Kryštof uzavřel úspěšné turné k desce Srdcebeat. Poslední zastávkou byl Kulturní dům v Herálci na Vysočině. Ani tady nechyběla předkapela Nebe, nadšení fanoušci a skvělá atmosféra.

LIVE: Kryštof v Herálci: Srdcebeat po roce a půl utichl Kryštof v Herálci: Srdcebeat po roce a půl utichl. Foto: Radim Hromádko

KRYŠTOF
+ NEBE
HERÁLEC
17. 12. 2016

Kryštof završili několikaetapovou šňůru k zatím poslední desce Srdcebeat. Tu započali již minulý rok několika velkými koncerty v halách, poté následovaly zastávky v o něco menších sálech a neméně populární městské Majálesy a Kryštof kempy. Završením éry Srdcebeatu byly podzimní klubové koncerty, ty byly opět rázem během několika dní beznadějně vyprodány. Co stojí za úspěchem Kryštofu? Žádný Babiš, ale tvrdá práce, která se po čtyřiadvaceti letech existence zúročila v ornou půdu - tedy výbornou komunikaci s publikem a skvělou show.

FOTOREPORT: Kryštof završil turné k Srdcebeatu v Herálci, fanynky dostaly dárky

Jako předkapelu si vybrali Nebe, která je původně z Richardovy "stáje", zpočátku jí pomáhal v rozjezdu. Nyní kapela stojí pevně na svých nohou. Talentovaní kluci to vzali hned od začátku pěkně od podlahy a nebáli se vybalit největší trumfy hned ze startu. Začali Pláštěnkami a pokračovali dalšími hity, které se pomalu, ale jistě začínají šířit mezi širší "klientelu". Zpěvák Petr Harazin naznačil, že začínají pracovat na nové desce, která by se měla objevit na pultech během příštího roku.

RICHARD NA DŘEVĚNÉM KONI

Turné Kryštofů se váže k Srdcebeatu, ale nechyběly hity z předchozích desek. Takže si i jejich fanouškovští fajnšmekři pošmákli na starších písních, a dokonce mohli slyšet třeba Zrcadlení, které jinak v poslední době moc nehrají. Kryštof zahájili večer pozvolna Cestou. Už během třetí písně ale začaly lítat ve vzduchu různé barevné konfety. Nechyběly ani další kouřové či světelné efekty, které jsou neodmyslitelně spjaty s jejich show k Srdcebeatu, kterou uzpůsobili pro menší sály.

Show to byla bezesporu dobrá a dle zavedeného konceptu již osvědčená, možná by jí ale prospěla nějaká obměna. Jednou z mála invencí byl moment, kdy místo na člunu Richard "přijel" směrem ke zvukaři na dřevěném koni. Zajímavým prvkem bylo i zakončení Jakubova bubenického čísla netradičním bubnováním na plexisklo, které ho jinak odděluje od zbytku kapely. Jinak už je ale scénář koncertu trochu ohraný.

Kryštof interview: Srdcebeat je naše nejveselejší album

Jedno je však jisté: Kryštof to s fanoušky umějí a nemusí je nijak "nenápadně" nutit k roztleskání či rozsvícení mobilů. Má chytré publikum, které si na to přijde samo. Kapely ale bylo poslední dobou opravdu plno, osmnáctiměsíční haló kolem jejich poslední desky utichlo, teď si od nich na rok odpočineme, aby to pak na nás mohli 16. září vybalit v plné parádě na pražském Strahově.

text: Hana Bukáčková, foto: Radim Hromádko

Témata: Kryštof, Srdcebeat, Richard Krajčo, Nebe

4,00