Vydáno 15.11.2017 | autor: Hedvika Pajerová

Vhodnější prostor pro "virtuální kapelu" pořadatelé prvního českého koncertu ani najít nemohli. V obrovské O2 areně v Praze zbylo jen několik neobsazených míst.

LIVE: Gorillaz v Praze - Humanz v hlavní roli LIVE: Gorillaz v Praze - Humanz v hlavní roli

GORILLAZ
O2 ARENA, PRAHA
14. 11. 2017

Čtyřčlennou kapelu založili v Británii hudebník Damon Albar, který je znám především z Blur, a komiksový grafik Jamie Hawlett, autor knihy Tank Girl. Psal se rok 1998 a už o tři roky později se eponymního debutového alba prodalo sedm milionů kopií.

FOTOREPORT: Gorillaz představili v Praze své nové album Humanz

Zájem o čtyřku se jmény 2D, Murdoc, Noodle a Russel, byl najednou extrémní. Jak ale převedete komiksové postavy do reálné kapely z masa a kostí? Gorillaz se o to pokusili hned v roce 2001, kdy vystupovali za obřím plátnem s projekcemi. V roce 2006 se v duetu s Madonnou při příležitosti předávání cen Grammy objevili jak kreslené postavy, tak reální lidé, v roce 2010 hráli koncerty bez jakýchkoliv vizualizací.

NEČEKANĚ JEDNODUCHÁ PREZENTACE

Takřka přesně v devět hodin rozezněly O2 Arenu první bassy a na pódium nastoupili Gorillaz v početné sestavě. Kromě zpěváka, kytaristů, bubeníka a elektronické sekce nechybělo ani šest vokalistů. A jako praví profesionálové předvedli zhruba devadesátiminutovou show bez zbytečných průpovídek. Samozřejmě nechyběly nejznámější skladby jako Stylo, El Mañana, Clint Eastwood nebo přídavky Kids With Guns a Feel Good Inc.

U kapely, která se prezentuje pomocí specifické kreslené identity, se dá čekat i propracovaná vizuální stránka koncertu. V pražské O2 areně se ale rozhodli vsadit na jednoduchost. Hlavní pozornost byla věnována kapele samotné, kromě jednoduše řešených světel byla stage vyzdobena jen malým kruhovým plátnem a velkým platném v pozadí. Na tom se většinou promítaly celé videoklipy, jednoduché vizualizace, nechyběla nahrávka hostující zpěvačky.

Kromě charismatického hlasu zpěváka se z pódia šířila i energie kapely, která už něco prožila. A i když nedokázala rozhýbat všechny kouty prostorné haly, stálo za to na koncert zajít. Gorillaz svojí jednoduchou, klidnou a trochu uhlazenou show potvrdili, že i když stojící fanoušky roztancují spíše první tóny notoricky známých skladeb než projev kapely, dostanou kvalitně zahrané skladby téměř tak, jak je znají z desky.

text: Hedvika Pajerová, foto: Tomáš Klíma

Témata: Gorillaz, Humanz, O2 arena

3,50