LIVE: Crazy Town v Rock Café f*ckovali, kouřili marihuanu a dokázali, že nu-metal není mrtvý

Vydáno 18.01.2017 | autor: Hana Bukáčková

Úterní večer v pražském klubu nebyl pro žádná ořezávatka. Akce s podtitulem Back to the 2000' se nesla v retro duchu a potěšila hlavně příznivce nu-metalu. Přijeli totiž Crazy Town, kapela, která vždy byla tak trochu ve stínu slavnějších Linkin Park, Limp Bizkit či P.O.D. V Rock Café se ale předvedli v plné síle. Nu-metal ještě není za zenitem, jak by se mohlo na první pohled zdát.

LIVE: Crazy Town v Rock Café f*ckovali, kouřili marihuanu a dokázali, že nu-metal není mrtvý Crazy Town v Rock Café f*ckovali, kouřili marihuanu a dokázali, že nu-metal není mrtvý. Foto: Lukáš Loužecký

CRAZY TOWN
(BACK TO THE 2000')
ROCK CAFÉ, PRAHA
17.1. 2017

Americká formace byla známá především na přelomu milénia, kdy se všem vryla do paměti rádiovou odrhovačkou Butterfly, která nikoho neminula. Na tento jejich nesmrtelný hit jsme si museli počkat až na závěr koncertu, jak se dalo předpokládat. V ten moment se rozsvítily desítky telefonů, které si nesměly nechat tento posvátný moment ujít, a začaly nahrávat. Skvělou podívanou jsme ale viděli už dávno před tímto zásadním hitem.

Crazy Town svým nu-metalem rozvášnili Rock Café, došlo i na hit Butterfly

Nezasvěcení mohli ještě nedávno pochybovat, kde je vlastně této nu-metalové legendě konec, nebylo o ní totiž léta slyšet. Na nějakou dobu se Crazy Town rozpadli a odmlčeli, nakonec ale vstali z popela, když před dvěma lety vydali album The Brimstone Sluggers. Nové pecky, z nichž zazněly třeba Born To Raise Hell či Come Inside, jsou snad ještě lepší a ostřejší než ty z jejich minulosti. Ukázali, že ještě nepatří do starého železa a že i po dvaceti letech mají co nabídnout.

NEPOSLUŠNÍ HOŠI

Crazy Town pobíhali po pódiu jako zamlada a hecovali přítomné, které si hned získali na svoji stranu. Jen to fu*kování bylo místy přes čáru, došlo na něj snad v každé větě. Ale to k tomuhle tvrdému žánru zkrátka patří. A protože mají na svém kontě i pár škraloupů, nezdráhali se před publikem zakouřit marihuanu.

Přesto asi v očích většinového diváka nejspíš zůstanou kapelou jednoho výrazného hitu. Ze škatulky se jim nedaří vymanit mimo jiné proto, že i když mají silné a tvrdé písničky, většinou jsou si víceméně všechny podobné a chybí jim něco unikátního, čím by skupinu odlišily.

Zatímco Ill Dose byl jen krátkou hiphopovou vsuvkou mezi oběma hlavními protagonisty, dalšími hvězdami večera byli čeští The.Switch, kteří vloni po deseti letech potěšili své příznivce novou deskou. Zpěvák Štěpán opět kázal a fanoušci mu zobali z ruky, jak poslušné stádo oveček. Zazněly jak novinky Kam vedou naše kroky, O co se milovat, Tvář, tak i nesmrtelné kousky. Switch potvrdili, že i po dvaceti letech mají sil na rozdávání.

Text: Hana Bukáčková, foto: Lukáš Loužecký

Témata: Crazy Town, The.Switch, nu-metal, Rock Café

3,50