všechna loga skupiny, která používala během své dlouholeté historie. Takže konec? Ne tak zcela. Na září tohoto roku Iné kafe naplánovalo vydání výběrového alba, které přinese jejich singly a zajímavosti z archivu skupiny. A jednou... Pilotem může být člověk jen pár let, ale muzikantem přece zůstává do smrti.

Hodnocení: 5/7

text Lenka Mráčková foto Petr Tibi

0,00