LIVE: Plnoletou Okoř nadchli Chinaski bez dechů, rozzářený Tomáš Klus i hity vybavení Mirai

Vydáno 26.08.2018 | autor: Hana Bukáčková

Okoř je plnoletá. Oblíbený festival v podhradí zříceniny na Kladensku má za sebou již osmnáctý ročník. Oslava se vydařila. K narozeninám zahráli Tomáš Klus, Anna K., Chinaski, Xindl X a další.

LIVE: Plnoletou Okoř nadchli Chinaski bez dechů, rozzářený Tomáš Klus i hity vybavení Mirai LIVE: Plnoletou Okoř nadchli Chinaski bez dechů, rozzářený Tomáš Klus i hity vybavení Mirai

OKOŘ
25. 8. 2018

Letošní ročník byl svým programovým složením nablýskanější než jakýkoliv jiný. Jenže bohužel, pořadatelé si ani po tolika letech nedají říci v některých organizačních věcech, jako je nedostatečné posílení dopravy z Prahy, odkud jela většina návštěvníků. V hodinových intervalech jezdil pouze jeden autobus, a tak docházelo k názorovým třenicím mezi čekajícími na odbavení. Lepší to nebylo ani s toaletami, kterých jsme na místě našli poskrovnu, navíc u nich chyběla voda na opláchnutí rukou. Ale teď k tomu pozitivnímu, a to ke kapelám, díky nimž jsme si tento ročník užili. Krom Yo Yo Bandu vydali všichni interpreti v loňském roce nové album - nebo se na to chystají v nejbližší době.

FOTOREPORT: Okoř slavila plnoletost s Chinaski, Tomášem Klusem, Annou K. nebo Mirai

TH!S - NEOKOUKANÍ

Zatím ještě ne moc tolik doceněná čtyřčlenná parta, která vloni vydala debut a teprve si šlape cestičku na velká pódia, měla nelehký úkol - startovala totiž celý program. Žánrově se přitom od většiny vystupujících trochu lišila, zkrátka stará poctivá rock'n'rollovka. S touto výzvou se popasovali na výbornou, frontman Honza Melíšek svým chraplákem zastiňuje i daleko známějšího Vojtku Kotka hrajícího na basu. Th!s jsou příslibem toho, že se na domácí scéně stále může objevit i něco vkusného.

RECENZE: Debutová deska Th!S není žádný shit, ale pravý nefalšovaný rock'n'roll!

V Th!s hraje na baskytaru Vojta Kotek. Foto: Jaroslav Noska

MIRAI
– NEJHRANĚJŠÍ

Aktuálně snad v rádiích nenajdeme hranější kapelu. Mirai za poslední rok udělali velký progres jak v popularitě, tak v prezentaci na pódiu. I když už dřív měli na svém kontě songy Dítě robotí nebo Cesta z města, velké boom zaznamenali až s hitovkou Když nemůžeš, tak přidej. Obecenstvo si ale pobrukovalo i další známé singly Chci tančit, Pojď zapomenem a Anděl. U Cesty z města nechyběl již neodmyslitelný maskot v podobě pandy.

Maskotem Mirai je již tradičně panda. Foto: Jaroslav Noska

XINDL X – NEJTREFNĚJŠÍ

Krom Tomáše Kluse se umí také Ondřej Ládek alias Xindl X trefit svými texty do vosího hnízda aktuálních společenských témat. Trend nastavený od prvního hitu Anděl pokračuje například v singlu Byznys, který vyjde koncem září na nové desce Sexy Exity. Z ní představil ještě dvě novinky Jsem boží a Naruby, což je další duet s Mirkou Miškechovou, která nesměla na pódiu chybět.

S Xindlem X ve studiu: O nové sestavě kapely a chystané desce plné útěků

Xindl X zpíval i písně z chystané nové desky Sexy Exity. Foto: Jaroslav Noska

MICHAL HRŮZA – MISTR V UVÁDĚNÍ PÍSNÍ

Michal Hrůza se po letní sezóně vrhne na skládání písní pro nové album. Ještě než se tak stane, dokončí svou sérii koncertů na festivalech, kde nepatří mezi vyložené pódiové showmany. Jedno se mu ale nedá upřít: uvádí svoje písničky vtipně, pomocí jejich názvů obratné propojí dvě jinak spolu nesouvisející témata. Pohotově tak pospojuje jednotlivé songy, které nejsou odděleny trapnou pauzou či fádními frázemi.

Michal Hrůza patří mezi festivalové stálice. Foto: Jaroslav Noska

CHINASKI – JDE TO I BEZ DECHŮ

Chinaski koncem loňského roku zaznamenali personální zemětřesení, když v kapele zbyli jen zakladatelé Michal Malátný s Frantou Táborským. Překvapením bylo, když zkraje roku oznámili nové složení, které již bylo bez tradičních dechů. Ty pro ně přitom bývaly tak typické. Ale světe, div se, ono to i bez nich jde.

Chinaski umí strhnout davy i bez dechů. Foto: Jaroslav Noska

TOMÁŠ KLUS – NEJPOZITIVNĚJŠÍ

Těžko říct, jak to dělá, ale vždycky, když se Tomáš Klus objeví na pódiu, vše hned rozzáří, zalije sluncem a všechny nakazí pozitivní náladou a dobrým smýšlením o pravdě, lásce a úctě. Okoř nebyla výjimkou. Jako jeden z mála zvládá kontakt s fanoušky pod pódiem na výbornou. Notoricky známé hity doplnil improvizací, do které zakomponoval pár veršů na téma smutné dívky v první řadě nebo svítících holčiček na ramenou jednoho pána.

Tomáš Klus věnuje nové album SpOlu lásce ve všech podobách. Zpívá rock, folk i hospodskou odrhovačku

Tomáš Klus na pódiu tančil. Foto: Jaroslav Noska

ANNA K
. – RŮŽE MEZI TRNÍM

Zpěvaček je na festivalech jako šafránu a o těch dobrých to platí dvojnásob. Proto jsme byli rádi, že měla v nabitém line-upu svoje místo Anna K., která svým Světlem rozsvítila pozdně večerní program. Na Aničku jsme si museli počkat díky delšímu nazvučení, ale čekání se vyplatilo. Repertoár nakombinovala jak ze starých, tak i stále nových písní z poslední desky Světlo. Jako jediná z letošního programu byla na Okoři i při prvním ročníku festivalu v roce 2000, nyní se sem vrátila už pošesté.

Anna K. si přivezla scénu k albu Světlo. Foto: Jaroslav Noska

YO YO BAND – NÁDECH DEVADESÁTEK

Klasika mezi klasikami. Kdo by neznal hity skupiny bratří Tesaříků, kterou nesložilo ani tragické úmrtí Vladimíra před patnácti lety. Kapela jede dál a těží především z nabitých devadesátek, ve kterých se těšila největší popularitě. Hudba ovlivněná reggae nikdy neomrzí a k festivalové sezóně jednoznačně patří.

Text: Hana Bukáčková, foto: Jaroslav Noska

Témata: OkořAnna K, Mirai, Tomáš Klus, Michal Hrůza, Chinaski, Xindl X, Yo Yo Band

4,00