Vydáno 29.01.2017 | autor: Matěj Chalupa

Trend současnosti? Ano, vezměte nejoblíbenější film jedné generace a přidejte k němu znamenité hudební těleso, které živě ztvární jeho soundtrack. Potěšíte tak filmové fanoušky i hudební nadšence.

LIVE: Harry Potter In Concert v O2 areně: Místenky podle Moudrého klobouku Harry Potter In Concert v O2 areně: Místenky podle Moudrého klobouku. Foto: Kamush Ostružinová

HARRY POTTER A KÁMEN MUDRCŮ + ČNSO
O2 ARENA, PRAHA
28. 1. 2016

Poté, co dirigent Českého národního symfonického orchestru přivítal diváky, popřál lámanou češtinou příjemný zážitek a postupně vyvolal všechny čtyři studentské koleje kouzelnické školy v Bradavicích, aby se z každého koutu O2 areny ozvala konkrétní skupina příznivců. Zároveň vybídl přítomné k potlesku a "přivítání" oblíbených postav na plátně. Toho se fanoušci drželi v průběhu celého večera a jednoznačně největšího potlesku se dostalo loni zesnulému Alanu Rickmanovi (Severus Snape) a teprve před pár dny zesnulému Johnu Hurtovi (G. Ollivander).

Harry Potter a Český národní symfonický orchestr vyčarovali v O2 areně fantastickou atmosféru

Příběh filmu Harry Potter a kámen mudrců není třeba představovat patrně ani samotným muzikantům. Ti však přes své skvělé hudební výkony nemohli mít na film ani pomyšlení, vzhledem k faktu, že na svých místech seděli zády k dvanáctimetrové obrazovce a mohli tak jen z dálky sledovat nadšené výrazy několika tisíců přítomných diváků. Dirigent a vedoucí souboru ČNSO už byl v situaci o něco lepší, pro přehlednost a orientaci v ději filmu se před ním kromě notových partitur nacházela i malá obrazovka, na které film probíhal současně s plátnem.

Znamenité koncertně-filmové večery s těmi největšími filmy současnosti doplněnými o neuvěřitelný hudební zážitek se těší přízni diváků stále více, a tak se kromě Harryho Pottera na promítacím plátně v podobném duchu můžeme dočkat mj. i trilogie Pána prstenů. A třeba to zatím není vše a nový trend živého hudebního doprovodu se dostane i do kin, kdo ví.

text: Matěj Chalupa, foto: Kamush Ostružinová

Témata: Harry Potter a kámen mudrců, ČNSO, O2 arena, koncert, film

5,00