Vydáno 14.01.2018 | autor: Lucie Šimůnková

Druhá sobota v lednu patřila v pražském Rock Café párty Balkan Bashavel. Večer ve znamení balkánských rytmů obstarali Circus Brothers a MALALATA a klub praskal ve švech.

LIVE: Mejdan Balkan Bashavel je zaručený lék na všechny chmury LIVE: Mejdan Balkan Bashavel je zaručený lék na všechny chmury

BALKAN BASHAVEL
ROCK CAFÉ, PRAHA
13. 1. 2018

Když se řekne Balkan Bashavel, každému se hned vybaví slovenské djské duo MALALATA, které si na svoji párty bere zajímavé hosty. Nyní přišla na řadu kapela Circus Brothers, s níž už hráli na jejich křtu ještě v době starého dobrého Circus Problem, než se rozdělil na dvě uskupení. Tentokrát Circus Brothers „předskakovali“ a připravovali půdu a taneční parket pro duo MALALATA.

Fast Food Orchestra a Circus Brothers roztančili před Vánoci Lucerna Music Bar

Týden po brněnském veselení a po slovenských štacích přišla na řadu Praha, která se aspoň na jeden večer zahalila do balkánských tónů a dobré nálady. Po prosincovém koncertě s Fast Food Orchestra zvolili Circus Brothers stejný příchod. Prošli od vrchního patra Rock Café, až dorazili na pódium, kde už po zbytek koncertu zůstali. Pro nezvyklý nástup si zvolili Kalashnikov (píseň, ne zbraň), kterou si řekli o dostatečnou pozornost. Místo v klasické sestavě, v současné době po rozpadu bez tahací harmoniky, zaujal záskok za houslistu Sedláka, který si teď válí „šunky“ na dovolené. Tahací harmonika byla nahrazena kytarou a tamburínou.

Atmosféra z rozdělení kapely je ještě znát, ne na hraní, ale na skryté rivalitě, kdy na plakátech lákajích na únorový Zimní Rockový Slunovrat někdo přelepil černou páskou jméno konkurence - účinkující Circus Problem. Jak dětinské.

LIVE: Balkan Bashavel - Když Pražáci tančí v kostele

Během setu nechyběla narážka na volby a výhru Zemana v prvním kole. Před písní Sukničkář poznamenala kapela v souvislosti se vzpomínkou na talentovou soutěž, které se zúčastnila: „Když je někdo první, tak příště může být i druhý.“ Ej lásko, lásko pak obohatili o rapovou složku, kterou obstarali nový zpěvák Eliáš Jeřábek a klarinetista Tomáš Kůgel. Málek nezklamal, potvrdil roli největšího blázna a při představovačce nasadil masku Fantomase, ve které vesele křepčil po pódiu, až měl nutkání odhodit svršek své tradiční zelené teplákovky.

Disco balkán na tempu nešetřil a co nedotáhli při živém hraní „Circusáci“, to doklepli svým DJským majstrštykem MALALATA. Hudební projekt Romana Lalíka a Jakuba Kmošeny je čím dál známější. To poznáte i na počtu fanoušků, kteří na koncerty chodí v dress code - poznáte je podle proužkovaných námořnických triček. Ani Rock Café nebylo výjimkou. MALALATA nepřestávají bavit, díky kombinaci svěžích balkánských beatů, reggae a electro swingu opět vykouzlili kvanta dobré nálady a úsměvů na tvářích přítomných.

Text: Hana Bukáčková Foto: Alena Nikitenko
Témata: Balkan Bashavel, Circus Brothers, MALALATA

4,00