LIVE: Hozier vystoupil poprvé v ČR ve Foru Karlín, víc by mu slušel malý klub

Vydáno 28.08.2019 | autor: redakce

Irského hudebníka Hoziera proslavila v roce 2013 píseň Take Me to Church. To, že není jen umělcem jednoho hitu, přijel ukázat v rámci turné Wasteland, baby! také do pražského Fora Karlín. Vyprodaný koncert by se ale pro svou atmosféričnost hodil spíše do malého klubu nebo na openair vystoupení.

LIVE: Hozier vystoupil poprvé v ČR ve Foru Karlín, víc by mu slušel malý klub LIVE: Hozier vystoupil poprvé v ČR ve Foru Karlín, víc by mu slušel malý klub

HOZIER
FORUM KARLÍN, PRAHA
27. 8. 2019

Lidé se těšili. Hozier v Čechách ještě nikdy nevystoupil. Koncert ve Forum Karlín byl nejspíš i proto beznadějně vyprodaný. Publikum bylo nadšené už z předskokana Davida Keenana, jehož půlhodinový set, jinak velmi poctivě odzpívaný, byl bohužel špatně nazvučený. Hlavní hvězda večera tak měla půdu perfektně připravenou a nezáleželo na tom, že se nekonají žádné proslovy na sociální témata, kterými se jinak Hozierovy texty hemží.

Fotoreport: Hozier přinesl svůj hit Take Me to Church do vyprodaného Forum Karlín

Při poslechu studiové tvorby Hoziera – a je jedno kterého alba – člověk vnímá v jednotlivých písních spíše prvky indie, blues a gospelu než rocku či popu. V aréně ale vyznívají písně daleko řízněji, jelikož na pódiu spolu se zpěvákem vystupuje dalších sedm hudebníků, přičemž každý z nich hraje na nějaký nástroj (nebo i dva) a zpívá doprovodné vokály. A všichni hrají stejně nahlas.

Pro diváky sice představovala kapela spíše hudební kulisu, protože zaměřovali svou pozornost na talentovaného Hoziera, který se svými téměř dvěma metry ostatní členy poněkud zastiňoval, nicméně pro zpěváka samotného znamenají zásadní součást. Během písně Angel of Small Death and the Codeine Scene si dokonce dal kratičký souboj o lepší sólo s houslistkou/kytaristkou kapely, která o chloupek vyhrála.

Extatických výšin převážně ženské publikum dosáhlo hlavně při úvodu písní Nina Cried Power, Someone New a samozřejmě Take Me to Church, bez níž by část koncertu před přídavkem ani nemohla být ukončena. Škoda jen, že je zpěvák již „objevený“ a zaplňuje velké arény. Emotivnost jeho textů a pozornost, kterou divákům věnuje, by lépe vynikla v menším prostoru. I té fanynce z přední řady by se lépe házel plyšák na menší pódium.

Setlist víceméně kopíroval předchozí evropské zastávky a Hozier toho během vystoupení příliš nenamluvil, kromě skromného „děkuji“. Večer ukončil tím, že poděkoval nejen své kapele, ale také osvětlovači, manažerovi, třem technikům nástrojů, obsluze zvukové věže a byl by poděkoval i uklízečkám prostoru, kdyby také znal jejich jména. Obsluha zvukové věže, Steve, měl dokonce narozeniny, tudíž mu zpěvák spolu s publikem zazpívali Happy Birthday.

Neteatrální a nevychloubačné vystoupení je tím u konce, neochuzené však o nic z Hozierova charismatu i bezchybného zpěvu. Koncert tak byl ve finále ošizen jen o jedinou věc – chybějící merchandise. Fanoušci Hoziera se nejspíš stejně jako jejich vzor raději potulují po lučinách a po skalinách, než aby nosili po městě trička s něčím logem.

Text: Natálie Bartlová, foto: Vojtěch Mervart

Témata: Hozier, koncert, recenze, Forum Karlín, Praha, Take Me to Church

0,00