LIVE: Klubová událost léta? Thee Oh Sees rozpoutali v Praze peklo

Vydáno 25.08.2016 | autor: redakce

Praha zažila jednu z nejzajímavějších akcí tohoto druhu. Thee Oh Sees rozhoupali sklep Futurum Music Baru jako větřík malou plachetnici na vodách u San Francisca, odkud pocházejí. Předkapelu jim dělali Maggie's Marshmallows, česká trojice s blonďatou vokalistkou v čele. Lidí byla hromada a známé tváře u vstupu to zvěstovaly správně. Událost letošního léta.

LIVE: Klubová událost léta? Thee Oh Sees rozpoutali v Praze peklo Klubová událost léta? Thee Oh Sees rozpoutali v Praze peklo

THEE OH SEES
, MAGGIE'S MARSHMALLOWS
FUTURUM MUSIC BAR, PRAHA
23. 8. 2016

Zmínění "maršmelouni" otevřeli hudební program hlasitým zvukem a silným hlasem, který kouzlil úsměv ve tvářích. Výtka letí však k podobnosti songů ze zahraného setu. Zvuk byl ale přesto příjemně kovový a drásavý. Thee Oh Sees poprvé a pořádně. Nahlas a rychle, sem tam však i pomalu. Samotné zvučení aparatury rychle rozsvítilo tvořící se koncertní atmosféru. Kapela začne hrát, a já nevím proč, myslím na Suuns. Možná prostě cítím, že to, co se chystá, má koule.

FOTOREPORT: Thee Oh Sees ve Futuru, to byla pořádná divočina!

Díky dvojici bubeníků byl zvuk přeplněný k prasknutí. Místy velmi zajímavý a obratný hlas frontamana Dwyera začal foukat ten správný vítr do zátoky Smíchov. Skladba The Dream patří mezi ty, které chce naživo slyšet každý, ani v Praze o ni publikum nepřišlo. Fanoušci skákali z podia i pod ním a všichni věděli, že jsou tam správně. Koncertní sílu takového formátu jsem neviděl v podzemí řádnou dobu a nezbývá než chválit.

PARÁDNÍ ZVUK, PARÁDNÍ KLUBOVKA

Thee Oh Sees vydali před nedávnem novou desku A Weird Exists, jejíž kvality nelze popřít. Drásavá, dunivá, ale krásná skladba Plastic Plant nás z nové desky potěšila možná nejvíc. I novinky mohly zapříčinit, že po doprodeji zbylých vstupenek na místě mohli pořadatelé hlásit vyprodáno. Velký úspěch pro Prahu a její klubovou kulturu.

Téměř dokonalý zvuk kapely podpořilo i skvělé nazvučení celé akce. Garážové, snad i punkové skladby střídaly i kusy spíše psychedelické, často prokládané ničivou hlasitostí všech nástrojů dohromady. Podobnost rychlých riffů byla sice vysoká, ale přesto neomrzí. Člověk se v sále potil už při samotném pohledu na kapelu před sebou. Fanoušci nepolevovali a bar byl během koncertu téměř prázdný.

Jsou další slova chvály potřeba? Nevytknu jim skoro nic. Dali do toho všechno a snad se velmi rádi před naše publikum vrátí. Za nás velký dík. Akce tohoto druhu jsou v Praze potřeba jako sůl.

text: Daniel Kopecký, foto: Jan Kuča

Témata: Thee Oh Sees, Maggie's Marshmallows, Futurum Music Bar, koncerty, klubovky