LIVE: Nèro Scartch na křtu svého debutu míchal intimitu s hutnými kytarami

Vydáno 24.02.2016 | autor: David Stoklas

Křest debutové desky je jistě pro každého hudebníka určitým milníkem v jeho kariéře. Nèro Scartch pokřtil svoji prvotinu Piece Of My Life atmosféričností a procítěností. To jsou koneckonců i základní kameny samotného alba. Spolu se svou kapelou Mydy Rabycad vystoupí 11. března i v Plzni na vyhlášení hudebních cen Žebřík.

LIVE: Nèro Scartch na křtu svého debutu míchal intimitu s hutnými kytarami Křtu v Akropoli se účastnilo i několik hostů

NÈRO SCARTCH
PALÁC AKROPOLIS, PRAHA
23. 2. 2016

Už zpočátku bylo jasné, že návštěvníci, líně se trousící deštěm do žižkovského klubu, mohou očekávat večer, který uspokojí posluchače takřka napříč celým hudebním spektrem. Ač se Jakub Svoboda alias Nèro prezentuje spíše jako elektronický projekt, na své by si patrně přišel i náhodný kolemjdoucí, jenž dává přednost úderným kytarovým riffům. Pokud tedy hledáme to správné slovo, jímž by se dal shrnout celý koncert, nabízí se jich několik: pestrost, diverzita, kontrast nebo rozpolcenost.

RECENZE: Nèro Scartch není jen člen Mydy Rabycad, ale i mistr rozpolcenosti a geniálního zvuku

Nevděčnou roli předkapely zastoupila pražská kytarovka I Love You Honey Bunny, která Akropolis napustila příjemným a svěžím indie zvukem. Tento žánr se zdá být už za zenitem, nicméně i tak se stále objevují chlapci a dívky, kteří do něj pumpují novou krev. Za to buďme rádi a zrovna ILYHB v čele s výtečným zpěvákem mají před sebou zajímavé vyhlídky, ale i spoustu tvrdé práce.

Podstatnou složku Nèrova představení nové desky tvořily vizuální aranže. Po zmizení skvostně bílé opony se za čtveřicí hudebníků zjevovaly úchvatné koláže. Pluly v melancholických momentech za svitu hvězd, čelily bombardování geometrických útvarů nebo i brouzdaly sněhem v idylické pohádkové krajině.

Zvukově byl sál ponořen do jakéhosi ztěžklého nádechu, jenž by se dal lehce připodobnit k soundu Depeche Mode a v extrému i Nine Inch Nails. Kombinace plouživých a intimních skladeb s naopak nekompromisními, hutnými a syrovými momenty byla pilířem celého setu. Občas zůstaly syntezátory ladem a vzduch čeřily kytary, které byly hluboko v říši tvrdého metalu.

Nèro Scartch se o kousek svého života podělil s Akropolí

Nakonec všechno proběhlo tak, jak mělo. Na desku dopadly proudy šampaňského, našla si nového majitele v publiku a nyní může směle vyrazit do světa. Své příznivce si jistě najde, neboť už jen podle live ztvárnění lze soudit, že jde o vyzrálou a dotaženou nahrávku. Možná jen malá škoda je, že Nèro Scartch je Jakubův vedlejší projekt a je samozřejmé, že se bude spíš věnovat electroswingové mánii s Mydy Rabycad. S těmi mají, nutno dodat, taky skvěle vyšláplo. Tak šťastnou cestu!

text: David Stoklas, foto: Adam Budínský

4,00