LIVE: Fast Food Orchestra roznášeli v Praze svůj ska Virus

Vydáno 17.06.2016 | autor: Hana Bukáčková

Fast Food Orchestra přivezli do deštivé metropole trochu toho sluníčka v podobě chytlavých ska a reggae rytmů. Rozzářili tak Kulturní centrum Zahrada na pražském Chodově, ve kterém našli své útočistě.

LIVE: Fast Food Orchestra roznášeli v Praze svůj ska Virus Fast Food Orchestra dokážou fanoušky na koncertech bavit

FAST FOOD ORCHESTRA
KC ZAHRADA, PRAHA
16. 6. 2016

Koncert v KC Zahrada na pražském Chodově neměl zrovna šťastně zvolené datum, proto dorazili převážně skalní fanoušci ska a reggae formace Fast Food Orchestra, která už má za sebou téměř dvacetiletou historii. Datum nebylo vhodné proto, že v konkurenci open airů se už nikomu nechce mačkat v nedýchatelném klubu, studenti přebývající na blízkých kolejích už mají po zkouškovém a jsou pryč. Nebo že by to bylo tím vyprodaným Paulem McCartneym v O2 areně?

LIVE: Fast Food Orchestra v Plzni tančili ve spodním prádle

I přes nepřeplněné prostory příjemného kulturáku kluci z Fastfoodů odehráli výborný koncert a bezvadně si ho užili, jak jsme se od nich dozvěděli po koncertě. Možná to bylo více osobnější, přátelštější než obvykle díky skvělému prostředí a energii fanoušků, ze které čerpali.

JEZDILO SE I NA SKATEBOARDU

Koncert začali různými, dalo by se říci až jogínskými polohami, které rázem vyměnili za rozvernou píseň Baby. Tou většinou svoje sety začínají. Lidé si začali vychutnávat jednotlivé tóny ska muziky a pohupovat se do těchto líbivých rytmů. Nezdržovali se dlouhými proslovy mezi jednotlivými písničkami a soustředili se jenom na hraní.

Slyšet jsme mohli pecky Wherever You Go, The Party Is Over, Karma Holiday, Who Will Save The Show. Nezapomnělo se ani na české kousky Sousedi (v originále zpívají s Vladimírem 518, tady si museli vystačit bez něj), Montpellier, Modrá raketa, zahráli ne moc známou Do pekla s láskou, s níž je spojený příběh, který už prý říkali tak často, že ho už ho nemáme šanci slyšet. Během koncertu trumpetista Adam jezdil netradičně na skateboardu po pódiu a tím ukázal, jak je nad věcí.

"ŠOUMENI" TĚLEM I DUŠÍ

Kluci nezklamali a svojí pozitivní náladou, jak jsme u nich zvyklí, dokázali nakazit všechny přítomné. Srší z nich velký příval energie, umí správně rozproudit lidi a jsou zárukou kvalitní hudební show. Působí jako velmi sehraná parta. Za dobu svojí existence se vyhráli do skvělé formy, kdy působí jistě a přirozeně. Je na nich vidět určitý hudební posun a vyzrálost.

Zasloužili by si většího povědomí a uznání, než mají doteď. Publikum baví nejenom hudebně, ale i tanečně a svými vtípky. Mezi největší šoumeny patří v kapele trombonista Fido, saxofonista Su-sha, trumpetista Adam, který je v sestavě ještě poměrně nový článek. Klobouk dolů před nimi, že stíhají tančit, udýchat svoje dechové sekce, zároveň zpívat a bavit lidi. I kytarista Kučín se rád tanečně předvádí před fanoušky.

HARRY POTTER VYKOUZLIL PŘÍDAVKY

Mezi přídavky se objevila i pecka Virus. Píseň Abracadabra uvedli se slovy, že teď bude čarovat Harry Potter. Před závěrečnou Poslední joint šli všichni do dřepu, aby pak během ní vyskočili a začali naplno jásat. Svoje vystoupení zakončili tradičním předváděcím tanečkem Fida a Kučína za rytmu Ganja neboli přetextované písně Hey Ya! od OutKast, kdy se nebáli rozhýbat řádně svými boky. Rozjeli tak svůj závěrečný freestyle, za který se jim nadšení fanoušci řádně odměnili.

text: Hana Bukáčková, foto: archiv kapely

Témata: Fast Food Orchestra, ska, reggae, koncerty

4,50