LIVE: Novou desku Imodium pokřtil Kuba Ryba, kapela předvedla živelný rock

Vydáno 27.10.2017 | autor: Hana Bukáčková

Pátá studiovka Imodium Element se dočkala slavnostního křtu, kterého se ujal Kuba Ryba z Rybiček 48. Zúčastnili se i hosté Michal Skořepa, SharkaSs, Michal Pelant, Kolíňanka, Ondřej Potužník a předkapely Stroy a Vivian. Všichni přispěli svojí troškou do mlýna k vydařenému večeru.

LIVE: Novou desku Imodium pokřtil Kuba Ryba, kapela předvedla živelný rock LIVE: Novou desku Imodium pokřtil Kuba Ryba, kapela předvedla živelný rock

IMODIUM + STROY
ROCK CAFÉ, PRAHA
26. 10. 2017

Imodium vydali na konci září již pátou desku pojmenovanou trefně Element, se kterou se zvukově posunuli zas o kousek dál a naladili se na tvrdší strunu. Jako spřízněnou duši si k sobě na turné vzali kamarády ze Stroy v čele s Michalem Skořepou, který stojí za vizuálem desky a podílel se na prvním singlu Proud. Tatáž písnička odpálila jejich set, který byl pro technické komplikace časově mírně posunut. Právě Stroy zažili pár dnů před začátkem turné zemětřesení, když museli hledat náhradu za náhle odejitého bubeníka. Nakonec ho bryskně nahradil vynikající a věčně vysmátý Danny Rico, který hrál dříve s basákem Markem Berom v Londýně se skupinou Derek Trotson.

Thom Fröde (Imodium) interview: Jsem rád, že jdeme proti proudu

NEDOCENĚNÁ KVALITA

Imodium patří u nás mezi nedoceněné kapely, což je velká škoda, vezmeme-li v potaz kostlivce, co se usadili v mainstreamových rádiích. Stále na sobě totiž pracují a s novou deskou jen potvrdili vzrůstající kvality. Neměknou jako jiné kapely, ale naopak poslední dobou přitvrzují, vzdávají hold svým grungeovým a rockovým vzorům a jsou koncertně snad ještě živočišnější než kdy dřív. Z nové desky dali ochutnat téměř polovinu "menu", ze kterého mají asi největší šanci zabydlet se v playlistu Proud a Divoká řeka.

RECENZE: U kapely Imodium plameny nezhasly. Element je jejich nejvyzrálejší i nejrockovější deska

ZAHRÁLA I DECHOVKA

Skupina si přichystala pár specialit a pozvala všechny hostující kamarády, kteří se podíleli na desce, aby naživo předvedli společné tracky. Nezapomněli ani na Kolíňanku, která si s nimi v létě vystřihla dva parádní koncerty na Rock For People a Broumovské kytaře. Jedním ze zádrhelů byl společný duet se SharkaSs, kdy dělala neplechu technika. Singl Spirit jsme tak slyšeli v trochu jiné podobě, než na kterou jsme zvyklí. Nevýrazný byl song Dobrý věci s Michalem Pelantem.

FOTOREPORT: Imodium v zaplněném Rock Café pokřtili novou desku Element

Album v půlce večera pokřtil Kuba Ryba z Rybiček 48, který pomohl zpěvákovi Thomovi otextovat Válka a mír. Na jaře jely kapely společnou koncertní šňůru a kruh se pro letošek uzavře 16. prosince ve Forum Karlín, kde si Imodium zahostují na velkém koncertě Rybiček. Škoda, že si s nimi Ryba také nezazpíval. Přesto se jeho kalhoty s potiskem kostí všem vryly do paměti. Co se možná tak nevryje do paměti, bylo přelomení Thomovy kytary hned po prvním songy, které nikdo nijak nekomentoval, takže mohlo zůstat pro některé bez povšimnutí.

Sen Thoma Frödeho, který si snil na začátku milénia, když s kapelou začínali, se vyplnil. Zaplnilo se pražské Rock Café. Pro příště to chce vymyslet něco většího a po zvukové stránce i něco vychytanějšího.

Setlist: Proud, Divoká řeka, Mezi náma, Tajný lásky, Elementy, Klub 27 (feat. Ondřej Potužník), Jsou první, jsou silný (feat. Ondřej Potužník), Příběhy o synovi, Dobrý věci (feat. Michal Pelant), Spirit (feat. SharkaSs), Blázni, Valerie (feat. Kolíňanka), Břehy (feat. Kolíňanka), Nad Berlínem (feat. Kolíňanka), přídavky: Válka a mír, Deset životů

Text: Hana Bukáčková, foto: Michal Ivanega

Témata: Imodium, Element, Stroy, Thom Fröde, Kuba Ryba, Rybičky 48, SharkaSs, Michal Pelant

4,00