Vydáno 13.05.2019 | autor: Aleš Harazim
Švédská temná písničkářka Anna von Hausswolff ukázala světu, že můžete zkombinovat metalovou temnotu a poetické písničkářství. Mnohé stále nepřestává překvapovat, když žena hraje v tvrdém žánru - navíc když vypadá jako milá a éterická víla. Nyní v Praze představila projekt BADA a bylo to zase něco nového a nečekaného.
Bouřka, déšť, zima. To čekalo návštěvníky koncertu Anna von Hausswolff's BADA, kteří se vypravili do Holešovic na loď Altenburg 1964. A byla to vlastně dokonalá kulisa k tomu, co přišlo.
Anna von Hausswolff je skvělá zpěvačka. Takže asi mnoho lidí zklamalo, že na koncertu byla jen v černé kšiltovce za DJ pultem a neřekla za celou dobu ani slovo. Anna von Hausswolff's BADA sice totiž nese z komerčních důvodů její jméno, ale jde o pět hudebníků hrající instrumentální temnotu - Gianluco Grasselli, Hannes Nilsson a dřívější její spoluhráči Filip Leyman a David Sabel. Každý má svůj úkol, každý má svou roli a nikdo nevyčnívá.
Drnčící zvuk v trupu lodi holešovického Altenburg 1964 nemohl být lepším prostorem pro tenhle druh hudby, který rezonoval a zažíral se do nitra mozku. Jasně, pořád si člověk říkal, že je pěveckého talentu Anny von Hausswolff za tím pultíčkem s různými páčkami a serepetičkami škoda, ale mohutný zvuk to alespoň částečně vynahrazoval a koncert utekl v jedné změti mohutného zvuku tak rychle, až vás to překvapilo.
Není to hudba pro všechny, nebyl to koncert pro všechny, ale pohnout to s návštěvníky s otevřenou myslí rozhodně mohlo.
Text: Aleš Harazim, Foto: Aleš Harazim
Témata: Anna von Hausswolff's BADA, Anna von Hausswolff, koncert, Altenburg 1964
3,50
čtenáři
hlasuj