Letos poprvé trval Pardubický Majáles dva dny a výběr účinkujících byl opravdu pestrý. Předvedla se řada hvězd domácí pop music, včetně skupin Chinaski, Jelen, Mandrage, UDG a mnohých dalších.

LIVE: Pardubický Majáles - zábavu nepokazil ani déšť. Hráli Chinaski, UDG, Jelen i MIG 21 UDG jsou majálesová stálice. Foto: Aneta Jodar

MAJÁLES
PARDUBICE
13. - 14. 5. 2016

PÁTEK PROVÁZELY DEŠŤOVÉ PŘEHÁŇKY

Jediný sólista, Voxel, celý program otevíral. A fanoušci, ač jich ještě nebyl plný počet, jej ve štychu nenechali. Skvěle reagovali, a i když bylo opravdu brzy, nestyděli se ani zpívat nebo tancovat. Zbytek dne patřil kapelám. A sluníčko bojovalo proti silnému dešti.

LIVE: Kryštof zakončili Pražský Majáles velkolepou show a ohňostrojem

Skupiny Prague Conspiracy i Dirty Blondes měly velmi statečné a vytrvalé fanoušky. Zahrála i kapela Sabrage, která měla takový úspěch, že si lidé vynutili přídavky. Sto zvířat už hrají 25 let a ví, co na posluchače zabírá. Naprášili, že Alice se dala na pití, vdali Dámu s čápem, protože Nejkratší cesta do srdce chlapa vede mezi žebrama. Nebo Nikdy nic nebylo a celé se mi to zdálo?

Organizátoři pamatovali i na patrioty, proto vedle Evropa2 stage vysílali hokej (jinak zde běžely koncerty z obou pódií a reklama sponzorů Majálesu), do chvíle než svůj set začali Rybičky 48. Ti sice měli Léto v peytchi, ale přivítali přítomné Vážené dámy, popřáli k narozeninám a po slibu, že nebudou pít, přestalo pršet úplně. Hokej jsme také vyhráli. Co víc si návštěvník Majálesu může přát? Teplé jídlo? Bylo ve většině stánků, ceny nikterak přehnané. Daleko na Cihelnu, kde se program konal, to neměli Márdi a spol. Hráli doma. A byli uvolnění, fanoušků i známých plno, výborná atmosféra a radost lítala vzduchem. Občas i nějaké pivo.

Márdi si pak byl poslechnout i dalšího východočeského zpěváka - Michal Hrůza se svou kapelou je střídali, na Nikolaus vodka stage. Přesto, že teď dojíždí divadelní turné s hosty, kteří jsou milým zpestřením, na festivaly jezdí bez nich. A návštěvníkům nechybí. Michal využil situace a zazpíval Svítání, Ráno i Noc, popřál k narozeninám svému klávesákovi, fanouškům českého i pardubického hokeje tentokrát Zakázané uvolnění nevadilo.

Mandrage opět přivezli Kočky a své stříbrné outfity, včetně helem, konfety, vše přízpůsobili omezenějším možnostem. Takže se řádilo na pódiu i pod ním. Mechanik našel ženu, ta pak utekla do Františkových Lázní, a když padaly hvězdy, vzkázala mu: Už mě víckrát neuvidíš.

Mandrage interview: Potřebovali jsme prošoupat podpatky, tak jsme udělali taneční desku a turné

SOBOTA: DOBRÉ PIVO, HEZKÉ HOLKY, CO VÍC SI PŘÁT, CHLAPI?!

Sobotní úvod patřil Sebastianovi, jehož vystoupení několikrát přerušily technické problémy s centrálou, možná proto, že zdravil Hradec (Králové), část koncertu tedy odehráli unplugged. Své zástupce vyslalo i Slovensko, No Name měli plnou louku, pozvali tedy na listopadový narozeninový koncert, Igor si potvrdil, že jeho vtipy stále zabírají a hit střídal hit. Vystoupil také ATMO Music, kteří právě vydávají novou desku Sen. Představili z ní i zbrusu nový singl.

Další festivalovou stálicí (a velmi oblíbenou) jsou bezesporu UDG. Ti také pozvali na další vodácký sraz, když se plavba s fanynkou z první řady moc nepovedla. Na to hbitě reagoval zpěvák, že Jugimu závidí. Na člunu s hezkou holkou a tak rychle se udělali.

Zajímavé bylo vystoupení domácích Ready Kirken. Hráli tvorbu svou i písničky z dob Michala Hrůzy, coby leadera kapely, ačkoliv z původní sestavy už zbyl pouze jediný člen. Dalším zahraničním hostem byli taktéž východoslovenští Smola a hrušky, které místní znají hlavně z hostování se spřátelenými kapelami Rybičky 48, UDG nebo Fast Food Orchestra (s těmito mají i společný singl Utekám). Jejich energie však rychle zapůsobila i na ty, kdo přišli poslouchat jen ze zvědavosti.

Další kapela už má také své jisté. Kateřina Marie Tichá je jejich stálým hostem a písničky si s nimi pobrukují všechny věkové kategorie. Kdo by neznal Jamese Deana, Magdalenu, Nebe nad Prahou nebo duet s Janou Kirschner Co bylo dál? A o kom je řeč? To prozradili v přídavku: (My jsme) Jelen! Bratři Homolovi, a Zemánek s Fenkem nastoupili úderem osmé večerní. Ti také slaví 20 let na scéně, albem Laskonky a kremrole  Wohnout osladili sobotní večer, Svaz českých bohémů uvedli jako Mysliveckou píseň, protože je o zvířátkách.

MIG 21, chlapecká striptérská kapela z Prahy 5, učila návštěvníky tančit, vyzývala - leč vzhledem k chladnému počasí marně - dívky a ženy: Kalhotky si sundej, že taktéž hrají naostro. Na klávesy jim hostoval Matej Benko. S mottem Snadné je žít už se ztotožnili všichni a tím se kapela s pocitem dobře odvedené práce rozloučila.

Závěr dvoudenního programu patřil Chinaski. Ti si přivezli hosta, Slovensko tedy mělo trojnádobnou účast během jediného dne. Vyřešili Hlavolam a poradili, že nejlepší věci jsou Zadarmo. Toho využili hlavně tance a zábavychtiví, kteří v pátek a (nebo) sobotu pokračovali na oficiální afterparty do pardubické diskotéky Hobe, která měla oba podvečery na festivalu svou stage.

4,00