LIVE: Léto lásky pro děti i dospělé. Ewa Farna slavila narozeniny, Slza vyvolala davovou hysterii

Vydáno 14.08.2016 | autor: Hana Poláchová

Vysočina je bohatší o nový rodinný festival, Šiklův mlýn hostil  Pigyádu - Léto lásky. Program v tamním westernovém městečku patřil hlavně dětem, na hlavní scéně se pak představily hvězdy české hudební scény.

LIVE: Léto lásky pro děti i dospělé. Ewa Farna slavila narozeniny, Slza vyvolala davovou hysterii Ewa Farna oslavila své 23. narozeniny

LÉTO LÁSKY
ŠIKLŮV MLÝN
12. - 13. 8. 2016

V pátek šerif a dámy v dobových kostýmech pendlovali promenádou, moderátoři Evropy 2 vysílali živě do éteru. Prasátko Pigy si podmanilo přítomné děti, fotilo se, skotačilo i pomáhalo při soutěžích a kulturním programu. Hudební část otevřela Nela Kailová s covery různých interpretů i vlastní tvorbou.

Hlavní hvězdou byla bezpochyby Ewa Farna, která zároveň, stejně jako její kytarista, slavila narozeniny. Dostala kytici a publikum jí zazpívalo Hodně štěstí, zdraví, kytarista musel zahrát sólo. Svůj set zahájila akusticky písní Mám boky jako skříň, následovaly hity jako Ticho, Jaký to je nebo Leporelo. Přídavek Měls mě vůbec rád? s radostí (a poprvé) věnovala textařce skladby, která byla přítomna a toto kvitovala s nadšením.

Poté se Ewa Farna odebrala na autogramiádu. Eddie Stoilow nastoupili na pódium s hodinovým zpožděním, hudebních nadšenců vydrželo dost, možná i díky tomu, že se dalo posedávat. Slibovali přivolat slunce písní Sun Is Shining, vzhledem k pokročilé hodině se jim to však nepovedlo.

RECENZE: Eddie Stoilow chybí na Jupiteru více nápaditosti

Kdo neměl dost, mohl pokračovat s diskotékou Evropy 2, která končila dvě hodiny po půlnoci.

V SOBOTU BYLA NA PÓDIU PANDA I JELEN

V sobotu již byl program pestřejší. Dětská Pigy stage se stále věnovala nejmenším, my jsme se zaměřili na hlavní podium. Zde byl program hudební a pro všechny generace, čemuž odpovídala i účast. Úvodní set patřil pražské kapele Dilated. Výrazný a nezaměnitelný hlas sice moc lidí k pódiu nepřilákal, mnoho zúčastněných ještě sbíralo energii po noční diskotéce, jiní si ji na dlouhý program šetřili. Na nezájem si však kapela stěžovat nemohla. Charismatická zpěvačka Lucie prozradila aktuální situaci v kapele skrze singly a klipy, zmínila také spolupráci s kapelou "teď už" UkradenÝovoce, kdy jim v písni Sexuální manéž hostoval Johny Pišto.

Slezští Mirai už oslovili a rozezpívali více přítomných, také jsou častěji slyšet v rádiu. Přivezli si pandu (maska, v níž hrává bubeník), při Básníkovi patřilo pódium jen zpěvu, kytarám a nápovědným cedulím s textem refrénu. Ten poslední už si fanoušci zapěli bez pomoci. Samozřejmě nemohlo chybět Divadlo, jako přídavek pak oblíbená Cesta z města.

Jako doma se v Šiklandu jistě cítili Jelen. Vždyť téměř polovina členů bydlí "za lesem". Louka pod pódiem i lavičky se zaplnily ještě víc. Ačkoliv spěchali na další festival do Domažlic, své příznivce neošidili. Samozřejmě zapojili i Kateřinu Marii Tichou a cover Korunou si hodím. Jen nemohli zůstat na autogramiádu.

Tu si však ve velkém stylu, až skoro davovém šílenství, užila Slza. Nejskalnější fanoušci si místo u "podpisového stanu" drželi již od chvíle, kdy se dofotili Mirai a spol. Jaké bylo zklamání, když zjistili, že Petr Lexa a Lukáš Bundil budou k dispozici ve svém merch stánku. Bez ochranky by tam však asi nedošli a ani po zhruba dvou hodinách se nedostalo na všechny zájemce. Mnozí však trpělivě čekali, marně doufali v jejich návrat, u vchodu/vjezdu do backstage postávali a předávali si, co kdo vidí, až do tmy.

ŽBIRKA ZPÍVAL I HIT BEATLES

Tímto obrovským zájmem také uvolnili prostor pro příznivce Miroslava Žbirky. Nestárnoucí hity odpálila oblíbená skladba 22 dní. V duetu Čo bolí, to prebolí tentokrát Martu zastoupila slečna Linda. Došlo i na Žbirkovy vzory, kapelu Beatles. Hey, Jude a "nanana" se rozléhalo nad areálem, zpívali i ti, kdo možná dříve píseň neznali. Přestože "Meky" podlehl angíně, na výkonu se to nijak neprojevilo. Jen neprodleně po svém vystoupení odjel a vrátil se "na skok", aby zazpíval ve společné písni Léto lásky.

Xindl X si tentokrát coby hosta přivezl pouze soba Rudolfa, Cudzinka v tvojej zemi tedy zazněla jen jako (českočeský) monolog, což se prý v (partnerském) životě stává. K duetu došlo pouze s publikem, které zastoupilo Olgu Lounovou (Láska v housce), houfně se rozhýbalo medvědím tancem a při Barbíně nebo Andělovi bylo, bez pobízení, slyšet na metry daleko. Došlo i na ochutnávku "novinek" z připravovaného alba Kvadratura záchranného kruhu (vyjde za několik týdnů) a set ukončila již výše zmiňovaná hymna Léto lásky. Muzikanty Slzy (Cidlinští, Bundil, Landštof) zpěvem doprovodili Žbirka, Xindl X (i za Jindru Poláka) a Michal Malátný z Chinaski, kteří program hudebního festivalu uzavírali.

Také oni mají československý duet, Slovenský klín, který zazněl tak, jak jej všichni znají. Pod pódiem stále bylo husto, skupina Zadarmo naservírovala Tabáček nebo Punčocháče (které i v mužském partu odzpívaly hlavně přítomné, za což se dočkaly uznání i díku). Jo holt, Jaký si to uděláš, takový to máš, a nutně nemusíš být z Vrchlabí ani ročník 1970.

Se Zorkou Hejdovou a mnohými diváky se pořadatelé prvního ročníku festivalu Léto lásky rozloučili velkolepým ohňostrojem, Pavel Cejnar ještě ovládl DJský pult, byl střídán rozhlasovým kolegou Ondrou Vodným. Afterparty tentokrát proběhla pod hlavním pódiem a stejně jako předchozí večer byla ukončena přesně s úderem druhé hodiny ranní.

text, foto a video: Hana Poláchová

Témata: Léto lásky, Šiklův mlýn, Ewa Farna, Eddie Stoilow, Chinaski, Slza, Jelen, Xindl X, Mirai, Miro Žbirka

4,00