LIVE: Lucie zahájila jediným letošním koncertem v Česku Soundtrack Poděbrady. Radim Hladík byl oceněn za umělecký přínos

Vydáno 25.08.2017 | autor: Hana Bukáčková

Lucie byla hlavním tahákem úvodního dne - a možná i celého oficiálně prvního ročníku festivalu Soundtrack Poděbrady. Na jejich letošní jediný český koncert přišly tisíce lidí. Svůj tradiční set okořenila skupina klipovým připomenutím svých hitů, které podkreslovaly atmosféru večera. Speciálním hostem byl Michal Pavlíček, Radim Hladík dostal festivalovou cenu in memoriam.

LIVE: Lucie zahájila jediným letošním koncertem v Česku Soundtrack Poděbrady. Radim Hladík byl oceněn za umělecký přínos LIVE: Lucie zahájila jediným letošním koncertem v Česku Soundtrack Poděbrady. Radim Hladík byl oceněn za umělecký přínos

LUCIE
SOUNDTRACK PODĚBRADY
24. 8. 2017

Lázeňské městečko po roce ožilo bohatým programem v rámci Mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií, jehož hlavním vizionářem a ředitelem je Michal DvořákLucie. Právě Lucie, která v současné době pracuje na novém albu, odehrála svůj jediný letošní koncert v Čechách, na další si budeme muset počkat do podzimu příštího roku, kdy vyjede na velkolepé halové turné. Proto do Poděbrad dojelo hodně fanoušků zejména z Prahy.

Michal Dvořák interview: Cítím se jako renesanční člověk a lebedím si v tom

Koncert začal s půlhodinovým zpožděním, které bylo způsobené promítáním ukázek z kultovních filmů a jejich hudebních melodií na velkoplošnou obrazovku a proslovy. Nebyl to zrovna dobrý tah pořadatelů. Natěšení fanoušci dávali pískáním najevo, že přišli na koncert své oblíbené kapely, a ne do letního kina. Naštěstí bylo prvními tóny Rouháš se bohům vše odpuštěno.

TOP 8 největších hitů Lucie: Zpívali o drogách, panictví i nechráněném sexu

Dvouhodinnový program měl světlé i tmavé chvilky. Například nebylo vůbec třeba ústy Roberta Kodyma žádat diváky o zpěv, potlesk či svícení mobily - kapela jejich formátu má natolik inteligentní publikum, že samo vycítí, kdy s čím přijít. Občas kapela zněla, jako by byla svůj vlastní revival. Píseň Tak mi to teda nandey Wanastowek zazněla v lázeňské pomalejší podobě, která působila trochu ospale a unyle. Zkrátka koncertní set už potřebuje nové písničky jako sůl - ještě že jsou již na cestě.

Lucie vydá po šestnácti letech nové album Evolucie a vyrazí na halové turné

Repertoár byl v duchu festivalu poskládaný z písní, které mají klip - ty byly promítány na velké obrazovce za učinkujícími. Fanoušci určitě ocení, že skupina už na pódiu působí kompaktněji než například při loňském turné. Momentálně je na Lucii vidět větší sehranost a přirozenost. Kodymovo sólo před Lucií nemělo chybu a Kollerův zpěv během celého setu jakbysmet. Oporou byl i Adam Koller, který celé vystoupení doprovázel.

RECENZE: Lucie a Příběh jedný kapely? Jako když jsou čtyři kohouti na jedné slepici

RADIM HLADÍK DOSTAL CENU, PAVLÍČEK HOSTOVAL

V závěru nastala chvíle pro předání speciální ceny vytvořené Stefanem Milkovem pro Radima Hladíka. Cenu za umělecký přínos předal sám její autor společně s kytarovým mágem Michalem Pavlíčkem. Za svého zesnulého otce ji převzal Radim Hladík jr., držitel několika Českých lvů za zvuk. Milkov s Pavlíčkem rozšířili klasickou kapelní sestavu při písních Amerika a Krev a rock'n'roll, kterými vzdali Hladíkovi hold. Ten spolupracoval na první a třetí desce Lucie

FOTOREPORT: Na koncert Lucie na Soundtracku Poděbrady dohlížel z nebes Radim Hladík

V Poděbradech jsme viděli povedený koncert, který se ale příliš nelišil od těch z minulých let. Tedy samozřejmě kromě exkluzivního hostování Pavlíčka. Až se v setu příští rok objeví novinky z chystané desky Evolucie, určitě získá nový náboj.

LIVE: Třicetiny Lucie v Plzni: Fanoušci při výtečné show jásali tak, že překřičeli i kapelu

Festivalový program nekončí a pokračuje do neděle. Návštěvníky čeká ještě v pátek Jaroslav Uhlíř, na jehož písničkách vyrostla nejedna generace, a Jan P. Muchow, který prvně naživo odehraje svoje filmové písně. V sobotu máte ojedinělou možnost slyšet Nicolu Piovaniho a Tři oříšky pro Popelku v originálním orchestrovém nastudování.

Setlist: Rouháš se bohům, Vona říká jo, Pohyby, Laura, Až tě potkám, Zkamenělý dítě, Troubit na trumpety by se nám líbilo, Lucie, Lovec, střelec, doktor & vědec, Sen, Daniela, Tak mi to teda nandey (Wanastowi Vjecy), Dotknu se ohně, Oheň, Amerika, Krev a rok´n´roll, Chci zas v tobě spát, Panic, Černí andělé, Medvídek

Text: Hana Bukáčková, foto: Hana PoláchováKarel Prchal (úvodní - Trnava 2017), archiv, video: Jarda Hudec

Témata: Lucie, David Koller, Michal Dvořák, Robert Kodym, P.B.Ch. Soundtrack Poděbrady, Radim Hladík, Michal Pavlíček

4,00