LIVE: Hromadný stage diving a zpěvák v kotli mezi fanoušky. Němečtí Blackout Problems pobláznili pražské Rock Café

Vydáno 29.02.2020 | autor: Aleš Materna

Pokud ještě před koncertem někdo přemýšlel, proč se o téhle německé kapele u nás tolik mluví a kde se vzalo takové množství jejích fanoušků, po něm už je jasno. Chytlavé působivě vystavěné písničky s gradujícími refrény, skvělá pódiová show a neutuchající energie. Ano, tahle parta má obrovský potenciál po Česku, Rakousku a Německu dobýt i zbytek Evropy a snad i světa.

LIVE: Hromadný stage diving a zpěvák v kotli mezi fanoušky. Němečtí Blackout Problems pobláznili pražské Rock Café LIVE: Hromadný stage diving a zpěvák v kotli mezi fanoušky. Němečtí Blackout Problems pobláznili pražské Rock Café

BLACKOUT PROBLEMS
ROCK CAFÉ, PRAHA
27. 2. 2020

Čtveřice sympatických muzikantů z Mnichova, jejichž styl je označován dosti podivným názvem dark-pop, předvedla v Česku již poněkolikáté fenomenální výkon. Kapela hrající od roku 2012 navázala na své četné klubové koncerty (Klub 007 Strahov, Divadlo pod lampou v Plzni, Rock Café) a vystoupení na festivalech Rock for People či United Island of Prague nebo loňské předvánoční předskakování švédským Royal Republic, které téměř zastínila.

Vesmírní Starset v pražském Rock Café zachraňovali lidstvo

Fanouškovská psychóza a stage diving

Od úvodních tónů skladby Kaos Rework bylo jasné, že se zde odehrává něco výjimečného. Úderné hutné punk-rockové kytary, jednoduché, ale důrazné bicí, sem tam nějaký ten sampl, především však nezměrná energie spolu s nakažlivou melodičností refrénů a suverénní výkon zpěváka a kytaristy Maria Radetzkyho. Ten si hned od začátku všechny podmanil svým jistým pěveckým výkonem, neodolatelným úsměvem, showmanstvím a leopardím pláštěm.

Dav skalních fanoušků od první do poslední písničky zpíval, skákal, křepčil, poskakoval, hrozil, tleskal, vykřikoval, přeléval se ze strany na stranu, podupával si, vracel z pódia vyzařovanou pozitivní energii nazpátek a ta se pak jako šedý mlžný opar roztékala do zcela zaplněného sálu.

Především však tento dav věděl a znal všechny nebo alespoň většinu písniček a hromadně kapelu v refrénech svými hlasivkami povzbuzoval. Strhující více než devadesátiminutová show neměla ani jednu slabou chvilku. Zhruba tři písničky trvalo, než se na pódiu objevili první odvážlivci" plavci a potápěči", a od té chvíle se pravidelně střídala mužská a dívčí či ženská těla plovoucí na rukou dalších fanoušků pod pódiem. Co chvíli se k nim přidával i zpěvák s kytarou. V jeden moment se jich tak nad hlavami ostaních vznášelo i čtyři či pět současně.

S novými i staršími songy až do kotle pod pódiem

Kapela představila hlavně písničky ze svého posledního alba KAOS, vydaného v červnu 2018, ale zahrála i několik hitů z předchozího alba Holy. Nemohly chybět How Should I Know, Difference, Limit, Sorry, Ship in the Dark, Holly, 911, Rome či Queen.

Ten nejzásadnější moment si chlapci schovali až na samotný závěr. Zhruba v polovině jejich nakažlivého songu How Are You Doing se zpěvák i s kytarou a mikrofonem na stojanu vsoukal do davu téměř uprostřed sálu. Kapela na chvíli ztichla a zpod pódia se ozval zpěv a kytara frontama, ke kterému se postupně přidávaly hlasivky ostatních. Vše vygradovalo v naprostou extázi hlavního aktéra a prolnutí s fanoušky za společného pokřiku "How the fuck are you doing...Do it, Do it."

Jejich zářná karierá i díky pilnému koncertování na právě probíhajícím evropském turné strmě stoupá vzhůru. Kde se zastaví, je ve hvězdách... nebo v přízni fanoušků. Tu mají u nás velikou, je však třeba dobývat další ještě neznámé a nedobyté kraje. Jak se po koncertě svěřil Mario Radetzky, poté, co zaujali na velkých německých festivalech typu Rock Am Ring, kde se již etablovali, jsou zvědaví, jak zaujmou britské fanoušky na červnovém Download festivalu v Castle Doningtonu. Potenciál uspět i na britských ostrovech je veliký.

Závěrem ještě nesmíme opomenout předkapelu, pražské We Are the Hills, kteří po vydání svého EP Mirrors z roku 2016 pilně koncertují po českých klubech a bojují o přízeň fanoušků. V sestavě s bubenicí a houslistou zaujali mixem alternativního rocku, folku a popu a zajímavými zpěvnými melodiemi.

Text: Aleš Materna, foto: Iveta Valentová

Témata: Blackout Problems, Rock Café

4,50