LIVE: Ondřej Brzobohatý roztáčí kolotoč Symphonicum Tour

Vydáno 14.03.2016 | autor: redakce

Symphonicum Tour, tedy koncertní turné Ondřeje Brzobohatého se symfonickým orchestrem, mělo proběhnout již loňský podzim, ale za poměrně dramatických okolností bylo přesunuto na jaro 2016. Jeho třetí a zároveň i čtvrtou zastávkou se stalo brněnské Mahenovo divadlo.

LIVE: Ondřej Brzobohatý roztáčí kolotoč Symphonicum Tour Ondřej Brzobohatý roztáčí kolotoč Symphonicum Tour

ONDŘEJ BRZOBOHATÝ
MAHENOVO DIVADLO, BRNO
13. 3. 2016, 20:00

Loni na podzim si Ondřej Brzobohatý při pobytu v Číně zlomil malíček na levé ruce a celé turné se tak mohlo uskutečnit až letos na jaře. Symfonické je turné díky přítomnosti Epoque Orchestra, kterou vede v Čechách pobývající japonský dirigent Chuhei Iwasaki, nechybí na něm však ani Ondřejova kapela v obvyklém složení. V tomto pořadí se také postupně všichni objevovali na jevišti Mahenova divadla - nejdříve dirigent, pak jednotlivé sekce orchestru, kapela a nakonec na něj vtančil Ondřej Brzobohatý.

Ondřej Brzobohatý v Brně: Identity, superhrdinové a seriály

Jako první zahráli skladbu Oscar z Ondřejova alba Identity. Pozornému posluchači alba nemohlo uniknout, že smyčce jsou přítomné už i na desce, konkrétně také ve zmíněné písni, tudíž v tomto ohledu byla barevně rozvinuta ještě do dalších sekcí orchestru. Ondřej Brzobohatý se hned po úvodní skladbě ujal naplno moderování koncertu, takže když ukazoval, jak zní akord C dur v různých nástrojích a v celém orchestru, mohl posluchač snadno nabýt dojmu, že se nachází na nějakém výchovném koncertu.

Nejvýraznější změny v aranži se dostalo asi nejvážnější skladbě desky, Věštkyni, jejíž první sloka s pochodovým bubínkem v režii symfonického orchestru získala ještě víc na naléhavosti. Brzobohatý sáhl pro několik skladeb i do cizího repertoáru, první výpůjčkou se stala For Once In My Life Stewieho Wondera, která svou uhlazeností ale mnohem více připomínala přednes Tonnyho Bennetta. Pro píseň o mladém Wertherovi si vypůjčil zase hudbu od Petera Gabriela, od Eltona Johna převzal skladbu Your Song a jako předposlední zazněla What A Wonderful World, již proslavil Louis Armostrong. Z jiného soudku zase byla kompozice poskládaná z různých seriálových melodií od Jen počkej zajíci přes Beverly Hills 90210, Kačeří Příběhy, MASH a spoustu dalších titulů.

Na koncertě také nechyběli hosté, s Petrem Cmorikem zazpívali společný československý duet Vietor, který Brzobohatý neopomněl uvést peprnou historkou, Cmorik mu asistoval svým vokálem rovněž u seriálové kompozice. Sázkou na jistotu bylo pak vystoupení malého Filipa Jedličky, zastupujícího nemocného Vaška Noida Bártu, jenž zazpíval Love Never Felt So Good od Micheala Jacksona. Společně pak všichni tři zapěli jako přídavek Imagine od Johna Lennona, který následoval po původně závěrečném Epilogu s ovacemi ve stoje.

Ondřej Brzobohatý s Epoque Orchestra předvedl dvouhodinový koncert, v němž byly rovnoměrně zastoupeny složky jako hraní autorské, hraní převzatých věcí a bavení publika (moderování a jiné laškování, výlety do publika). Ideální poměr je pro každého posluchače samozřejmě někde jinde, nicméně na vyšňořené Brňany jimi zvolený mix zafungoval.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00