John Legend & The Roots: Wake Up! John Legend & The Roots: Wake Up!

JOHN LEGEND & THE ROOTS
WAKE UP!

Sony Music
12 trax / 62:48 min

Hudba k tanci i zamyšlení.
John Legend i The Roots si nemohou stěžovat na nedostatek popularity. Jejich kariéry se úspěšně vyvíjejí a není třeba významnější podpory zvenčí. Za jejich kooperací stojí hlubší myšlenka. Společně posbírali různé skladby, které vznikly v šedesátých a sedmdesátých letech a decentně si je upravili ke své potřebě. Klíčem výběru songů nebyla hitovost, nejde tedy o žádné provařené šlágry, ale myšlenky, které skladby v sobě nesou. Tématem jsou nejrůznější sociální témata.
John Legend téměř vždy tíhnul k retru. Mezi současnými r&b zpěváky vždy čněl a odkazoval k rhythm and bluesové klasice Marvina Gaye, Curtise Mayefelda a dalších. Nyní se s The Roots, kteří se postarali o živou instrumentaci,  mohl stoprocentně vyžít jako ryba ve vodě. Deska sice nepředstírá polovinu minulého století, ale odkazuje k ní. Zahrnuje moderní styl zpívání i rap, ale ten je negresivní a skoro až vlídný, zejména u hostujícího Commona.
Nahrávku lze rozdělit na dvě poloviny. První by mohla nalákat masu příznivců. Tracky jako Hard Times nebo první singl Wake Up Everybody příjemně znějí a lahodí lidskému uchu, takže se hodí do vysílání každé komerční televize. Druhá skupina songů je náročnější a běžný posluchač je asi zcela nedocení. Téměř dvanáctiminutová I Can't Write Left Handed je určena hudebním vytrvalcům.
Wake Up! je hudebně milé pohlazení po duši v dnešním digitálním světě. Největším přínosem je fakt, že vše je nahráno živě. Textově už to tak na pohodu není, je to závažnější, ale i tom je třeba zpívat.

6/7
Daniel Maršalík

0,00