LIVE: Chris Brown měl na Balaton Sound úspěch. Pomohl mu tanec a vypracované tělo

Vydáno 12.07.2016 | autor: Daniel Maršalík

V posledních letech je i v Česku hodně populární festival Sziget, který se každoročně v půli srpna realizuje uprostřed Budapešti a přijíždí na něj téměř půl milionu návštěvníků. Stejní pořadatelé mají na svědomí hned několik dalších festivalů. Tím druhým nejznámějším je Balaton Sound, který letos slavil desáté narozeniny.

LIVE: Chris Brown měl na Balaton Sound úspěch. Pomohl mu tanec a vypracované tělo Chris Brown se na Balatonu postaral o pořádnou party

CHRIS BROWN

BALATON SOUND, ZAMÁRDI, MAĎARSKO
7. 7. 2016

Festival Balaton Sound je určen zejména pro příznivce elektronické taneční hudby, a to jak té komerční, tak té klubové. Prvním hráli třeba DJové Martin Garrix nebo Armin van Buuren, druhým beaty pouštěli například Dixon z Německa nebo Peter Kruder z Rakouska.

Rihanna a Chris Brown: Zmlátil ji, a teď spolu mají duet!

Na své si přišli i zástupci i dalších tanečních žánrů. Hip hop reprezentovali Tyler, The Creator a Macklemore s Ryanem Lewisem. Na pomezí EDM a r'n'b se pohybuje americká star Chris Brown, který budí pozornost nejen svou muzikou, ale i frankovským chováním. Čtenáři bulváru ho znají zejména díky aférce se zpěvačkou Rihannou, na které se dopustil domácího násilí. Ale to není zdaleka jediný prohřešek sedmadvacetiletého Američana. Brown musel zrušit australskou část svého posledního turné One Hell of A Nite Tour, protože tamější vláda se rozhodla zpěváka nevpustit na svou půdu.

JEDINÝ KONCERT NA VÝCHODĚ

Poslední zastávkou zmiňované tour bylo právě městečko Zamárdi, kde se Balaton Sound každoročně koná. Maďarsko se tak stalo jedinou východoevropskou destinací, kterou Chris navštívil. Jinak koncertoval výhradně v zemích západní Evropy, takže i Praha měla smůlu.

Show Chrise Browna byla postavena hodně na videoklipech, které běžely na obří projekci na hlavní stagi a tanečních číslech zpěváka a jeho tří parťáků. Jinak hudba byla reprodukovaná a i zpěv byl na half-playback. Pro příznivce poctivějšího přístupu k muzice mohl být začátek zklamáním. Důležité ale bylo uvědomit si, že vlastně nejste na koncertě, ale na pětidenní party, kde umělci mají odlišné zadání. A nutno uznat, že Brownova party gradovala. Zlom nastal při písničce With You, v poslední půlhodinu.

Chris Brown se na Balatonu postaral o pořádnou party

Poslední půlhodinu z devadesátiminutového koncertu jen málokdo před hlavním pódiem neskákal a netančil. Při pomalejších skladbách vždy mnoho fotících a vřeštících dívek nasedlo na ramena svým partnerům nebo kamarádům. Frekvence hlasitosti jejich křiku vyrostla, když si Chris sundal triko. Američan sázel jeden hit za druhým napříč všemi svými sedmi deskam a semtam i části hitů svých kolegů, kterým přispěl featuringem. Až na jednu výjimku se o veškerý vokál staral on, a to ať už živě či z playbacku. Jediným virtuálním hostem byl Lil Wayne, jenž svůj part spustil z projekce.

FOTOREPORT: Balaton Sound: Desátý ročník oslavili Macklemore, Martin Garrix, Armin van Buuren i Chris Brown

VÝBORNÝ TANEČNÍK. OBZVLÁŠŤ BEZ TRIČKA

I když šlo o reprodukovanou hudbu, Chris se chtěl chvíli ukázat jako muzikant. Zhruba v polovině jeho setu vyrostl na pódiu DJský pult a Brown se proměnil v DJe. Těžko říct, zda u něj jen stál a předstíral hraní a nebo s jednotlivými knoflíky reálně pracoval. Každopádně to jen podpořilo jasné zadání, kterým bylo vytvořit co nejdokonalejší party.

Nemá smysl hodnotit kvalitu zpěvu na festivalu, kde většině návštěvníkům stačí ostré beaty bez vokálu. V reklamních materiálech festivalu se nevešel na první řádek se jmény umělců. Chris to měl na akci pro milovníky EDM těžké, ale zvládl perfektně rozproudit tisíce lidí se svým pojetím r'n'b, které poměrně často sklouzává k pomalejšímu nebo střednímu tempu.

Kromě hudby mu hodně pomohl tanec. Dokáže na pódiu tančit stejně jako ve videoklipech s přesností, která odzbrojuje. Ne nadarmo se o něm říká, že nejlepší tanečník současné pop music. A možná je i lepší tanečník než zpěvák. Umí ale pracovat s oběma svými talenty, a to se počítá. A jako třešničku, která zabírá zejména na ženy, když je třeba okořenit vystoupení, sundá tričko a nechá pracovat své vypracované a potetované tělo. Prostě party.

Text: Daniel Maršalík, foto: Instagram zpěváka

Témata: Balaton Sound, Chris Brown, party, r'n'b, tanec

3,50