LIVE: Fanoušci Lucie dostali v Bratislavě zase ty největší hity. Už by to ale chtělo novinky

Vydáno 23.06.2016 | autor: redakce

Po dvouletém půstu se zase na hudebním poli objevila Lucie. A aby to nebylo stejné jako při její exhumaci před dvěma lety, vzala s sebou nové pódium, světla a hlavně předkapelu. V bratislavské Incheba areně to byli domácí Korben Dallas. A protože se jednalo o oslavu třicetileté existence party čtyř individualit, pozvali i vzácné hosty, totiž původní členy, včetně Michala Penka.

LIVE: Fanoušci Lucie dostali v Bratislavě zase ty největší hity. Už by to ale chtělo novinky Lucie si na pódium přizvala i Lenku Dusilovou. Foto: Karel Prchal

LUCIE
, KORBEN DALLAS
INCHEBA ARENA, BRATISLAVA
22. 6. 2016

Chtělo by se říct, že Lucie má to nejlepší už za sebou. Při znovuobnovení činnosti před dvěma lety to bylo milé pohlazení a připomenutí si pubertálních let, kdy mladý a dospívající člověk potřeboval a hledal vzory, muzikanty, kteří se nebáli vzdoru a do všeho šli po hlavě. Tento stav po letech vyprchal a zůstaly jen vzpomínky, které naskočí ihned, když člověk uslyší jakoukoli jejich píseň. A tak byl natěšený na něco nového, což dostal. Světla, zvuk, projekce. A hlavně: opět se dali dohromady čtyři kamarádi. Stále však bylo cítit, že každý jedinec měl kromě svého mikrofonu i své světlo, ventilátor a snad i osobního technika.

LIVE: Třicetiny Lucie v Plzni: Fanoušci při výtečné show jásali tak, že překřičeli i kapelu

TENTOKRÁT BEZ KŘEČE

Letos se jaksi ledy prolomily a pánové v pohodě pózovali vedle sebe a nebyla to žádná na první pohled viditelná křeč. Za to bych dal plusové body. Ale pak je tu repertoár, který se nijak zvlášť nemění. Jsou tu léty ověřené hity. Ale co dál? Pokud to kapela myslí s posluchači a svou existencí vážně, bude se muset na nějaký čas zavřít do studia a zase něco nového natočit. Nejde přece pořád dokola jezdit se stejným setlistem.

Koncert zpestřili i hosté. Nepočítám Lenku Dusilovou, kterou bych bral už za stálého člena bandu. Stejně je tomu i v případě Adama Kollera, který udržuje rytmus u bicích. Robert Kodym si na podium před písní Lucie pozval původní členy, bubeníka Tomáše Waschingera, klávesistu Petra France a zpěváka Michala Penka, který při porovnání s Davidem Kollerem vypadal jako plachý puberťák. Stejně tak se i choval. Bál se vystoupit ze stínu hlubokého podia a předstoupit před lidi. Druhou šanci dostala tato trojice ve Šroubech do hlavy. To už ani David Koller nevydržel a za ruku vytáhl Penka před lidi. Při Snu zase zezadu přikráčela Lenka Dusilová, bez které by píseň neměla ty správné grády.

NAVZDORY VEDRU FANOUŠCI ZPÍVALI

Před Danielou vybídl David Koller publikum ke zpěvu. I když bylo velké vedro a lidi se ovívali papírovými ksichty hlavních protagonistů, vyfasovanými u vchodu, nemusel návštěvníky dlouze přemlouvat. Všichni znali texty dokonale. Před Ohněm si Kolller neodpustil poznamenat, že se jedná o starou protibolševickou píseň, ve které probleskl kytarový riff od australských AC/DC. "Rozloučíme se s vámi písničkou, kde bychom chtěli být raději než v Rusku," uvedl zpěvák Ameriku. Nakonec došlo i na čtyři další přídavky. "Mohli bychom si tento večer zazpívat naši druhou nejblbější písničku,"  řekl Kodym a začal hrát Panice, po kterém následovali Černí andělé a Medvídek v pozadí s letos inovovaným klipem dílo dokonal.

Takhle to Lucii hrálo o pár dní dříve v Plzni:

Prodaných lístků bylo tolik, že při stavbě pódia se nerealizovala lávka do lidí a musel se výrazně zúžit prostor pro fotografy. Je trochu škoda, že se v Bratislavě neobjevila Jasná páka v roli druhého předskokana. Jinak je k vidění na všech ostatních štacích.

TOP 8 největších hitů Lucie: Zpívali o drogách, panictví i nechráněném sexu

Setlist: Rouháš se bohům, Vona říká jo, Pohyby, Laura, Až tě potkám, Zkamenělý dítě, Utíkej, Trumpety, Lucie, Krev a RnR, Lovec střelec Dr., Sen, Dal bych ti co chceš, Daniela, Šťastnej chlap, Šrouby, Dotknu se ohně, Oheň, Amerika, Chci zas v tobě spát, Panic, Černí andělé, Medvídek

text a foto: Karel Prchal

Témata: Lucie, Bratislava, turné, koncerty, David Koller, Lenka Dusilová

4,00