LIVE: Lucie v Praze aneb Když jde o fanoušky až na posledním místě

Vydáno 02.07.2016 | autor: Hana Bukáčková

Oslava třiceti let od vzniku Lucie na pražském stadionu Eden vyvolala rozporuplné emoce. Špatně zorganizovaný příchod desítek tisíc fanoušků silně poznamenal jejich náladu. Nekonečné čekání ve frontě k bráně vystřídalo další čekání k samotnému vstupu na stadion - a kapela už přitom hrála, začala chvíli před osmou. Na nikoho se ohledy nebraly. Jako když ženou dobytek na porážku.

LIVE: Lucie v Praze aneb Když jde o fanoušky až na posledním místě David Koller měl na pódiu švih. Foto: Veronika Matějková

LUCIE

EDEN, PRAHA
1. 7. 2016

Lucie hraje své hity, ale davy fanoušků se tlačí ve frontách před vstupem a nemají z toho nic. Kdo to proboha tak zorganizoval? Místo euforických hudebních chvil zbyly oči pro pláč. Pokud vezmeme v potaz, kolik stály lístky, možná by diváci udělali lépe, kdyby zůstali doma a pustili si živák z O2 areny. Paradoxně tak vyzněla věta "Máme se rádi" z hitu Troubit na trumpety by se nám líbilo, když jste se rozhlédli po nešťastnících tlačících se ve frontách a snažíc se z celé akce nasát aspoň trochu energie.

Lucie naordinovala Šrouby do hlavy i Pražanům! 30 let oslavila v Edenu

Během vystoupení se na jevišti objevila řada muzikantů s touto legendou spojených, například bývalí členové ansámblu Michal Penk, Petr Franc, Tomáš Waschinger, kteří hostovali při hitech Lucie a Šrouby do hlavy. Po boku jim stála Lenka Dusilová, která se celou dobu starala o vokály a zazpívala si s nimi duet Sen, nebo Adam Koller, jenž se ujal bicích.

KODYM PROVOKOVAL, TECHNIKA ZLOBILA

Z Davida Kollera sršela energie - na rozdíl od Roberta Kodyma, který působil staticky a vyčpěle. Frontman střídal bicí a kytaru, jeho vystoupení mělo švih a choval se nejpokorněji z téhle sestavy, zatímco Kodym rozčiloval přítomné svými provokativními hláškami. Zatímco Koller během show prohlásil, že jsou první česká kapela hrající na tomto stadionu, a tak by bylo dobré to tu "odpanit", načež začali hrát Holky za padesát, Kodym v závěru na fanoušky pokřikoval, protože mu vadilo, že nezpívají.

Další nevýhodou koncertu byly malé obrazovky, ti, co postávali v dáli, toho tedy mnoho neviděli. Také zvuk mohl být vymazlenější: Lenku Dusilovou šlo slyšet velmi špatně, především kvůli jejímu drobnému nádhernému hlasu, hodícímu se spíš do menších prostor. Občas zanikaly hlasy dalších muzikantů či tóny z jejich nástrojů, v jednu chvíli selhala technika úplně.

DOŠLO NA OHEŇ I ZPÍVAJÍCÍ SBOR

Nechyběl ani "ohnivý" set v podobě Dotknu se ohně a Oheň, při kterých tématicky šlehaly plameny, ať už na neoriginálních vizualizacích či v plamenometech. Kapela písněmi mimo jiné dala najevo svůj postoj proti komunistickému režimu a také nacistickému myšlení, které opět začíná zahlcovat společnost.

Lucie v Brně: V ukrutném vedru zasahovali zdravotníci

V sérii přídavků zazněla balada Chci zas v tobě spát. Koller sice vyzýval "Zpívejte", ale to ani nemusel, protože fanoušci sami od sebe působili jako jeden velký sbor. Jen škoda že romantické zapalovače už na koncertech definitivně vystřídala "neosobní" světýlka na mobilech.

Další na řadě byl Panic, o kterém Kodym prohlásil, že je to lidová odrhovačka. Lidé sice pod pódiem zpívali, ale podle Kodyma asi málo: řekl totiž, ať se "tupá deprimovaná hovada proberou a začnou pořádně zpívat", což přítomným vyrazilo dech. Říci něco takového těm, kteří zaplatili drahé vstupné a ještě kus koncertu nikoli svojí vinou zmeškali, nebylo moc moudré. A je jedno, jestli šlo o poctu Cimrmanovi, legraci, nebo to byl dozvuk drogového mládí či nějakého opojení. První sérii přídavků ukončili Černí andělé.

Před posledním kusem bouchli pánové šampaňské s tím, že by si chtěli připít na tenhle vydařený koncert. Končilo se Medvídkem a Koller popřál divákům hezký víkend. Snad fanouškům po všech problémech nezhořkl.

Text: Hana Bukáčková, foto: Veronika Matějková

Témata: Lucie, David Koller, Robert Kodym, Lenka Dusilová, Adam Koller, koncerty, open air

2,50