Vydáno 30.06.2009 | autor: redakce

Depeche Mode odehráli 25. června v pražském Edenu koncert, který navštívil i kolega Filip Macháček. Jak se mu vystoupení líbilo? Více v jeho reportáži.

Depeche Mode nadchli Prahu Depeche Mode nadchli Prahu

DEPECHE MODE
25.6.2009, EDEN, PRAHA

Doposud největší koncert britských Depeche Mode v ČR přinesl návrat do minulosti.

Stěží od diagnostikovaného depešáka čekat objektivní recenzi na vystoupení jeho srdcové kapely. Tedy podotýkám, že následujících několik řádek možná nebude zcela nezaujatých. Přesto se pokusím o to, aby toho medu nebylo příliš. Tak tedy Depeche Mode pošesté v Praze, podruhé v rámci open air vystoupení a poprvé s návštěvností přesahující 30 tisíc lidí. Těžko říct, proč se právě toto vystoupení stalo stejně trendy záležitostí jako prvé vystoupení Madonny v Praze. Na Depeche Mode chtěl prostě tentokrát každý. Pražskému Edenu kapela přichystala standardní vystoupení v rámci Tour Of The Universe. Skvělý výkon frontmana Davea Gahana, úsměvy hýřící kapelu i sborovou spartakiádu několika desítek tisíc fans.

Akustický blok Martina Gorea přinesl skladby Little Soul a Home, které kapela alternuje s novinkovou Jezebel a stařičkou A Question Of Lust. Ty Depeche Mode odehráli např. v německém Lipsku. Do setlistu se bohužel zřejmě nevrátí taneční In Sympathy z aktuálního alba Sound Of The Universe. Ta zazněla, pokud se nepletu, pouze na lucemburském warm upu a při prvém vystoupení na izraelském Ramat Gan. Poté byla nahrazena osvědčenou Policy Of Truth. Za jednoznačné zápory pražského vystoupení považuji naprosto zoufalou organizaci na místě samém a posunutý začátek vystoupení zhruba o hodinu, o čemž většina fans nebyla informována. Když se tak v 19.50 Depeche Mode objevili na podiu, byly tribuny stadionu poloprázdné. Posunutí začátku koncertu přineslo další negativum, a to faktické nevyužití světelného parku.

Depeche Mode tak odehráli 2/3 koncertu za světla, což považuji u kapely, která má své show postavené na výborném světelném aparátu a efektních projekcích za faux pas. Dalším zásadním mínusem vystoupení byl opravdu otřesný zvuk. Soudě dle vyjádření kolegů redaktorů, kteří nebyli v Edenu poprvé, „zabila“ akustika stadionu i jiné zde odehrané koncerty. Napříště bych se tedy opravdu přimlouval o to, aby se zde koncerty nekonaly. Vlastní stadion je navíc dost rozlehlý, o to obtížněji se publikum dostává do hry. I v Praze Depeche Mode publiku nabídli průřez svou tvorbou sahající až do roku 1984 ke slavné Master And Servant. I v Praze zažili oldschooloví fans pod 21letech déja vu se skladbou Strangelove.

Dovolím si tvrdit, že vystoupení Depeche Mode nenabídlo vše, co nabídnout mohlo. Nikoliv však vinou kapely samé. Ta i přes opakované technické obtíže (Never Let Me Down Again) předvedla výborný výkon. Pevně věřím v to, že pokud mají v Edenu i napříště být nějaké koncerty, bude vše zajištěno tak, aby nemusela hlavní hvězda končit úderem 10 hodiny večerní. Takové koncerty totiž opravdu postrádají smysl. I díky tomu pro mě osobně bylo pražské vystoupení Depeche Mode prostě jen dalším z řady. Ty tam jsou naštěstí doby, kdy se na jejich další tuzemské vystoupení muselo čekat pět let. Lednový návrat snad opět přinese 7 hvězdiček.

6/7

text Filip Macháček foto archiv

Setlist