LIVE: Pražský výběr vzdal v Praze poctu Radimu Hladíkovi a předvedl megalomanskou show

Vydáno 08.12.2016 | autor: Dominik Pavliš

Výroční koncert Pražského výběru, který nesl název eR…Last Or Forever, byl prezentován jako možná poslední. Jelikož eR je název nového alba, je na místě mluvit spíše o chytrém a nijak neobvyklém marketingovém tahu. Nicméně koncert této legendy a jedné z nejoriginálnějších kapel, která u nás kdy vznikla, si nenechaly ujít tisíce fanoušků. O2 arena byla plná do posledního sektoru.

LIVE: Pražský výběr vzdal v Praze poctu Radimu Hladíkovi a předvedl megalomanskou show LIVE: Pražský výběr vzdal v Praze poctu Radimu Hladíkovi a předvedl megalomanskou show. Foto: David Webr

PRAŽSKÝ VÝBĚR

O2 ARENA, PRAHA
7. 12. 2016

Dvoupatrová stage, nad kterou se vznášela obrovská figurína Ropotáma, nebyla nijak velká, ovšem o to více zajímavější a zaujala na první pohled. Horní patro patřilo samotné kapele a spodní bylo vyhrazeno pro Český národní symfonický orchestr, který vedl dirigent Metropolitní opery v New Yorku Steven Mercuria. Ten pak dokonce přešel od dirigování k elektrické kytaře a se zbytkem kapely odehrál skladbu Tatrman.

Pražský výběr oslavil v O2 areně čtyřicítku se symfonickým orchestrem i Ivou Pazderkovou nebo Ondřejem Soukupem

Koncert zahájil DJ Roxtar, po němž se představil za doprovodu orchestru host Vojta Dyk s výborně odzpívanou písní Tajtrló, která mu vyloženě "sedla". K Pražskému výběru kostýmy a netypická show prostě patří, proto nikoho nemohl překvapit ani kulhající Vilém Čok používajíce násadu od vysavače místo mikrofonu (mimo jiné jako jeden z mála využíval všechny možnosti pódia včetně postranních výběhů) či vystoupení celé kapely v bílých sáčkách, kdy si společně zazpívali píseň Mackie Messer. Za bicími se střídal Jiří Hrubeš s Klaudiusem Kryšpínem a při několika písních hráli i společně.

Michael Kocáb: Místo toho, abychom vstávali každý den s písničkou na rtech a bavili se, nadáváme a mračíme se

RADIM MÁ V NEBI SPOUSTU ANDĚLŮ

S Českým národním symfonickým orchestrem dostaly skladby nový zvuk a fanoušci tím pádem měli možnost slyšet kapelu jako nikdy předtím. Kdo ale přišel na klasický Pražský výběr, také se dočkal. Skladbou Stín z alba Běr vzdali hold zesnulému Radimu Hladíkovi. "Myslím, že Radim má v nebi spoustu andělů, kteří mu naslouchají," řekl kytarista Michal Pavlíček. Celá O2 arena aplaudovala vestoje.

Vystoupila také skupina Monkey Business v čele s Matějem Ruppertem, Iva Pazderková, která své party v několika písních zvládla na výbornou, nebo bývalý člen Pražského výběru Jiří Tomek. Nutno vyzdvihnout i hosta Michala Skořepu, známého z kapely Stroy, který v některých písních přímo exceloval. V závěru byla přizvána i Jana Kratochvílová. Jak jinak, než v jednom ze svých šílených kostýmů. Dorazil také Ondřej Soukup - někdejší baskytarista skupiny, který společně s operní pěvkyní Gabrielou Beňačkovou odzpíval skladbu Slušný člověk.

Pražský výběr dokázal, že i po čtyřiceti letech na české hudební scéně má co nabídnout. Skupina kolem Pavlíčka a Kocába připravila opravdu velkolepou show a v žádném případě není vyčpělá. Ať už to byl poslední koncert či nikoli, povedl se na výbornou.

text: Dominik Pavliš, foto: David Webr

Témata: Pražský výběr, Michael Kocáb, Michal Pavlíček, Radim Hladík, Vojta Dyk, Monkey Business, Iva Pazderková, Jana Kratochvílová, koncerty, O2 arena

4,50