LIVE: Nebe a Jelen podpořili koncerty evropský fotbalový šampionát

Vydáno 04.07.2016 | autor: Hana Bukáčková

Víkend patřil aprílovému počasí a fotbalovému fandění na Mistrovství Evropy, které přineslo postup Německa a Francie do semifinále. Ve Žlutých lázních ale sportu zdatně sekundovala i hudba. V jednotlivé dny vystoupili Nebe a Jelen, které jeli shodou okolností loni společné turné.

LIVE: Nebe a Jelen podpořili koncerty evropský fotbalový šampionát Jindra Polák ze skupiny Jelen na Holešovské regatě v červnu 2016. Foto: Hana Poláchová

NEBE
+ JELEN
ŽLUTÉ LÁZNĚ, PRAHA
2. + 3. 7. 2016
(fotografie jsou ilustrační)

Sobotní podvečer, kdy proti sobě nastoupily týmy Itálie a Německa, zpestřila svým vystoupením talentovaná kapela Nebe z Havířova. Návštěvníky uvítali skladbou Zůstal jsem stát. Zpěvák Petr Harazin poděkoval přítomným, že i přes nepřízeň počasí na ně dorazili, protože oni čekali pět hodin, než vystoupili na pódium. Podotkl, že dnes bude těžké, aby se všichni společně dostali do varu, a doufají, že se jim to povede.

Ewa Farna, Nebe a Support Lesbiens v Mostě: poprockové hity, Adele i taneční vložka

Muzikanti měli energie na rozdávání, Petr lítal po pódiu a komunikoval s diváky. Zajímavé taneční kreace předvedl i klávesák Tomas Kuluris (bratr slavnějšího Nikose Petrose z Kryštof), který všelijak pobíhal, poskakoval při hraní na klávesy, nebo na ně pokládal nohu.

DOŠLO I NA TANEČNÍ SOUBOJ

Pro letošní rok si připravili v rámci svých koncertů překvapení: během písně Padáky si vyberou dva nejlepší tanečníky, kteří se utkají v přímém boji proti sobě na pódiu a získají jejich merch včetně podepsaných plakátů. Byli vybráni dva malí tanečníci Mikuláš s Alžbětkou proti dospělému drsňákovi Oňovi, nebáli se rozjet svůj taneční freestyle na následující písničku a tím dostali zasloužené ovace od diváků. Zahráli všem Luckám Legosvět, rockovějším srdcím V jámě lvové a také zbrusu novou píseň Souřadnice. Při skladbě V manéži klávesák Tomas vyměnil klávesy za saxofon a na jeho místo zaskočil kytarista Lukasz.

Petr podotkl, že tak komorní koncert naposledy odehráli před rokem právě ve Žlutých lázních. I tak poděkoval za fantastickou atmosféru. Při přídavku rozdávali fotbalové balony a došlo k menšímu nedorozumění u poslední písně, protože Petr začal zpívat jinou skladbu, než hrála kapela. Nakonec se shodli, že svoje vystoupení zakončí tématickou hitovkou Pláštěnky, kterých ani nakonec nebylo třeba, protože déšť po jejich vystoupení ustal.

ENERGICKÝ JELEN A PŘÁNÍ KARLU GOTTOVI

Nedělní program obohatila svým vystoupením skupina Jelen v čele s Jindrou Polákem. Svůj set odstartovali hitovkou Vlčí srdce. Na muzikantech byla vidět pokora a nadšení z každého odehraného tónu. Nerozhodily je ani dva několikavteřinové výpadky zvuku. Jindra se nebál říct lidem, aby přišli blíže, že je chtějí taky vidět. U skladby Nebe nad Prahou podotkl, že se klip k ní natáčel nedaleko v Podolí.

Jelen a Kateřina Marie Tichá ovládli Střelecký ostrov, hráli i písně z nové desky

Zařadili i Neumírám, kterou dlouho živě nehráli, protože nevěděli, jak si s ní na koncertech mají poradit. Nyní patří mezi jejich nejoblíbenější. Během hraní nastala chvíle, kdy prohlásil, že je večer gladiátorů a proti sobě vystoupí v přímém souboji v ringu na elektronickou kytaru Honza Rek a trumpetista Saša Smutný. Jednalo se o mistrovský hřeb koncertu, který jinde není k vidění.

Vystoupení zpestřila tradičně Kateřina Marie Tichá, která s nimi zapěla Tančíme spolu a Co bylo dál?, a vyšlo z toho opět pěkné hlasové souznění. Jindra zmínil, že už to jsou tři roky, co potkali Honzu Reka, který s nimi chtěl začít hrát, jenže v té době uměl jen na kytaru. Odmítl ho s tím, že kytary už dvě mají, ať se naučí na banjo - a to se také stalo, za měsíc rozšířil jejich sestavu. Načež potom právě Honza začal svým sólem na banjo Světlo ve tmě.

Popřáli Karlu Gottovi brzké uzdravení přezpíváním jeho písně Korunou si hodím, kterou původně sloužila americká revival skupina. Honza hrál v tomto případě na valchu. Při Magdaléně došlo na představení kapely a poté na přídavek Jelen, který zakončili společným výskokem. A pak už mohla začít fotbalová bitva Francie s Islandem.

text: Hana Bukáčková, foto: archiv (Hana Poláchová)

Témata: Jelen, Nebe, Žluté lázně, Mistrovství Evropy ve fotbale, koncerty

4,00