LIVE: Joe Satriani se svým projektem G3 ukázal Praze, co si představit pod pojmem kytarová virtuozita

Vydáno 21.03.2018 | autor: Dominik Pavliš

Příležitostný projekt G3, který založil roku 1996 jeden z nejvýznamnějších virtuózních kytaristů 21. století Joe Satriani, měli čeští fanoušci možnost poprvé vidět v Praze před šesti lety. Tehdy si k sobě přizval do sportovní haly na Výstavišti kolegy Stevea Vaie a Stevea Morse. Na koncert v Kongresovém centru si jako hosty vybral Johna Petrucciho z Dream Theater a Uliho Jona Rotha, který byl mimo jiné kytaristou Scorpions.

LIVE: Joe Satriani se svým projektem G3 ukázal Praze, co si představit pod pojmem kytarová virtuozita LIVE: Joe Satriani se svým projektem G3 ukázal Praze, co si představit pod pojmem kytarová virtuozita

G3
KONGRESOVÉ CENTRUM, PRAHA
20. 3. 2018

Celá show byla rozdělena do čtyř částí, každý kytarista měl se svými spoluhráči k dispozici asi 40 minut. Jako první vystoupil Uli Jon Roth se svými pěti kolegy. Všestranný kytarista s nepřehlédnutelným hippie lookem střídal instrumentální části s klasickými hard-rockovými refrény a posluchače přenesl zpět do 70. let - nahallovaný zpěv, klávesy a pro tehdejší dobu typický "ječák". Škoda jen lehce zastřeného zvuku a dojem kazily až primitivní animace na obrazovce nad pódiem.

Kytarové trio G3 uhranulo Prahu - Joe Satriani, John Petrucci a Uli John Roth si podmanili Kongresové centrum

Po dvacetiminutové přestavbě pódia následoval set Johna Petrucciho. Jeden z nejlepších kytaristů současnosti odehrál bezchybnou show. Baskytarista s bubeníkem mu výborně sekundovali - jako by spolu hráli už celé století. Zvuk se výrazně zlepšil a nikdo z přitomných si snad ani na vteřinu nemohl myslet, že John Petrucci není perfekcionista. Nechyběly skladby jako Glassy-eyed Zombies, výborná The Happy Song a na závěr samozřejmě Glasgow Kiss. S pokorou pronesl pár vět k publiku a z celých jeho čtyřiceti minut byla silně cítit opravdová muzikálnost se vším všudy.

Lehce po desáté hodině přivítal fanoušky skladbou Energy z poslední desky What Happens Next Joe Satriani v charakteristicky černých brýlích. Pro zajímavost můžeme uvést, že tento pán na kytaru učil takové osobnosti, jako jsou Steve Vai, Kirk Hammett a mnoho dalších. Satrianiho lze poznat díky jeho osobité hře a zvuku již od prvních tónů. Celkový sound jeho setu byl výborný - jako profesionál nenechává nic náhodě a jeho sehranost se spoluhráči je obdivuhodná. Výborně mu sekundoval především Mike Keneally, který obstarával doprovodnou kytaru a klávesy.

V jednom rozhovoru Satriani psal, že do každého svého koncertu dává stoprocentní nasazení a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Po celém Kongresovém centru byl cítit obrovský příval energie doplněný o Satrianiho ikonické pódiové pohyby. Ve své technicky bezchybné hře doplněné o jeho specifické "mimozemské" techniky nechyběla ani hra zuby a šílenosti s vibrapákou. Přibližně hodinu dlouhý koncert byl přímo vyčerpávající.

Na závěr celé show se sešly všechny tři ikony elektrické kytary, aby si společně zajamovaly ve skladbách Highway Star od Deep Purple, All Along the Watchtower Jimiho Hendrixe s vokály Uliho Jona Rotha či Immigrant Song od Led Zeppelin.

Koncert trval asi tři a půl hodiny a pro mnoho fanoušků to byl jistě jeden z těch nejdelších, jaké kdy navštívili. Přesto to byl skvělý hudební zážitek bez zbytečné vaty okolo.

text: Dominik Pavliš, foto: Radim Hromádko

Témata: G3, Joe Satriani, John Petrucci, Uli John Roth