LIVE: První den festivalu Pohoda: bizarní show Gogol Bordello, PJ Harvey uhranula i bez cirkusu

Vydáno 08.07.2016 | autor: redakce

Prakticky hned po skončení Rock for People jsme vyrazili k našim sousedům na Slovensko do Trenčína, kde se koná již 20. ročník festivalu Pohoda. V první den nás vítali třeba PJ Harvey nebo Gogol Bordello

LIVE: První den festivalu Pohoda: bizarní show Gogol Bordello, PJ Harvey uhranula i bez cirkusu Gogol Bordello se moc nepředvedli

POHODA - 1. DEN
TRENČÍN, LETIŠTĚ
7. 7. 2016

Ihned při příjezdu na Slovensko vás okouzlí vlídnost tamních lidí, zejména těch na trenčínském letišti. Stanujeme v údolíčku a vidíme i na hrad. No, není to parádní?

TOP 5 důvodů, proč zavítat na Pohodu: Už není teenagerka a láká na Prodigy, Parov Stelar nebo PJ Harvey

První vystoupení na hlavní stage obstarali hudebníci kolem Milana Lasici pod názvem Bratislava Hot Serenaders. Představte si, že na vás hudba působí stejně ozdravně jako lehký větřík a příjemné slunce. Těšíme se i do literárního stanu! Především ale míříme za headlinery. Večer na hlavní stage skýtal především dvě jména, a sice Gogol Bordello a PJ Harvey.

KOČOVNÝ PUNK OD GOGOL BORDELLO

Osmá večerní znamenala pro návštěvníky punkovou přehlídku vycházející z cikánské kultury. Harmonikář, námořník s houslemi, tak trochu jako mořský vlk a zpěvák v náladě - oni a další tvoří kapelu z amerického New York City.

Na úvod jsme se dozvěděli, že si ji Pohoda nadělila ke kulatým narozeninám a všechno začalo tak nějak moc rychle. Slyšeli jsme dobrou hodinu, jenže co začalo jako dobrá show, se postupně vyprofilovalo v bizarní podívanou. Čím to bylo, těžko říct, ale dobrou pověst koncertní kapely letos na Slovensku nepotvrdili. Návštěvníci se dokonce shodovali, že to byl jeden z nejslabších výkonů téhle divoké smečky.

PJ HARVEY NEPŘIJELA DĚLAT VIRVÁL

To Pj Harvey jakoby při svém vystoupení visela ve vzduchu. Hned její nástup ve stylu vojenského průvodu vytvořil tu správnou atmosféru. Začalo se nejdřív písněmi z nového alba The Hope Six Demolotion Project, což nás příjemně vtáhlo do děje, ale pravé rozpoutání přišlo až v momentě, kdy na scénu přišly písně z Let England Shake. Mnozí si je pro sebe tiše notovali.

sem vlož nadpis odkazu

PJ byla nesmírně osobitá a perfektně sehraná se svou kapelou, které dávala dost prostoru, takže jsme měli i několik možností zahlédnout takové osobnosti, jako je Mick Harvey (člen kapely Nick Cave and The Bad Seeds) nebo John Parish. Následně se objevilo i několik starších písní, kde obzvláště 50 Ft Queenie rozjasnila a rozhýbala i ty, co čekali na svižnější tempo. Pak následovaly známe hity Down By The Water a To Bring You My Love, kde PJ odstřelila veškeré pochybnosti a diváci se nechali příjemně unášet na vlně tohoto britského pokladu.

Když se kapela odebrala z pódia, diváci se nevzdali a vyžádali si ještě jeden přídavek. Po něm byl už bohužel opravdu konec. PJ se sem nepřijela předvádět nebo dělat velkolepou show, přijela představit své písně. Bylo to nesmírně okouzlující a chyby byste těžko hledali.

text: Daniel Kopecký, Karel Kšír, foto: Lucie Kotrhová (Pohoda)

Témata: Pohoda, PJ Harvey, Gogol Bordello, festivaly

3,00