LIVE: Půjdem spolu do Betléma? Ne, na Vypsanou Fixu do Lucerny!

Vydáno 18.12.2015 | autor: David Stoklas

Čas klidu to tedy rozhodně nebyl. Party plná šílenosti, divokosti a vzájemného souznění. Kdokoliv začínal ztrácet víru v lidstvo a navštívil pražský vánoční koncert Vypsané Fixy, ten si ji znovu obnovil a odcházel nejen s pošlapanýma nohama, ale navíc i s příjemným pocitem blaženosti.

LIVE: Půjdem spolu do Betléma? Ne, na Vypsanou Fixu do Lucerny! Vypsaná Fixa rozdávala energii v Lucerna Music Baru

VYPSANÁ FIXA
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
17. 12. 2015

Ten, kdo se rozhodl pro Fixu namísto trhů na Staromáku, se asi nejprve trochu zhrozil tradiční nekonečné fronty, díky níž byla kapela nucena začátek posunout. "Omlouváme se za zpoždění, ale chodíte pozdě," pronesl Márdi s šibalským úsměvem a již se chystal pročísnout struny svého legendárního oprýskaného Stratocastera. Fanouškům byl ale kromě hraní představen i nový klip k písni Bubák.

Vypsaná Fixa křtila v Lucerna Music Baru nový klip a rozjela vánoční party

Nutno říci, že začátek, který obstaraly převážně skladby z posledních dvou desek, byl poněkud vlažný. Nastupující generace fanoušků v kotli si ale rychle uvědomila, že není na jen tak nějakém vystoupení, ale na Vypsané Fixe. Proto netrvalo moc dlouho a už se na pódiu objevovali první skokani, co se rozhodli okusit pocit, když vás někdo nese na rukou. Platonicky zamilované fanynky využily nepřítomnosti jakýchkoliv zábran a obdařily upoceného Márdiho polibky na tvář. Mír, lásku a fixky do každé domácnosti!

Odpověď na otázku, proč jsou jejich koncerty z hlediska energie a nespoutanosti tak dokonalé, je poměrně jasná a vlastně je jich hned několik. Kombinace přímočaré hudby, která slučuje agresivitu, melancholii a lásku, s Márdiho lyricky zajímavými texty, jimž je surrealismus více než vlastní, je moc dobře známá obchodní známka. A díky tomu, že tuto kapelu objevují neustále mladší generace, které přebírají pomyslný štafetový kolík, se věkový průměr návštěvníků motá kolem dvacítky. Což jim můžou stejně dlouho hrající skupiny jen hořce závidět.

Vypsaná Fixa a Wohnout: Arabové si náš klip spletli s pornem

Oproti loňsku, kdy slavili dvacáté výročí jejich seznámení na drogovém večírku, zvolili menší prostory. Z velké Lucerny se přesunuli do malé a rozhodně ne ke škodě. O tom, že celý koncert byl intimnější a atmosféra intenzivnější, snad ani nemá cenu diskutovat. Pokud by se však nějaké pochyby objevily, stačilo se podívat na upocený chumel tanečníků před pódiem.

Zajímavým zpestřením byla skladba Domácí motokrosař. K Vypsané fixe se totiž připojil i hlavní hrdina jejího klipu Jirka Zemánek, který hraje v kapele Wohnout na baskytaru. Rázem pak hodnota na měřáku nostalgie vyletěla do závratných čísel. A 1982 na konec? Brutální všechno, nejlepší vzpomínky!

Vypsaná Fixa žije a bude žít ještě hodně dlouho. Na svých koncertech rozdává v dárkových koších přátelství a lásku. A to je přesně to, co je dnes pro společnost esenciální. Mějte se rádi a choďte na Fixu. Z modřin, zničených bot, vyřvaných hlasivek a propoceného trika si vůbec nic nedělejte.

text: David Stoklas

4,00