LIVE: Queen a Adam Lambert předvedli v Praze megalomanskou show, nechyběla vzpomínka na Mercuryho

Vydáno 02.11.2017 | autor: Dominik Pavliš

Queen s Adamem Lambertem, někdejším finalistou pěvecké soutěže American Idol, se vrátili do Prahy po dvou letech, aby zde zahájili své evropské turné. Výběr skladeb se vztahoval ke 40. výročí vydání nejprodávanějšího alba kapely - News of the World. Nesmrtelné hity si přišlo společně zazpívat přibližně 15 tisíc fanoušků.

LIVE: Queen a Adam Lambert předvedli v Praze megalomanskou show, nechyběla vzpomínka na Mercuryho LIVE: Queen a Adam Lambert předvedli v Praze megalomanskou show, nechyběla vzpomínka na Mercuryho

QUEEN + ADAM LAMBERT
O2 ARENA, PRAHA
1. 11. 2017

Pro toto turné si skupina tematicky vybrala za maskota robota z obalu desky News of the World, který lehce připomíná C-3PO ze Star Wars. Ten na úvod animačně zvedl kulatý kryt, kterým byla obehnána scéna, a kapela spustila úvodním riffem písně We Will Rock You, který přivedl fanoušky do varu. Na to plynule navázala skladbami Hammer to Fall, Stone Cold Crazy či Another One Bites the Dust. Vše doprovázely světelné a laserové efekty, které se povedly opravdu na jedničku. Ještě aby ne, když byl světelným designérem Rob Sinclair.

FOTOREPORT: Queen a Adam Lambert v Praze oživili legendární hity

Adam Lambert se ukázal jako frontman na správném místě. S původním zpěvákem Freddiem Mercurym ho spojuje přirozené showmanství, záliba v extravagantních oblečcích i homosexuální orientace. Během show přibližně pětkrát změnil outfit a s fanoušky stále udržoval kontakt. Jeho pěveckým schopnostem není co vytknout. Bohužel jen jeho kratší proslov uprostřed koncertu o Freddiem Mercurym zněl lehce klišoidně. Původní dva členové - kytarista Brian May a bubeník Roger Taylor - jsou nestárnoucí legendy a je radost vidět, že si to na pódiu užívají stejně jako před pár desítkami let.

VZPOMÍNKA NA MERCURYHO DOJALA I MAYE

Při skladbě Bicycle Race se na výjezdové rampě vynořilo růžové kolo s růžemi, přičemž jednu z nich Adam věnoval publiku, načež se na kole s mikrofonem projel po scéně. Následovala akustická skladba Love of My Life, kterou si střihl sám Brian May na akustickou kytaru za skvělé animace Freddieho Mercuryho, což působilo jako krásná a jemně podaná vzpomínka na někdejšího frontmana, která i samotného kytaristu přiměla k slzám. Jednalo se o nejdojemnější okamžik koncertu.

RETRO: Queen v Praze v roce 2005 připomínali svůj vlastní revival, zpívající Paul Rodgers nezazářil

Poté byla mistru Mayovi od techniků podána selfie tyč s kamerou, která živě snímala i diváky. Tento okamžik koncertu byl naopak nejzbytečnější. Na výběhu z pódia se objevily také bicí, na kterých Roger Taylor odehrál své sólo. Prostor pro dlouhé sólo dostal samozřejmě i Brian May, který ho odehrál na výjezdové rampě za doprovodu výtečně udělaných světelných laserů.

Nechyběla ani Bohemian Rhapsody s animací, jakou můžeme znát z videoklipu, a v přídavku samozřejmě We Will Rock You a We Are The Champions, kterou Lambert odzpíval ve stříbrném flitrovém obleku s korunou na hlavě. Kapela tak opět předvedla megalomanský koncert, který byl díky nově vystavěné scéně a opravdu skvělým světlům zase o pár levelů výše.

Setlist: We Will Rock You, Hammer To Fall, Stone Cold Crazy, Another One Bites The Dust, Tie You Mother Down, Fat Bottomed Girls, Killer Queen, Don't Stop Me Now, Bicycle Race, I'm In Love With My Car, Get Down, Make Love, I Want It All, Love Of My Life, Somebody To Love, Crazy Little Thing Called Love, Drum Battle, Under Pressure, I Want To Break Free, Whataya Want From Me, Who Wants To Live Forever, Last Horizon, Guitar Solo, Radio Gaga, Bohemian Rhapsody, přídavky: We Will Rock You, We Are The Champions

text: Dominik Pavliš, foto: Patrik Bouzek

Témata: Queen, Adam Lambert, Freddie Mercury

4,50