LIVE: Colours Of Ostrava nezastavily ani proudy vody. Energičtí M83 překonali i Tame Impala

Vydáno 15.07.2016 | autor: redakce

Ostrava opět ožila barvami. Nebo spíš dešťovou průtrží, intelektuální muzikou a neméně intelektuálními přednáškami. Organizátoři i návštěvníci se s nepřízní počasí perou se ctí, k čemuž jim notně pomáhá nebojácný line-up.

LIVE: Colours Of Ostrava nezastavily ani proudy vody. Energičtí M83 překonali i Tame Impala M83 se v první den Colours vytáhli. Foto: Jan Kuča

COLOURS OF OSTRAVA
DOLNÍ OBLAST VÍTKOVICE
14. 7. 2016

Pořadatelka Zlata Holušová úderem sedmé večerní slavnostně zahájila Colours - tisíce barevných konfet se snesly na návštěvníky a již jubilejní patnáctý ročník tohoto multižánrového festivalu mohl začít. Dodala přání, že to letos opět bude velké, a poděkovala, že nejsme z cukru a vydržíme i nepřízeň počasí, která první den panovala.

FOTOREPORT: Na Colours Of Ostrava vytáhli pořadatelé největší esa hned na úvod

Bohatý program odstartovala na druhé největší stage o hodinu dříve slovenská reggae bandička Medial Banana společně s průtrží mračen, která se spustila hned zkraje jejich vystoupení. Mix reggae žánrů navodil letní atmosféru, kterou přitom počasí rozhodně nepřipomínalo. Tvrdé fanouškovské jádro vydrželo i přívaly vody padající z černých mraků. Kluci měli drive a ještě o nich jistě uslyšíme.

Festival Colours Of Ostrava začal s Tame Impala, Nothing But Thieves nebo Medial Banana

Na hlavní stage vévodila irskými tóny skotská kapela Treacherous Orchestra, která překvapila návštěvníky svojí skvělou a bohatou češtinou. Omluvila se za to, že s sebou přivezla skotské počasí. Kapela v čele s dvěma dudáky ukázala své kvality, ale kvůli chybějícím vokálům zněla monotónně.

ŽILO TO NA HLAVNÍ SCÉNĚ I NA TĚCH MENŠÍCH

Řízný rock přivezli Nothing But Thieves z Velké Británie s exceletním zpěvákem Conorem Masonem, jehož hlas zněl procítěně a dosahoval místy noblesních výšek. V jejich setu se odrážela podobnost se skupinami velkoformátových rozměrů.

Jedním z vrcholů prvního festivalového dne byli australští Tame Impala hrající na pomezí psychedelie a elektropopu. Lidé je přivítali velkým potleskem. Kapela se jim odměnila, zněla nadpozemsky a nadčasově. Ukázala, jakým směrem se současná světová hudební scéna ubírá, a potvrdila, že k headlinerům tohoto ročníku patří právem.

Ale ani menší scény nezůstavaly svojí kvalitou pozadu. Například na Drive stage to rozjela temperamentní londýnská banda Skinny Lister. Skvělý zážitek korunovala živelná zpěvačka, která rozproudila publikum svojí energií a tancem. Na závěr vylezla na basu a chvíli na ní pózovala. Nezůstávali pozadu ani její muzikanští kolegové, harmonikář pobíhal po pódiu a týpek s basou se nebál nést na lidech i se svým instrumentem - jak bizarní, s tak velkým nástrojem. Vystoupení bylo dravé a nešlo přehlédnout, že si ho obě strany náramně užívají. Skupina byla pro mnohé příjemným a zajímavým překvapením. Jakási třešnička na dortu první dne.

text: Hana Bukáčková, foto: Jan Kuča

VÍTĚZOVÉ A PORAŽENÍ PRVNÍHO DNE POHLEDEM ALENY BÍLKOVÉ

Jak zmínila sama Zlatka, bez plášťenky na proplouvání areálem byste si na letošních Colours první den ani neškrtli. Ke cti pořadatelů ale musí zaznít, že jedinou stage příval vody neodrovnal. Co se jim ale úplně nepovedlo, byl zvuk na prvním hvězdném koncertě festivalu Nothing But Thieves. Zatímco z mladíků sálala energie, neměli šanci ji diky utlumenému soundu lidem předat. Jestliže v zahraničí dokážou ovládnout desetitísicové davy, publikum na Colours Of Ostrava přihlíželo show netečně a nechápavě kroutilo hlavami nad těmi pár lidmi, kteří kapelu znali a byli schopní i odzpívat jejich texty. Co s těmi, které nerozproudí ani cover od Pixies Where Is My Mind? Marnost.

Colours Of Ostrava, den první: Déšť zábavu nepokazil, hráli Tame Impala i M83

To koncert Tame Impala nabídl koncentrované hippie štěstí. Songy jako Eventually měly grády i bez závěrečného gejzíru konfet během nejznámějšího hitu Feel Like We Only Go Backwards. The Less I Know The Better vnesla do show taneční groove. Nechyběly kroutící se mandaly na projekcích, ale… Jestli vás tohle mělo dostat do slibovaného psychedelického rauše, potřebovali jste hodně fantazie, hudebního pozérství při předstírání, že vás jednotvárný vokál a statická kapela bavila, nebo papír pod jazykem.

M83 naopak překonali veškerá očekávání. Nešetřili geometrickými projekcemi a grafickými efekty srovnatelnými s těmi, které používali Tame Impala. Snovou electro hudbu doplnili rozhýbanými indie kytarami i uječeným ságem. Samply, klávesy, tanec, umění, hvězdný vír, nádherné melodie, originální zvuky a pichlavý naléhavý vokál. M83 budou letos ještě na několika festivalech hrát a určitě to bude set, který si rádi zopakujete. Že je Midnight City ohraná? A Do It, Try It úlet? No a co a no právě!

NA CO SE TĚŠIT DÁL

Souběžně s Colours of Ostrava probíhá i konference Meltingpot, která by díky přednášejícím, jako je Robert Fulghum, neměla uniknout vaší pozornosti. Česká televize si trošku zahrála se značkou iReportu, když spustila projekt iReportér. Největší headliner Of Monsters and Men dnes zahrají opět až v pozdních nočních hodinách a electro stage, která oproti loňsku dostala podobu velkého stanu, pojede dnes až do pěti rána. Budeme u toho a pozor, mezi mraky prosvítá modrá obloha!

text: Alena Bílková, foto: Jan Kuča

Témata: Colours Of Ostrava, M83, Tame Impala, Nothing But Thieves, Treacherous Orchestra, Medial Banana, Of Monsters And Men, festivaly

4,00