LIVE: Pekelný ostrov Holýšov: Lordi v hororových maskách rozhazovali konfety, Rybičky 48 přivezli ohnivou show

Vydáno 08.07.2019 | autor: Jana Braunová

První červencový víkend už tradičně láká fanoušky rockové hudby nejen ze západu Čech na festival Pekelný ostrov do Holýšova. Letošní osmý ročník měl v programu i jednu lahůdku - koncert finských hvězd jménem Lordi.

LIVE: Pekelný ostrov Holýšov: Lordi v hororových maskách rozhazovali konfety, Rybičky 48 přivezli ohnivou show LIVE: Pekelný ostrov Holýšov: Lordi v hororových maskách rozhazovali konfety, Rybičky 48 přivezli ohnivou show

PEKELNÝ OSTROV
HOLÝŠOV
5. - 6. 7. 2019

Jako každý rok byl festivalový program rozdělen do tří dnů, začínalo se ve čtvrtek warm-up party a hlavní dění probíhalo v pátek a sobotu. Zahraničními headlinery letošního ročníku byli finští Lordi, vítězové Eurovize z roku 2006.

Vyprodaný Pekelný ostrov Holýšov odstartoval: V první den se předvedli Divokej Bill, Harlej i Komunál

Možná právě díky severským hvězdám a celkově našlapanému line-upu byl Pekelný ostrov poprvé v historii již nějakou dobu před začátkem vyprodaný. Nutno se poklonit před pořadateli, do areálu by se vešlo zajisté mnohem více návštěvníků, klidně tedy mohli prodat další lístky. Ale pokud by se kapacita naplnila do posledního místa, nedalo by se zde volně pohybovat. Takto byl pohyb stále příjemný a přítomní v poklidu pendlovali mezi jednotlivými pódii a stánky s občerstvením. Jejich množství bylo dostatečné, a tak si každý mohl vybrat, na co měl zrovna chuť, aniž by musel stát nekonečné fronty, jako tomu bývá na jiných akcích.

Letos byl dopředu avizovaný bezhotovostní platební systém, což v praxi znamenalo, že jste si nabili náramek s čipem a poté své výlohy hradili jeho přiložením. Navzdory obavám některých návštěvníků se tento způsob placení osvědčil. Dobít náramek šlo již před vchodem do areálu a poté na dobíjecích stanicích ihned u vstupu, kde se prakticky netvořily fronty. Vše fungovalo, jak mělo, a lidé pak celý festival nemuseli hledat peněženku či platební kartu.  Po skončení si mohl každý zbylé peníze nechat vrátit. Ti, kteří tak neučinili, přispěli na dobrou věc, všechny zůstatky na čipech budou použity pro Nadační fond šance onkoláčkům.

FOTOREPORT: Finští Lordi předvedli na Pekelném ostrově v Holýšově hororovou show. Hráli i Škwor, Traktor nebo Dymytry

Počasí rovněž přálo, po oba dny bylo až na malé výjimky slunečno, až vedro, což vedlo k místy nepříjemnému suchu. Všudypřítomný prach si diváci odnesli domů nejen na svých botách. I když se Pekelný ostrov řadí k takzvaným Čistým festivalům, řada lidí po sobě zanechávala odpadky, včetně obalů od nápojů a plastové kelímky. Nad tím by se do příště mohli zamyslet.

PIPES AND PINTS ROZESKÁKALI, RYBIČKY 48 ROZOHNILI

Koncerty se tradičně odehrávaly na dvou vedle sebe postavených pódiích. Plynule na sebe navazovaly bez dlouhých prostojů, což bylo velice příjemné. V pátek vystoupili Katapult, Vypsaná Fixa, Divokej BillHarlejKomunál, Pipes And PintsRybičky 48. V poslední době u kapel stále častěji vídáme světelné efekty a ohně, jsou ale takové, které obdobné zlepšováky nepotřebuji, a přesto udělají skvělou show. Nás nejvíce zaujali Pipes And Pints v čele se zpěvákem Trevisem O’Neillem, kteří předvedli svoji energickou, melodickou punkově rock'n'rollovou podívanou. Pod pódiem nechyběl circle-pit ani wall of the death.  V závěru skupina vybrala asi deset fanoušků, kteří se dostali na pódium a společně s ní si zaskákali, zatančili, zazpívali. Vojta Kalina na konci skáče z pódia do davu diváků a užívá si stage diving.

Téměř na závěr pátečního večera zahráli Rybičky 48, kteří vystupují na Pekelném ostrově v podstatě pravidelně. Během let se jejich show výrazně změnila, vyrostla, podobně jako sama kapela. Vystoupení této party v poslední době stojí právě na světelných efektech, ohních a petardách, jeden má až pocit, jako by se inspirovala u RammsteinRybičky 48 zahráli staré i nové hity, zazněla zde poprvé naživo skladba Biolid, ke které nedávno natočili klip.

FINSKÁ MONSTRA S KONFETAMI

V sobotu zahráli mimo jiné Alkehol, TrautenberkDymytry, ŠkworDoga, Jaroslav Uhlíř, Walda Gang, Traktor, Tři sestry. Jako zahraniční hvězda rockovou přehlídku korunovali finští Lordi.

Ti jsou známi po celém světě od dob svého vítězství v Eurovizi v roce 2006, snad každý někdy slyšel jejich hit Hard Rock Hallelujah. Také na Pekelném ostrově předvedli svoji démonickou show.  Kapela vystupuje v děsivých hororových kostýmech. Frontman Mr.Lordi bavil diváky svými českými slovíčky a ukázal, že se naučil zejména sprosté výrazy. Na Pekelném ostrově zazněly jak hity z poslední desky Sexorcism - například titulní skladba nebo Naked In My Cellar, tak starší kousky jako Hug You Hardcore. Na závěr nechyběla ani zmíněná Hard Rock Hallelujah.

Už v první polovině koncertu při skladbě Blood Red Sandman přinesl Mr. Lordi na pódium plátěnou tašku a během zpěvu v ní šmátral. Ti, kteří koncert skupiny nikdy předtím neviděli, by vzhledem ke kostýmům a vražednému výrazu jeho masky očekávali, že z tašky vytáhne přinejmenším zakrvácenou useknutou hlavu, Místo toho v ní vylovil červené konfety a hodil je do nadšeného davu.  Lordi odehráli v Holýšově přesně hodinový koncert, přídavku se bohužel fanoušci nedočkali.

text a foto: Jana Braunová

Témata: Pekelný ostrov, Lordi, Rybičky 48, Pipes and Pints

4,00