LIVE: Open air na Karláku vzpomínal na Karla IV. Hráli Blue Effect, Imodium i Jaksi Taksi

Vydáno 08.05.2016 | autor: redakce

První květnovou sobotu proběhla na Karlově náměstí akce pořádaná Prahou 2  a 1. lékařskou fakultou Univerzity Karlovy k uctění památky 700. výročí od narození krále Karla IV. Vstup byl zdarma, bohatý program zabavil děti i dospělé. Počasí vyšlo na jedničku, lidé posedávali v parku na trávě a příjemně se bavili. Závěr programu obstarala současná hudba, o kterou se postaraly skupiny Jaksi Taksi, Imodium a Blue Effect.

LIVE: Open air na Karláku vzpomínal na Karla IV. Hráli Blue Effect, Imodium i Jaksi Taksi LIVE: Open air na Karláku vzpomínal na Karla IV. Hráli Blue Effect, Imodium i Jaksi Taksi

OPEN AIR NA KARLÁKU
KARLOVO NÁMĚSTÍ, PRAHA
7. 5. 2016
(fotografie jsou ilustrační, pocházejí z koncertu Blue Effect v Českých Budějovicích v prosinci 2015)

Vystoupení kapel předcházely problémy se zvukem, jednotlivé koncerty se proto oproti plánu trochu zpozdily. První přišla na řadu punková skupina z Prahy Jaksi Taksi. Hráli kratší dobu, než měli, vychrlili na diváky pár písniček, například Selfie, Vteřina, Maturitní večírek, a završili svoje hraní populárním hitem Jednou.

Křest Prague Conspiracy: V Lucerna Music Baru se předvedli i Imodium, Lukemo a Fast Food Orchestra

Jako druzí nastoupili Imodium, kteří měli rovněž problém s nazvučením, kluci se s tím ale poprali dobře a odehráli kvalitní koncert, který zahájili Valerií. Zazněly Ruce se sejdou, Tajný lásky, Břehy, Kluci nepláčou, Jsou první, jsou silný, při které zařadil kytarista Dan sólo a zpěvák Tomáš to komentoval slovy "Á, první sólo před Hladíkem". Jako poslední vystřihli Deset životů. Dostalo se i na přídavek Nad Berlínem.

Před nástupem Blue Effectu moderátor, kterým nebyl nikdo jiný než děkan 1. lékařské fakulty UK Aleksi Šedo, hezky podotkl, že dopoledne jsme mohli vidět "osobně" Karla IV. v kostýmu, ale teď se ujme pódia král kytary Radim Hladík. Ten i se svojí družinou Blue Effect nastoupil na jeviště v dobrém rozpoložení. Vystoupení zahájili písní Slunečný hrob. Muzikanti si užívali svých sólo jamování. Hladík byl v dobrém rozpoložení a Křížek sršel energií, jak je jeho zvykem. Zahráli Tak rád lítám volným pádem, vystřihli pecku Rejdit od Walk Choc Ice, kde Křížek před lety začínal. Předvedli kvalitní "vymazlený" rock.

Došlo i na lidovku Ej padá rosenka, u které Křížek s Hladíkem předvedli sólo s kytarami za zády. Pozvali všechny přítomné na svůj koncert 5. června v rámci Vyšehraní s tím, že si to máme napsat do svých facebookovských deníčků. Kvalitně odvedli práci v coveru Personal Jesus od Depeche Mode a Smoth Criminal od Michaela Jacksona. Nakonec si všichni přítomní zazpívali znovu Slunečný hrob. Došlo i na přídavek a Křížek vtipkoval, že mají jen dvacetiminutový bonus, nakonec ale byl samozřejmě kratší. Sklidili obrovské ovace a zasloužený potlesk. Křížek se rozloučil se slovy Život je jen...

text: Hana Bukáčková, foto: Petr Tibi

4,00