LIVE: Kapely Nebe a Mirai přivezly do Olomouce energii, kopec zábavy i "táborákové" hraní

Vydáno 03.11.2016 | autor: redakce

První listopadovou středu se fanouškům v Olomouci představily kapely Nebe a Mirai, které v polovině října vyrazily na společné turné Za jeden provaz. Během hodinu a půl dlouhého koncertu zahrály publiku hity i novinky, předvedly bubenickou show a nerozhodila je ani slabší návštěvnost. Zkrátka celý večer táhly za jeden provaz.

LIVE: Kapely Nebe a Mirai přivezly do Olomouce energii, kopec zábavy i Mirai na koncertě o den dříve v Brně. Foto: Jitka Janů

NEBE
+ MIRAI
U-KLUB, OLOMOUC
2. 11. 2016

Ještě v neděli skupiny nevěděly, která z nich se olomouckému "Účku" představí jako první. O tom měl rozhodnout tvarůžkový battle vysílaný na facebookovém profilu Nebe, kterého se zúčastnili zpěváci Petr Harazin a Mirai Navrátil. Oba se snažili, vítězství se však nedočkal ani jeden.

FOTOREPORT: Nebe a Mirai táhli Za jeden provaz i v Brně

A tak se vlastně dostáváme k začátku koncertu ve studentském U-klubu, který Nebe a Mirai nakonec zahájili společnou písní, jež jejich fanoušky dostala do té správné nálady. Během vystoupení se kapely několikrát na pódiu vyměnily a v rámci své show si také prohodily nejen jednotlivé hudebníky, ale také písně. Mimo to předvedly publiku i jedinečnou bubenickou show, za kterou je fanoušci odměnili obrovským potleskem.

Nebe začali svůj set nejnovějším singlem Padáky a pokračovali zbrusu novým songem z chystaného alba s názvem Souřadnice. Během koncertu nezapomněli kluci ani na tradiční taneční soutěž, která měla v Olomouci mimořádný úspěch. Mezi dva nejlepší tanečníky se dostali Teo s Eliškou, malí školáci, kteří celý koncert tančili, co jim síly stačily. A jinak tomu nebylo ani na pódiu, kde je čekal souboj o toho nejlepšího. Ten však dopadl nerozhodně, a tak se z dárků od skupiny mohli těšit oba.

Formace Mirai, která funguje teprve dva roky, si zase ve své části koncertu s fanoušky hned několikrát zazpívala. V úvodu je zapojila do své písně Dítě robotí, při které jí publikum pomohlo s refrénem, a poté je naučila i jednu z novějších skladeb pomocí cedulek s textem refrénu. Kromě čerstvě vzniklých songů zazněly i hitovky Cesta z města či Historie, jimiž se dostali do povědomí posluchačů a které si každý s chutí zazpíval.

PŘÁTELSKÁ ATMOSFÉRA PROVÁZELA CELÝ KONCERT

"Kamarádi na pódiu, kamarádi pod pódiem," prohodil při jedné z výměn frontman Nebe Petr Harazin. A opravdu to tak vypadalo. Obě skupiny působily sympaticky, na nic si nehrály a k fanouškům se chovaly mile. Žádnou z nich nerozhodil ani poloprázdný sál, spíš právě naopak. Volný prostor Nebe a Mirai využili v krátkém "folkovém" setu, při kterém se ve hře na violoncello představil kytarista Kristián Danel, a zbytek kapely mu dělal pěvecký doprovod přímo z hlediště.

A nebylo to naposled, co se objevili mezi fanoušky. Když si je vytleskali jejich příznivci zpět na pódium, tak si kromě Vteřiny a Cesty z města s pandou, jedinou ženou na pódiu, užili také krátkého akustického setu. Ten se opět odehrál pod jevištěm, tentokrát však bez jakékoliv elektroniky. Publikum si se svými oblíbenci znovu zazpívalo ty největší hity a celý závěr koncertu vypadal spíše jako "táborákové posezení" s kamarády než jako koncert dvou skupin. Po vystoupení následovala autogramiáda, při které členové Mirai a Nebe udělali svými podpisy a fotkami radost několika fanouškům a zůstali s nimi také na after party.

text: Andrea Štipčáková, foto: Jitka Janů (smínky jsou ilustrační, pocházejí z koncertu v Brně)

Témata: Mirai, Nebe, Za jeden provaz, turné, koncerty

4,00