LIVE: Díky Candy Dulfer a Chanci Howardovi i Praha uctila památku Prince

Vydáno 24.04.2016 | autor: Daniel Maršalík

Candy Dulfer se do pražského Lucerna Music Baru vrátila po roce a půl. Páteční koncert ale získal nečekanou smutnou událostí další rozměr. Hlavní hvězda a také její klávesista Chance Howard patřili do okruhu muzikantů kolem Prince, jehož smrt byla oznámena o den dříve.

LIVE: Díky Candy Dulfer a Chanci Howardovi i Praha uctila památku Prince Candy Dulfer v Praze zavzpomínala i na Prince. Foto: David Webr

CANDY DULFER
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
22. 4. 2016

Nelze začít jinak. Samotná pocta Princovi přišla až na závěr celého koncertu. Po coververzi California Love od 2Paca se celá kapela převtělila do The Time a zahrála skladbu Cool, kterou složil Prince. Lucerna Music Bar v ten moment ovládl typický "Minneapolis sound" umocněný tradičními tanečky Morrise Daye And The Time, které předváděla kapela a i několik znalců v hledišti. Do skladby Candy také namontovala krátké úryvky z dalších Princových písní, např. Boys And Girls. Poté se kapela odebrala již podruhé do backstage. Na pódiu zůstal pouze Chance Howard, který zavzpomínal na svého přítele, a celý klub zařval: "We love Prince!"

Candy Dulfer v Praze: svěží saxofonová jízda i vzpomínky na Prince

Někomu se mohlo zdát zvláštní, že o Princovi se ani slovem nezmínila přímo Candy. Ta svůj hold hudební legendě napsala na sociální sítě pár hodin před pražským koncertem. Zavzpomínala na osmdesátá léta, kdy ji Prince dal příležitost a věřil jí v době, kdy nevěřila ani sama sobě.

Nizozemská saxofonistka se s kapelou objevila na pódiu těsně po 20. hodině s písní After Tonight. Hned po ní následoval sympatický proslov o tom, jak je Praha její druhé město. Obecenstvu s úsměvem na rtech schválně "nadbíhala", protože uvedla novinku How It's Done a chtěla, aby pražské publikum nebylo příliš kritické. Nová skladba měla funkový rytmus a mezi osvědčenými skladbami se neztratila. V průběhu koncertu ještě přehrála další novou píseň Together, která díky svému disco aranžmá jako by z poslední desky Crazy vypadla. V ní měl největší prostor Ivan Peroti, zpěvák a aktuální host bandu Candy Dulfer, se kterým saxofonistka natáčí novou desku.

Třetí položku v setlistu Candy uvedla jako svou vstupenku do Prahy a vlastně do celého světa. Ve slavné Lily Was Here dostala velký prostor samozřejmě kytara, jejíž part napsal Dave Stewart, ale překvapivě i klávesista Chance Howard. Největší funkové hity Sax A GoGo a Pick Up The Pieces přišly na řadu v závěru vystoupení těsně před přídavky. Candy před funkovým medley připomněla, že žije v Amsterdamu a už vážně viděla všechno, proto se příchozí nemusí stydět tancovat a bavit se. Asi to nemyslela kriticky, ale je pravda, že v hledišti převládaly stříbřitoplatinové hlavy a s pohybem to publikum mělo na štíru. Energie, která šla z jeviště, se nevracela zpět. Posluchači si však užili dlouhé sólo alt-saxofonu a bicích v závěru funkové smrště.

České publikum má koncerty, které vychází z dřevního funku, rádo. Kdykoliv k nám přijede Maceo Parker, Fred Wesley nebo právě Candy Dulfer, je vždy plný klub. Koncerty mívají vždy velmi podobnou atmosféru, která se liší v momentech. Ve srovnání s poslední návštěvou Candy Dulfer v Praze byla tato ještě lepší. Faktorů bylo více: Sice Holanďanka nesešla do hlediště a neprocházela mezi lidmi, ale do setlistu se nedostaly skladby z nepovedeného alba Crazy, velký prostor měl charismatický Chance Howard, vokál Ivana Perotiho se k funku hodil více než rap hostů, kteří s Candy přijeli loni, a svou roli sehrál i ten sentiment spojený s nečekaným odchodem Prince.

Setlist: After Tonight; How It's Done; Lily Was Here; Disco; History; What U Do; Thinking Of You; Lost And Gone; Together; Promises; Sax a Go Go / Pick Up The Pieces; California Love; Cool

text: Daniel Maršalík, foto: David Webr

4,00