STROMBOLI - Stromboli Shutdown & Stromboli In Quarte

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Česká rocková klasika se v nových vydáních objevuje s chvályhodnou pravidelností a nelze než zajásat, že díky tomuto počinu mohou být STROMBOLI definitivně vyškrtnuti ze seznamu kandidátů. Výpravný komplet ovšem těžko považovat za pouhou reedici. K anglicky zpívanému albu Shutdown, které netřeba podrobně představovat, totiž přibylo ještě jedno cédéčko se skladbami kapely v podání smyčcového kvateta a tahle nahrávka určitě není jen pouhý bonus. Dost dobře může stát i sama o sobě a pro leckoho naopak může platit za největší lákadlo.
Převádět původně rockové skladby do klasicizující podoby bývá obvykle velmi ošidné už proto, že samy vycházejí z principiálně odlišných základů. Pavlíčkova barvitá hudba ovšem k takovému snažení poskytla překvapivě silný základ. Epoque Quartet, který na vzal kompozice Stromboli za své, nemusel přidávat žádné nadbytečné kudrlinky a kompozice jako Stromboli, Villa Ada či Okolo ohňů interpretuje ve velmi funkčním tvaru. Výsledek můžeme považovat třeba i "smyčcový remix", který jen zdůrazňuje sílu původních písní. Tomu jistě nahrává i fakt, že komorní verze nepůsobí nikterak akademicky a občas v pozadí zazní i počítačová syntetika. Nejsem si jist, jestli její užití bylo zcela nezbytné, v úvodním Velikém lalulá zní vedle krásného zvuku smyčců téměř humpolácky, ale její vliv je naštěstí vysloveně okrajový. Za přehlédnutelný doplněk už ovšem nelze považovat vokál Michaely Polákové, která se objevuje ve skladbách Scanners a Osiřela Košilela - Pavlíček má s touhe dámou dalekosáhlé záměry a bude zajímavé sledovat, co z toho vzejde.
Cédéčko Stromboli In Quartet kažkopádně zdůrazňuje, jak výrazné skladby měli Stromboli v repertoáru. To, že obstály i v nevšední úpravě smyčcového kvartetu, je toho nadmíru pádným důkazem.

STROMBOLI - Stromboli Shutdown & Stromboli In Quarte STROMBOLI - Stromboli Shutdown & Stromboli In Quarte

0,00