LIVE: Dojatá Lucie Bílá v Praze místo oslnivé show vsadila na svůj hlas, Arakain a trochu nudy

Vydáno 09.01.2017 | autor: Hana Bukáčková

Vyprodaná největší pražská aréna viděla oba odložené listopadové koncerty Fifty Fifty. Naše nejpopulárnější zpěvačka Lucie Bílá je přesunula kvůli zdravotní indispozici, oznámené jen pár hodin před začátkem první show, a nyní je oba vmáčkla do jednoho dne. Každý koncert trval kolem dvou a půl hodin a dělila je mezi sebou stejně tak dlouhá pauza.

LIVE: Dojatá Lucie Bílá v Praze místo oslnivé show vsadila na svůj hlas, Arakain a trochu nudy Dojatá Lucie Bílá v Praze místo oslnivé show vsadila na svůj hlas, Arakain a trochu nudy. Foto: Veronika Matějková

LUCIE BÍLÁ
O2 ARENA, PRAHA
8. 1. 2016

Kdo se těšil na monstrózní show, jakou předvedla vloni v dubnu v Bratislavě - tedy hodnou světových popových hvězd a jejich velkolepých vystoupení, ten měl v Praze jednoduše smůlu. Žádná velká podívaná se nekonala. Jen decentní "oslava" zahájená projekcí s dortem, na kterém byl počet svíček shodný s životním jubileem, které zpěvačka oslavila již začátkem loňského dubna, a s písní Čarodějka.

Lucie Bílá dvakrát zaplnila O2 arenu, na koncertech Fifty Fifty vystoupil i Arakain

ARAKAIN OŽIVIL JINAK POKLIDNÝ PROGRAM

Koncert nesl symbolicky název Fifty Fifty. Ten se nakonec ukázal jako trefný. Proč? Pěvecky se Slavice předvedla v tom nejlepším světle, hlasové potíže byly dávno zapomenuty, přičemž víceméně vsadila na průřez svojí kariérou. Ale něco tomu chybělo. Největší trumfy v podobě hitů vysázela v samém úvodu večera. Poté spoléhala na klidnější polohu, která dominovala po zbytek koncertu. Toto pojetí se ukázalo jako nudné a zdlouhavé, někoho mohl program až ukolíbat - kdyby nebylo jejího pověstného "ječáku".

Zajímavým zpestřením bylo vystoupení se skupinou Arakain, ve které před lety začínala. Na své si tedy přišli i fanoušci rocku a metalu. Ani to se ale neobešlo bez chyb, například v jedné písni popletla slova a Honza Toužimský se potýkal s horším ozvučením, kdy nebyl v úvodu skladby příliš slyšet.

Show byla spíš střídmější, ač tanečníci tancovali, seč jim síly stačily, celkový dojem v tak velkém prostoru a ve skrumáži hudebníků nebyl nikterak oslnivý. Bohužel se rozplynulo i kouzlo kreativního umělce Alexe Dowise, kterého si mnozí ještě pamatují z učinkování v televizní soutěži Česko Slovensko má talent. Jeho svítivé malůvky zmizely rychleji než pára nad hrncem - a chyběla jim pointa. Ostatní vizualizace byly klasického formátu. Bravurně svoji práci odvedli všichni muzikanti na place, včetně orchestru, který dodal písním patřičný punc.

DÁREK ZA TRPĚLIVOST

Na Bílé bylo vidět, že si své vystoupení užila, jak prozradila v samotném závěru, prý byla až dojatá. Ještě aby ne, však se mělo jednat o největší koncert její kariéry. Bezesporu i skalní fanoušci si přišli na své a byli nadšeni. Ale pro běžného návštěvníka byl dojem spíš rozpačitý. Každopádně si "paní zpěvačka" zaslouží uznání, že obě vystoupení pěvecky utáhla a že nezapomněla na své příznivce, kteří při odchodu dostali album se songem Hana a "vlastnoručním" podpisem Bílé. Byl to dárek za trpělivost při čekání na odložené koncerty.

Text a video: Hana Bukáčková, fotky: Veronika Matějková

Témata: Lucie Bílá, Arakain, Fifty fifty

3,00