LIVE: Machine Gun Kelly zahalil Forum Karlín do marihuanového dýmu

Vydáno 17.10.2017 | autor: Marta Pušová

Stačily pouhé čtyři měsíce, aby se americký rapper Machine Gun Kelly vrátil do Prahy. V červnu zde vystoupil v rámci Aerodrome festivalu, nyní zavítal do uzavřených prostor pražského Fora Karlín. Nutno říct, že otevřené prostranství mu svědčilo víc.

LIVE: Machine Gun Kelly zahalil Forum Karlín do marihuanového dýmu LIVE: Machine Gun Kelly zahalil Forum Karlín do marihuanového dýmu

MACHINE GUN KELLY

FORUM KARLÍN, PRAHA
16. 10. 2017

Pódium rodákovi z Clevelandu zahřáli C.Monts & Mr. Who, freneticky ječící převážně náctileté publikum se ale už nemohlo dočkat svého idolu MGK. Jak je u muzikantů - a obzvlášť u rapperů - známo, málokdy dodržují oficiální časový harmonogram. Hned tady si ale sedmadvacetiletý MGK s vzezřením novodobého dandyho připsal první plus - na scéně se objevil opravdu v avízovaných 21:00.

FOTOREPORT: Machine Gun Kelly nekompromisně ovládl Prahu, vzpomínal i na Chestera Benningtona

Stejně jako v červnu na Aerodrome Festivalu vystupoval MGK i tentokrát s doprovodnou kapelou a sám občas hrábnul do strun kytary. I přes zákaz kouření v prostorách Fóra Karlín se krátce po začátku koncertu začala plným sálem nést nezaměnitelná vůně trávy, kterou Colson Baker na pódiu bez skrupulí pokuřoval, jak je jeho zvykem. Svojí láskou k marihuaně se ostatně nikdy netajil.

První část koncertu věnoval Machine Gun Kelly převážně novému albu Bloom, které vyšlo letos v květnu. Zazněly The Gunner, Golden Boy nebo duet At My Best původně nazpívaný se zpěvačkou Hailee Steinfeld. Stejně tak jako v dalším duetu Bad Things s Camilou Cabello, který dostal prostor až ke konci show, ozývaly se oba hlasy zpěvaček z playbacku, což působilo dost nepatřičně. V budoucnu by možná měl MGK popřemýšlet o tom, jak tuto situaci vyřešit elegantněji.

VZPOMÍNKY NA CHESTERA

Ještě v červnu se Machine Gun Kelly radoval ze společného amerického i evropského turné s kapelou Linkin Park, radost ale bohužel netrvala dlouho. V červenci si totiž zpěvák LP Chester Bennington nečekaně vzal život a MGK na jeho počest udělal cover songu Numb. Ani ten ve Fóru Karlín nesměl chybět a stejně jako ve videu bylo na rapperově hlase znát velké pohnutí. "Tento song chci věnovat člověkovi, který mě provázel celý můj život," pěl ódy na zesnulého kamaráda Chestera. Numb zazněl v mash-upu s písní Kiss The Sky, která také pochází z novinky Bloom.

Numb nebyl jediný cover, který si fanoušci během koncertu mohli vychutnat, dalším byla hitovka Sail, již si Machine Gun Kelly vypůjčil od kapely Awolnation. Po zbytek koncertu pak rapper v růžovém oblečku, jehož vršek si později sundal a odhalil tak nadšeným fanynkám potetovaný hrudník, střídal hity z novinky Bloom a předchozího alba General Admission. Z prvotiny Lace Up zahrál jen singl Wild Boy.

Během vystoupení nechyběly kouřové efekty, světelná show ani konfety. "Jsem rád, že jsem zpět ve svém nejoblíbenějším městě na světě!" vykřikoval Colson Baker a publikum mu zobalo z ruky. "Pokaždé, když pojedu turné po Evropě, tak se sem vrátím," sliboval rozvášněným teenagerům, kteří každé jeho slovo a pohyb kvitovali nadšeným jásotem a rukama zkříženýma nad hlavou - znamením, kterým zdraví svého idola.

Ačkoliv dav pod pódiem neskrýval své nadšení a každý song odměňoval ohlušujícím řevem, přesto jakoby téměř celému koncertu chyběla atmosféra. Doprovodná kapela, na kterou v červnu byla zaměřena větší pozornost, se ve Fóru Karlín tak trochu utápěla a veškerou pozornost jakoby si chtěl urvat Colson poněkud egoisticky poskakující na vyvýšeném prostranství uprostřed pódia. Až v poslední třetině dostala show konečně šťávu a v závěru koncertu se dalo říct, že MGK odvedl dobrou práci. Dobrou, ne skvělou ani výbornou jako v červnu. K dokonalosti má však zpívající rapper či rapující kytarista slušně našlápnuto.

text: Marta Pušová, foto: Jaroslav Noska

Témata: Machine Gun Kelly, Forum Karlín, Linkin Park

3,00